e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Sabah Dersi Materyalleri > Kabala Kütüphanesi > Sabah Dersi 2022 > Sabah Dersi Materyali – Yol Boyunca İnanç ve Güvende Güçlenmek – 20 Ağustos

Sabah Dersi Materyali – Yol Boyunca İnanç ve Güvende Güçlenmek – 20 Ağustos

1) Rabaş, Makale 6, Dost Sevgisi -2 (1984)

Güven de dâhil olarak inanç bize, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olan amacıyla ilgili ilk anlayışı verir. Biz de bu hedefe ulaşabileceğimize dair kendimize söz verebileceğimize kesinlikle inanmalıyız. Başka bir deyişle, yaratılış amacı, sadece seçilmiş bir grup için değildir. Aksine yaratılış amacı, istisnasız tüm yaratılanlar içindir. Mutlaka güçlü ve yetenekli olmaları veya üstesinden gelebilen cesur insanlar olmaları gerekmez. Aksine o, tüm yaratılanlara aittir.

2) Rabaş, Makale 6, Güven (1986)

Sahip olmamız gereken Yaradan’a güven, Yaradan’ın dualarımızı kesinlikle duyduğu ve onlara cevap verdiğidir. Ancak bu, bizim anlayışımıza göre değil, Yaradan’ın bize ne verilmesi gerektiğine dair anlayışına göredir. Dolayısıyla güven, öncelikle O’nun herkese yardım ettiğine dair, Yaradan’a güvenmekle ilgilidir, şöyle yazıldığı gibi: ‘Onun merhameti, yaptığı bütün işlerdedir.’ Bu nedenle bu güven, Yaradan’ın, bizim anlayışımıza göre değil, Yaradan’ın anlayışına göre bize yardım edeceğine dair olmalıdır.

3) Baal HaSulam, Şamati 72- Güven Işığı Örten Şaldır

Güven ışığı kaplayan şaldır ve ona hayat verir. Bunun nedeni Kli olmadan ışık yoktur, kuralıdır. Hayatın ışığı kavrayamaz, ancak bir Kli’nin içerisinde kendisini giydirmeli. Hayat ışığının doldurduğu Kli’ye güven denir. Kişi zor olan her şeyi yapabileceğini görür.

Dolayısıyla ışık güven adı verilen Kli’nin içerisinde hissedilir. Bu yüzden kişinin hayatı orada bulunan güvenin miktarıyla ölçülür. Kişi kendi içindeki canlılığı ve hayatı kendi özgüveniyle ölçebilir.

Bu yüzden insan kendisiyle bu canlılığın yüksek olduğunu gördükçe içindeki güven ışığı her şeye yansır ve istediğini elde etmesini engelleyecek hiçbir şey görmez. Bunun nedeni hayat ışığı ki bu yukarıdan gelen bir güçtür, kişinin üzerine yansır ve insan olağanüstü bir güçle çalışır, zira yukarıdan gelen ışık sınırsızdır ve dünyevi bir güç gibi değildir.

4) Baal HaSulam, 18. Mektup

Kişinin şimdiki ve gelecek anlarını O’nun yüce adına sunmasından başka bir seçeneği yoktur. Zor olduğu ve tüm zamanlar onun için değerli olmadığı için O’nun huzurunda ânı reddeden kişi, aptallığını açıkça ortaya koyar, çünkü kişinin çalışması kesinlikle değişen zaman ve olaylarla değişmesine rağmen, O’nun yüzü bunlarla kıyafetlenmemiştir. Bu nedenle mantık ötesi inanç ve güven bizim için hazırlanmıştır, kişi bunları zor zamanlarda çaba sarf etmeden ve bıkmadan kullanabilir.

5) Rabaş, Not 701, Güven

Güven, inanca bağlıdır. Arkadaşının çok zengin ve cömert olduğuna inanan kişi, ona istediğini vereceğinden emindir. Tereddüt ederse, yani ihtiyacını karşılayacağından emin değilse, bu inancının eksik olduğunun bir işaretidir. Böylece güven, inancın ölçüsüne tanıklık eder.

6) Rabaş, Not 567, Gerçeğin Kalitesi – 2

Maneviyatta her şey gerçeğin niteliğine bağlıdır, çünkü kişi yalanı takip ettiği ölçüde Yaradan’dan uzaklaşır, şöyle yazıldığı gibi: “Yalan söyleyen, benim gözümün önünde yer almayacak.” Bu nedenle kişi, gerçek durumu, manevi durumunda çıplak ve yoksul olduğunu gördüğünde, bu gerçek olduğundan, gerçek onun için parlar, böylece canlılığa kavuşur.

Canlılık sayesinde, bundan sonra eylemlerini düzeltebileceğine dair bir ölçüde güven elde eder. Buna dayanarak, bu güven ölçüsünde yükselir ve Yaradan çalışmasına girmeye başlar.

Tersine kişi kendini aldattığında ve gerçeği görmediğinde, sonsuza dek bir düşüş ve alçaklık halinde kalacak ve yardım istemediği, maneviyatta herhangi bir şeye ihtiyacı olduğunu hissetmediği için bu konuda hiç kimse ona yardım edemeyecektir.

7) Baal HaSulam, 18. Mektup

Cennet krallığının yükünü üstüne alan kişi, Yaradan’a tapınmada çaba harcamaz, O’na gece ve gündüz, karanlıkta ve aydınlıkta tutunur. Yağmur —gelecekte ve şu anda yaratılan— onu durduramaz, çünkü Ein Sof olan Keter her şeyi eşit olarak aydınlatır. Aptal —arkasından ve önünden üzerine gelen engellerin altında yürüyen— herkese Dvekut (birleşme) eksikliğini, bozukluk ya da kendi adına kötülük olarak hissetmediğini söyler.

Eğer hissetmiş olsaydı, kesinlikle az veya çok Dvekut eksikliğinden kendisini kurtaracak bir yöntem bulacaktı. Bu yöntem, sıkıntıdaki bir insandan, saklandığı yerde Yaradan’a yakaran bir hırsızdan bile, ister “inancın düşüncesi” ya da “güven”, ister “duasının yakarışında” olsun, onu arayandan asla kaçamaz. Bu sebeple dalın kökten ayrılmasını engelleyacek Mohin de Gadlut’a gerek olmaz.

8) Rabaş, Makale 30, Dostlar Meclisinde Ne Aranmalıdır? (1988)

Her biri gruba yaşam ruhu ve umut verip enerji aşılamalıdır. Bu nedenle, her bir dost kendine şunu söyleyebilmelidir: “Şimdi çalışmada temiz bir sayfa açıyorum.” Diğer bir deyişle gruba gelmeden önce Tanrı çalışmasının gelişiminde hayal kırıklığına uğramıştır, fakat şimdi grup onu yaşam ve umutla doldurmaktadır.

Bu nedenle grup vasıtasıyla güven kazanır ve üstesinden gelme gücü edinir, çünkü artık bütünlüğü elde edeceğini hisseder. Tüm düşüncelerinin -fethedilemeyecek yüksek bir dağla karşı karşıya ve bunun gerçekten de ürkütücü bir engel olduğu- şimdi önemli olmadığını görür. Tüm bunu grubun gücünden almıştır, çünkü her biri gruba cesaret ve yeni bir ruh hali aşılamıştır.

9) Rabaş, Makale 4, Her biri Dostuna Yardım Etti (1984)

 “Kişi kendini hapisten kurtaramaz.” Kişinin ruh halini yükseltecek olan, dostudur.

Bu demektir ki, kişiyi bulunduğu durumdan canlılık durumuna dostu yükseltir. Sonra, kişi, sanki şimdi amacı ona yaklaşmış gibi tekrar yaşama ve zenginliğe dair güven ve güç kazanmaya başlar.

Sonuç olarak, herkes dikkatli olmalı ve dostunun ruh halini yükseltmek için ona nasıl yardım edebileceğini düşünmelidir, çünkü ruh hali konusunda herkes dostunda doldurabileceği bir ihtiyaç noktası bulabilir.

10) Baal HaSulam, Şamati 99 – O Günahkâr Veya Hak’tan Yana Olan Demedi

Eğer kişinin maneviyat için hiçbir arzusu ve tutkusu yoksa, eğer maneviyat için arzusu olan insanların arasındaysa ve bu insanları seviyorsa, kendinde güçlükleri yenecek güç, istek ve arzular olmasa dahi, o da onlara hâkim olan gücü, onların arzularını ve heveslerini alır. Bu insanlara atfettiği yüceliğe ve önemliliğe göre yeni güçler alacaktır.

11) Rabaş, Makale 6, Dost Sevgisi -2 (1984)

Amaca ulaşabileceğimize dair güven duymalı ve yarı yolda umutsuzluğa kapılıp mücadeleden kaçmamak için, inancı kullanmalıyız. Daha doğrusu, Yaradan’ın kendimiz gibi bayağı birine bile yardım edebileceğine inanmalıyız. Bu demektir ki Yaradan, beni, O’na yakınlaştıracak ve ben, O’nunla bütünlük elde edebileceğim.

12) Rabaş, Not 168, Yaradan’a Güvenen Adam Kutsaldır

Açıklama: Kutsal, Yaradan’ın kalbine güven yerleştirdiği kişidir ki kişi güvene sahip olacaktır, zira güven niteliği Yaradan’ın güven vermesini gerektirir. Ancak ışık ve Kli [kap] olmalıdır. Bu nedenle, bir kişi çalışıp Yaradan’a güveni edinmek istediğinde, bununla Yaradan kişiye güveni bir hediye olarak verir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,097