e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ve Harun Öyle Yaptı

Not 417

Mayıs 1980

“Ve Harun öyle yaptı, tıpkı Efendi’nin Musa’ya buyurduğu gibi mumlarını şamdanın önüne koydu.” RASHI, Harun’u değişmediği için övmek olarak yorumladı. Yorumcular, “Onun Yaradan’ın emrine vb. uymamasına ne diyebilirim?” diye sorarlar.

“Bilgelerimiz dedi ki, ‘Kabalist Yosi Ben Kisma hastalanınca, Rabbi Hanina Ben Tardion onu ziyarete gitti. Ona, ‘Kardeşim Hanina, bu milletin yukarıdan taçlandırıldığını bilmiyor musun? Evi yıkıldı, salonu yakıldı, takipçileri öldürüldü ve en iyi oğullarını kaybetti ve hala varlığını sürdürmekte. Oturup Tora ile meşgul olduğunuzu ve göğsüne yerleştirilmiş bir Tora kitabıyla açıkta toplantılar yaptığını duydum. ”” RASHI yorumladı ve bunun hakkında bir hüküm verdiler.

“Ona, ‘Gökten merhamet olacak’ dedi. ‘Sana anlamlı sözler söylüyorum ve sen bana ‘Gökten merhamet olacak’ mı diyorsun? Seni ve Tora kitabını ateşte yakmazlar mı merak ediyorum. Rabbi ona, ‘Öbür dünyada hayatın neresindeyim?’ dedi. Yosi Ben Kisma ‘Elinize bir akit mı geldi?’ diye sordu. ‘Purim sikkelerini hayır paralarıyla karıştırdım ve fakirlere verdim’ diye cevapladı Rabbi, ‘Bu durumda senin payına düşen benim payım, senin kaderin benim kaderim olacak’ diye cevap verdi Yosi Ben Kisma.”

RASHI, Purim yemeği için koyduğum Purim sikkelerini yanlışlıkla değiştirdiğim ve fakirlere dağıttığım diye yorumlar. Cüzdanımın hayır işleri için olduğunu sanıyordum, ancak hayır cüzdanımı ödemedim (Masechet Avodah Zarah, 18a).

Gerçekten de, kendisini Yaradan’ın kutsallığına adayan ve oturup, Tora’yla meşgul olan Rabbi Yosi Ben Kisma’yı anlamak zordur, bu bir sonraki dünyaya sahip olması için hala yeterli değil midir? Servetiyle cömert olmak için eğitimsiz herhangi bir kişinin yapabileceği bir eylemi yaparsa, bu konuda söylediği gibi “senin payınız benim payım olacak”, böyle bir eylemi yapmak bağlılık gerektirmez. Öyleyse neden Tzedakah ile konuyu duyduktan sonra, “Senin payın benim payım olacak” dedi?

Baal HaSulam’ın yöntemine göre bundan, en önemlisinin kendi çıkarından ortaya çıkması olduğu, yani bir kişinin kendi kendine fayda temelinde de bağlılık eylemlerini gerçekleştirebileceği sonucu çıkar.

Bu nedenle, bir Tzedakah eylemi yoluyla kendi çıkarından vazgeçtiğini görünce, tüm adanmışlığının ihsan etme niyetine dayandığını biliyordu. Bu yüzden, “senin payın benim payım olacak” dedi. Bu, sadece hayırseverlik eylemine değil, aynı zamanda Tora’da oturma ve meşgul olma eylemine ve açıkta toplantı yapılmasına da atıfta bulunur, çünkü her şey ihsan etme niyetinin temeline dayanıyordu.

Menorah’ın yapımı yüksek derecede olduğundan ve haz muazzam olduğundan ve haz ne kadar büyükse, ihsan etmek için çalışmak o kadar zor olduğundan, “Harun’un değişmediğini öğretir” in anlamı budur. Değişmemenin anlamı budur ve her şey “aynen Efendi’nin Musa’ya buyurduğu gibi” temeline dayanmaktadır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,099