e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > İsrailoğulları’nın İntikamını Alın

İsrailoğulları’nın İntikamını Alın

Not 441

Temmuz 1979

“Ve Rab Musa ile konuştu … ‘Midyanlılar’dan İsrailoğulları’nın intikamını alın’… ve Musa halkla konuştu … Midyan’dan Rabbin intikamını almak için.”

Yorumcular bununla ilgili olarak şunu sorarlar: “Musa insanlara anlatırken Yaradan’ın sözlerini neden Rabbin söylediği gibi İsrailoğulları’nın intikamı değilde Rabbin intikamı olarak değiştirdi? Onlar ayrıca Yaradan’ın çoğul formda “Midyanlılar hakkında” söylediğini, ve Musa’nın tekil formda “Midyan hakkında” dediği ifadenin değiştirilmesini de sordular.

Yaradan’ın bakış açısından yaratılış amacının, yarattıklarına iyilik yapmak olduğunun bilindiğini yorumlamalıyız. Yaradan, yapmamız gereken tüm savaşların sevinç ve neşe elde etmek için olduğunu, bu yüzden yaratılanların ona alacağını söylemiştir.

Musa İsrail’le konuştuğunda, onlara savaşın kendi iyilikleri için olacağını söyleseydi, “almak için almak” denen bir öz-sevgiye düşeceklerdi.  Ama bunun üzerinde bir Tsimtsum [kısıtlama] vardı ve bu şekilde asla amaaca ulaşamayacaklardı.

Bu nedenle onlara, “Rabbin intikamının intikamını al” dedi, çünkü eğilime karşı savaşın kendi iyiliği için değil Yaradan için olacağını hedeflemeleri gerekiyor.  Böylelikle O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olan, yaratılış amacına ulaşacaklardı.

Gerçekte, savaşacak pek çok nitelik vardır, bu yüzden Rab Musa’ya, “İsrailoğulları’nın Midyanlılar’dan intikamını alın” dediğinde, bu, bastırılması gereken birçok yargı olduğu anlamına gelir.  Bu yüzden çoğul formda söylendi ki, olması gereken budur yani yaratılış amacına ulaşmaya müdahale eden Dinim [yargılar] olarak adlandırılan birçok Midyanlıyı boyun eğdirmektir.

Musa halka, “Midyan’da Rabbin intikamını alın” dediğinde, böylece, Yaradan’ın intikamı olan tek bir ıslaha ihtiyaç duydukları yolda yürümeleri halinde, bu bakış açısından, içinde birçok yargı içeren birden fazla yargı olmadığını ima etti.  Başka bir deyişle, kişinin tüm yargılara yani tüm kötü niteliklere karşı savaşmasına gerek yoktur.  Bunun yerine, tüm eylemlerimizi Yaradan’a hedeflememiz gereken bir yolda yürürsek yani cennet uğruna, eğer tüm niyetimiz buysa, o zaman tüm nitelikler kendiliğinden iptal olur ve her bir nitelik üzerinde özel olarak çalışmamıza gerek kalmaz.

Yaradan uğruna olan amaç ne kadar fazlaysa, kişi bununla, bu savaşı kazanmakla ödüllendirilirse, bu Yaradan’a ihsan etmek içindir, o zaman tüm nitelikler silinir ve feshedilir.  Bu sebeple o, tekil bir formda “Midyan’da Rabbin intikamını alın” dedi.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,088