Not 260
“Emredilen ve yapan, emredilmeyen ve yapandan daha yücedir.” (Kiduşin 31a). “Emredilen ve yapan” ifadesinin Lişma [Onun uğruna] anlamına geldiğini ve “emredilmeyen ve yapan”ın Lo Lişma [Onun uğruna değil] anlamına geldiğini yorumlamalıyız.
Kişi Yaradan’ın uğruna çalışmadığından, bu, onun Mitzva’yı [emri] yapmasını emreden bir komutanı olduğu için yerine getirmediği anlamına gelir zira Komutan onu yapmaya mecbur bırakmaz. Yani, Mitzva’yı yapmasının nedeni Komutan değil, Lo Lişma’dır. Buradan kişinin komutanı olmadığı sonucu çıkar.
Bu nedenle, emri yerine getirme sebebi Komutan, yani Yaradan olan kişi kesinlikle daha yücedir çünkü Lo Lişma onu Lişma’ya getirme konusunda fazilete sahiptir, ancak Lişma kesinlikle Lo Lişma’dan daha yücedir.