e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Yeryüzü Korktu ve Hareketsiz Kaldı

Yeryüzü Korktu ve Hareketsiz Kaldı

Not 28

Haham Hizkiya, “‘Yargının cennetten duyulmasına neden oldunuz, yeryüzü korktu ve hareketsiz kaldı,’ neden yazılıdır?” dedi. Eğer korktu ise neden hareketsizdi, eğer hareketsizdiyse neden korktu? Gerçekten de ilk önce korktu ve sonunda hareketsizdi”

Neden korktu? Rish Lakish’e göre, onun dediği gibi, ““Ve akşam vardı ve sabah vardı, bu altıncı gün” neden yazılıdır, eklenen ‘bu,” sözünün amacı nedir? Bu, Yaradan’ın yaratılış çalışmalarıyla şart koştuğunu ve onlara şunları söylediğini öğretir: ‘İsrail Tora’yı kabul ederse, var olacaksınız; yoksa sizi Tohu ve Bohu’ya [boşluk ve biçimsizlik] geri döndüreceğim” (Şabat 88a).

“Cennetten yargı sesi verdiniz” diyen yargıyı anlamalıyız, “yargının” anlamı nedir? Yaratılışın amacının, onun Yarattıklarına iyilik yapma arzusundan kaynaklandığı bilinmektedir. Bununla birlikte, form eşitliği olan Dvekut’a (yapışma) sahip olmak için bir gizlilik olan Tzimtzum [kısıtlama] vardı. Böylece, almak yerine, bir kişi ihsan etmeyi amaçlayamadıkça, bolluğun tam olarak çekilemeyeceğine dair bir yargıda bulunuldu.

Bu “Cennetten yargı sesi verdiniz” ifadesinin anlamıdır ve bu nedenle yeryüzü korkmuştur.

Eretz’e [yeryüzü / toprak] bir alma kabı olan Malhut denir. Eretz, bilgelerimizin “Eretz [yeryüzü] çim versin” âyeti hakkında söylediği gibi Ratzon [arzu] kelimesinden gelir ki o Yaratıcı’sının arzusunu yapmak ister. Ve onun korkusu nedir? Malkut’a “İsrail meclisi” denildiğinden, bu onun tüm İsrail’i içerdiği anlamına gelir, çünkü tüm ruhlar Malhut’tan uzanır.

Tüm yaratılanlar almaktan ve cennetten sesi duyulan yargıdan genişlediğine göre – ki almak için almak yasaktır, sadece ihsan etmek için serbesttir- alttakiler ihsan etmeyi nasıl hedefleyebilir?

Sonuç olarak, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak amacıyla yaratılan tüm yaradılış çalışmaları, yaratılanlar bu Kelim’den [kaplar] alamazlar. Bu, tüm yaradılış çalışmalarının Tohu ve Bohu tarzında olacağı anlamına gelir.

“Yoksa sizi Tohu ve Bohu’ya [boşluk ve biçimsizlik] geri döndüreceğim”in anlamını anlamalıyız. Onları hangi Bohu ve Tohu’ya geri döndürecek? ARİ’nin yazdıklarına göre, Nekudim dünyasında meydana gelen kırılma, Kelim [kaplar] kırıldığında, onların almak için almaları yüzündendi. Daha sonra ABYA adı verilen Islah Dünyası geldi ve Kelim’i ıslah etti, böylece onlar ihsan etmek için çalışabilirler.

Yaratılanlar ihsan etmek için tüm bu ıslahları yapmalı ki böylece zevk ve haz alabilsinler. Ancak, sadece almak için bir doğa ile yaratılmış olan alttakiler, doğalarına karşı nasıl gidebilirler? Malkut olan yeryüzü bu yüzden alttakilere hiçbir şey ihsan edemeyeceğinden korktu, alttakilerin form eşitsizliği ve ayrılığı yüzünden.

Böylece, alttakilerin alma kaplarını ihsan etmede çalışmaya çevirecek bir yol bulmaları için, Yaradan Tora’yı yarattı, bilgelerimizin dediği gibi: “Kötü eğilimi ben yarattım; Tora’yı da bir şifa olarak yarattım” (Kidushin 30b). Tora’da kötülüğü bastırmanın bir yolu vardır, bilgelerimizin “İçindeki ışık onu ıslah eder,” dediği gibi.

Bu, Yaratan’ın yaratılış çalışmalarıyla şart koşmasının anlamıdır ki İsrail Tora’yı alırsa, onlar var olacaklardır, yani o zaman O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olan yaratılış amacı gerçekleşecektir ve yoksa, onları Tohu ve Bohu’ya geri verecektir, Nekudim dünyasında olduğu gibi.

Böylece, İsrail Tora’yı aldığında hareketsiz hale geldi, çünkü Tora aracılığıyla alma kaplarını ihsan etmek için çalışmaya ıslah edebildiler.

O hâlâ hareketsizdi, çünkü şimdi zevk ve haz gerçekleşecekti, yani O’nun yarattıklarına iyilik yapmak için yaratılış amacı.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,087