e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Adam HaRişon’un Yediği Ağaç Buğdaydı

Adam HaRişon’un Yediği Ağaç Buğdaydı

Not 311

31 Ocak 1972

“Rabbi Yehuda dedi ki, “Adam HaRishon’un yediği ağaç buğdaydı, çünkü bebek tahılın tadını almadan önce ‘Baba ve Anne’ diye seslenmez.” (Sanhedrin 70b)

Şunu sormalıyız: 1) Beş çeşit tahıl olduğuna göre, onun buğday olduğuna dair delil nerededir? 2)Eğer bunun tahıl yani buğday olduğunu bildiğimizi söylüyorsanız, çünkü tam olarak çocuk buğdayın tadını tattığı zaman ‘Baba ve Anne’ diye seslenebilir, neden özellikle buğdayın tadını aldığında bildiğini ve başka bir türün tadına baktığında “Baba ve Anne” demeyi bilmediğini anlamalıyız.

“Rav Yehuda, Rav Akiva’nın adına dedi ki, ‘Tora neden ‘Pesah bayramında Omer [buğday demeti] getirin’ der? Böylece tarlalardaki ekin sizin için kutsanacak. Ve Tora neden ‘Şavuot’ta [Haftalar Bayramı] iki somun ekmek getir’ der? Çünkü Şavuot, ağacın meyvelerinin zamanı olduğu için. Yaradan ‘Şavuot’ta önüme iki somun ekmek getirin, böylece ağacın meyveleri sizin için kutsanacak.’ dedi” (Roş HaŞana 16).

İki derece olduğu bilinmektedir: ‘Efendinin kutsadığı tarla’ olan bir ‘tarla’ vardır ve ‘tarlanın ağacı’ vardır. İnsana “tarlanın ağacı” denir, “Çünkü insan tarlanın ağacıdır.” diye yazıldığı gibi,

Bir ‘tarla’ya Malhut, hayvan denir, Gematria’da BON’dur, çünkü BON isminin sayısı hayvan yiyeceğini ima eder. Bu nedenden dolayı, o zaman İsrail Mısır’dan çıktığı için, hayvan yiyeceği olan arpa hasadını veririz, Zohar’da söylendiği gibi, Sitra Ahra’nın [diğer taraf] hükmünden çıkıp Keduşa’nın [kutsallık] otoritesine girdiler.

Bu, “Ben ve bir elçi değilim.” olarak kabul edilir. Ancak,  “İnsanın niteliği” olarak adlandırılan ve “Tora’nın görüşü” olarak kabul edilen Tora ile henüz ödüllendirilmediklerinde buna “mantık ötesi inanç” denir.

İnsana “tarlanın ağacı” dendiği, Tora’nın verilmesi sırasında Şhavuot’ta ödüllendirildikleri şey budur. Bu sebeple, o zaman insanın yiyeceği olan buğday, bilgi ağacının günahı ile ilgilidir, yani bir çocuk buğdayın tadını tatmadan önce ‘Baba ve Anne’ diye seslenmez.

“Baba ve Anne” meselesi, Hohma ve Bina’nın, yani Hohma olmaya dönen Bina’nın niteliği olan Aba ve İma’nın Mohin’iyle ilgilidir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,096