e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > İsrail Oğullarının Başlarını Onları Numaralandırmak İçin Saydığınızda

İsrail Oğullarının Başlarını Onları Numaralandırmak İçin Saydığınızda

Not 394

Mart 1966

“İsrail oğullarının başlarını numaralandırmak için saydığınız zaman, her biri ruhu için fidye verecek…yarım Şekel…Zenginler daha fazla vermeyecek, fakirler daha az vermeyecek.”

Şunu sormalıyız: 1) “Baş” kelimesinin anlamı nedir? 2) “Ruhu için bir fidye”, ruhu için bir kefaret olan fidye vermesi gereken günah nedir? 3) Neden özellikle yarım Şekel, neden bütün bir şey anlamında, tam bir Şekel verilmiyor?

Bunu etik olarak yorumlamalıyız. İki tür cevap vardır: eylemde ve niyette. “Baş”, niyet meselesinin olduğu yerde akıl ve bilgi demektir, “Niyetsiz dua, ruhsuz beden gibidir” diye yazıldığı gibi. Niyet ruha ve tine, fiil ise bedene aittir.

İsrail oğullarının “başları” sözü, ruhu için fidye vermeyi ima eder. Başka bir deyişle, kişinin ruhunun niteliğinde işlediği günahta, niyette tövbe etmek anlamına gelir, zira bu tövbe herkes için geçerlidir, insan kendisi için alma arzusuyla yaratıldığından ve ihsan etmek için Tora ve Mitzvot‘u [emirler] yerine getirmek için, bu herkesin yapması gereken bir tövbedir.

Eylem açısından, doğduğu günden itibaren kendisine iyi bir terbiye ve dikkatle bakıldığı için hiç günah işlemediği söylenebilir. Ancak niyet konusunda, kişinin yapması gereken ana bir seçim vardır, çünkü niyette zorlama yoktur. Kişi ancak eylemde kendini zorlayabilir, fakat düşüncede yani niyette bu kişinin elinde değildir. Aksine, bu yukarıdan bir hediyedir. Bununla ilgili olarak şöyle ima edilmiştir, “Yaradan’ın yardımı olmasaydı, üstesinden gelemezdi”.

Yarımın anlamını, amacın değil yalnızca eylemin insanın elinde olduğu şeklinde yorumlamalıyız. Bu nedenle bu “yarım” ile ima edilir, eğer kişi yarısını yani eylemi verirse, Yaradan ona diğer yarısını yani niyeti verecektir.

Ayrıca, orada bağışlanmış olan inancın olduğunu ve bir hediye edilmiş olan Tora’nın olduğunu da anlamalıyız. Kişinin sadece inanç göstermesi gerekir ki bu bağış yapmaktır ve buna “yaratılışın ıslahı” denir. O zaman Yaradan diğer yarısını yani Tora’yı verir. Hediyeye “yaratılışın amacı” denir ve kişinin ruhunun fidyesi yaratılışın ıslahıyla ilgilidir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,094