e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ve Rab Gördü

Not 341

Ekim 1977

“Ve Rab gördü… İnsan yüzünden artık yeryüzüne lanet etmeyeceğim, çünkü bir adamın kalbinin eğilimi gençliğinden beri kötüdür ve yaptığım gibi artık her canlıya vurmayacağım.”

Ancak, nasıl tufandan sonra Yaradan’ın bir insanın kalbinin eğiliminin kötü olduğunu gördüğünün söylenebileceğini anlamalıyız. Bundan daha önce O’nun bunu bilmediği söylenebilir mi?

Bunu iki tip insana sahip olmak olarak yorumlamalıyız. Genel topluma ait olanlar vardır. Onlar “Bütün dünya size erdemli olduğunuzu söylüyor” olarak kabul edilirler. Bir de “Gözlerinde kötü gibi ol” niteliği vardır.

Bir kişinin nihai amacına ulaşması için, Lişma [O’nun hatırı için] olan hakikat yolunda yürümesi gerekir yani Tora ve Mitzvot’la [emirlere] meşgul olmadaki tüm niyeti Lişma‘ya ulaşmaktır. Ancak bizler, Lo Lişma‘dan başlarız yani Yaradan çalışmasında pratikte gözlemlemekten başka bir şey olmadığını düşünürüz.

Bu şekilde, onlar Tora ve Mitzvot ile meşgul olabilirler. Ancak onlar, Tora ve Mitzvot‘un verilmiş olduğu amaca ulaşmak için çalışmak olan, “Kötü eğilimi Ben yarattım; Tora’yı şifa olarak yarattım” hakkında düşünmezler. Yalnızca daha katı olmak ve daha fazla sınırlama getirmek vb. gibi nicelikte üstün olurlar.

Bununla bilgelerimizin, “Onun adı neden ‘boş’ olarak adlandırılıyor? Onun içinde boş olanlar bile bir nar gibi Mitzvot ile doludur.”da dediği şeyi anlayacağız O zaman neden onlara “boş” denildiğini anlamalıyız. Öyle ki, içerikten yoksundurlar, yani niyeti umursamadıkları için Mitzvot‘u yerine getirmek için gerçek bir nedenden yoksundurlar.

Sonrasında, Firavun’un sorusu “Sesine itaat etmem gereken tanrı da kim?” ve kötünün sorusu, “Bu çalışma senin ne işe yarıyor?”’da olduğu gibi, tufandan sonra, insan hakikat yolunda yürümeyenlerin, “kötü su” denilen selin sularında öldüklerini gördüğünde, o zaman kötü bir eğilim olduğunu anlarız. Ama selde ölebileceğimizi görmeden önce, herhangi bir kötülük görmeyiz.

Yaradan’ın söylediklerinin insanla ilgili olduğunu söylüyoruz, yani o şimdi Yaradan’ın kendisine baktığını görür. Dolayısıyla hakikat yolunda yürümek isteyenler arasında buna “her canlıya vurun” denmez. Aksine, bu hakikatin gösterilmesi olarak kabul edilir. Böylece kişi bunun bir lanet değil, tam tersi olduğunu anlar.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,091