Ağustos 1942’de Duydum
Şabat şarkılarında yazıldığı üzere, “O´nun adının harfleri olan 12 Hallah´ın tatları bize ifşa olacaktır, çoğalmış ve soluk.”
Kutsal Ari´nin sözlerini yorumlamalıyız. İki Vav’in yani sağ ve sol tarafın, Zimzum Bet (ikinci kısıtlama) aracılığıyla yapıldığı bilinir. Bu “çoğalt” sözcüğünden gelen “çoğalmış” anlamındadır. Ve bundan, ikinci Zimzum´un ıslah gücünden dolayı merhamet ve yargı niteliklerinin işbirliği vardı ve yargı tatlılaşmadan önce soluklaştı.
Ve sonra “toplanan Zayin´ler” anlamına gelen bu iki Vav, Malhut´da parlar. Bu Zayin’ler Malhut´tur, “yedinci” olarak adlandırılır ve iki Vav´ı da içerir.
Yedinci Gün, Gmar Tikkun (son ıslah) olarak kabul edilir ve günlerin sonu anlamındadır. Ancak altı bin yılda parlar. Ve bu “Yaradan yarattı ve yerine getirdi.” olarak nitelendirilen altı gün eyleminin anlamıdır. Ve Şabat´a “dinlenme” denir. (Yazıldığı üzere “Ve O, yedinci günde çalışmayı bitirdi ve dinlendi.)
Bu altı bin yılda parlayan Şabat olarak kabul edilir, çünkü Şabat, yük taşıyan bir kişinin istirahat etmesi gibi düşünülür ve yolun ortasında gücünü tekrar kazanmak için dinlenir. Daha sonra bu yükü bir kere daha taşımalıdır. Ancak Gmar Tikkun´un Şabat´ında eklenecek başka bir şey yoktur, dolayısıyla da hiç bir iş yoktur.