e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Şabat’ı Uygulayan Yahudi Olmayan Biri, Ölmek Zorundadır

Şabat’ı Uygulayan Yahudi Olmayan Biri, Ölmek Zorundadır

Not 6

Şabat’ı uygulayan ve Yahudi olmayan biri ölmek zorundadır.” “Şabatınızı hafta içi bir gün yapın ve insanların muhtacı olmayın.” “Şabat’ı karşılama hala gündüzken olmalı”. Yılanın laneti, o tozun onun yemeği olacağıdır. “Bilge bir öğrenci Şabat gibidir.” “Eğitimsiz bir kişinin üzerinde Şabat korkusu vardır.”

Hafta içi” ve “Şabat” vardır. Bir hafta içi, çalışma zamanı olan altı iş günüdür, kutsal olanı dünyeviden sınıflandırıp, ayırmak zorunda olduğumuzda yani Keduşa [kutsallık] ve tam tersi olandır.

Cennetin krallığının yükünün kalıcı olarak kabulü sırasında, artık kişinin düşünmemesi ve tasarlamaması gerektiğinde, buna “Şabat’ı Karşılama” denir. Kutsal Şehina [Kutsallık] Kraliçe Şabat olarak adlandırılır, yani çalışma sırasında ona “tozdaki Şehina” denir, ancak incelemeden sonra ona “kraliçe” denir.

Bu, Yaradan’ın Şehina ile birleşmesi olan “Sevdiğim, geline doğru git”in anlamıdır. Fakat toz içinde olduğu zaman, “Sevdiğim git” demek imkansızdır, çünkü kişinin kendisi ayrılığı yaratır, zira tüm temeli hiçbir şeye dayanmayan böyle bir çalışmayla Yaradan’ın birleşmesinin uygunsuz olduğunu söyleyerek, “Kendine ait hiçbir şey yok”taki gibi, ama daha ziyade her şey mantık üstündedir.

Bu nedenle, bir kişi Şabat’ı karşılamaya geldiğinde, kesinlikle onun için hala bir iş günüdür. Fakat Şabat’ı karşıladıktan sonra buna Şabat denir. Yani, şimdi herhangi bir inceleme yapmak yasaktır, şimdi dinlenme zamanında, çünkü günün kutsallığı bakımından, herhangi bir inceleme çalışması yapmak yasaktır.

Eğer, şans eseri, bir kişi cennet korkusu olmadığını görür ve Şabat’ta incelemelerin yasaklandığını düşünürse, Şabat’ta çalışmak yasak olduğundan bununla ilgili “Şabat’ı Uygulayan Yahudi Olmayan Biri Ölmek Zorundadır” denildi, yani kişi cennetin krallığının yükünü kabul etme çalışmasına girmeyerek kendini ölüme mahkûm eder, çünkü “onlarda yaşar” yazılıdır, öldüğünde değil.

Yani bir hayat kurtarmak, Şabat’tan daha üstün gelir. Bir kişi korkusu olmadığını görürse, o zaman hayatı yoktur, zira sadece cennetin krallığının yükünü kabulü, onu Yaşamların Yaşamına bağlar. Bu nedenle, hala Yahudi olmayan biri olduğunu hisseder ve dinlenmek isterse, ölmelidir.

Çevreden gelen inancı kabul etme seçeneğine sahip olmasına rağmen, kişi “Tüm kasaba halkının Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olduklarını görüyorum, o halde ben neden incelemelerle meşgul olmalıyım?” diyebilir. Bunun hakkında, “Şabatınızı hafta içi bir gün yapın ve insanlara ihtiyaç duymayın.” dediler. (Şabat 118a). Bu, insanlardan inanç temelini almanın yasak olduğu anlamına gelir, ancak kişi daha ziyade inancın temelini çözmeyi tercih etmelidir ki bu yüzden bu sadece cennetten gelir, “ki onun besini cennetle gelecek” ayetinde olduğu gibi.

Ardından ona “bilge öğrenci” denir. “Bilge” Yaradan anlamına gelir, yani yapıyı Yaratan’dan alır. İnsanlardan “inanç” olarak adlandırılan “tek harf”i öğrenerek, onların öğrencisi olmamalıdır.

Bilge bir öğrencinin Şabat olmasının anlamı budur. Kalıcı inançla ödüllendirilen biri, çalışmadan dinlenir. O zaman, eğitimsiz olan, yani bedeni, Şabat korkusu onun üzerindedir. Bu, “Kötü bir melek, onun arzusuna karşı ‘Amin’ diye cevap verecek”’in anlamıdır.

Fakat yılana gelince, toz onun yiyeceği olacaktır. Bu nedenle, onun her zaman besini vardır ve Yaradan’a asla ihtiyaç duymaz, yani Lo Lişma [onun uğruna değil] olan çalışmasıyla, tüm temel, yeryüzünden gelen toz olan insanlar üzerine inşa edildiğindedir. O zaman, sadece insanlara ihtiyacı vardır ve bu, her zaman alabilir ve her zaman “cansız” nitelikte kalacaktır.

Ancak bir kişi, ihsan etmek istediğinde, alma arzusu olan bir yılan safhasında kalmayı kabul etmezse, o zaman Yaradan’a ihtiyacı vardır.

Diğer taraftan, Yaradan’ın yardımına ihtiyaç duymaması için lanetlenen yılan doğal olarak her zaman kendi alçaklığında kalacak ve “Yaratan ona yardım etmeseydi, üstesinden gelmeyecekti” sözleri,“Efendi benim için bitecek” ayetinde olduğu gibi, onun içinde gerçekleşmeyecektir. Aksine, tüm dünya onun ihtiyacını karşılayacak ve o her zaman insanların muhtacı olacaktır.

Ancak, Yaradan’ın yolunda yürüyen ve dünya yolunda olmayan biri, Yaratan tarafından tercih edilmekle ödüllendirilir.

Bu özellikle, Yaradan’ın yardımına ihtiyaç duyan kişidir, “Arınmaya gelene yardım edilir” (Şabat 104a) yazdığı gibi. Zohar’da yorumlanmıştır. “Ne ile? Kutsal bir ruhla.” Yaradan ona Keduşa’nın bir ruhunu verir ve bu güçle kişi kendini arındırabilir.

Bu “Daha fazla ödüllendirildi mi? Ona Ruah verilir…”in anlamıdır, yani kişi her seferinde temizlenmek istiyorsa, yani daha saf olmak, ruhun yardım gücü, Keduşa ruhunu almadan önce ihtiyacı olduğunu düşündüğü saflık için, onun için yeterli değildir.

Ancak kişi Keduşa’nın ruhunu aldıktan sonra, saflık üzerinde çalışmak için daha fazla alan olduğunu hisseder ve aldığı yardım gücü, saflığın tarafını belirlemek için yeterli değildir. Bu yüzden kişi dua eder ve bir kez daha yukarıdan yardım ister. O zaman, ona daha önce verilenden daha fazla güç verilmelidir. Bu nedenle, şimdi ona Ruah vb. verilmiştir, ta ki ruhu içindeki tüm NRNHY ona verilene kadar.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,086