e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Alma Arzusunda İlişkin

Not 20

Açıklanan meseleye ilişkin anlamalıyız ki, insan için yaratılışın amacı, ihsan etmek için aldığı bir safhaya gelmektir ve kendisi için haz almak yasak iken, bu hazza izin verilmiştir. Bunu anlamalıyız, çünkü sonunda kişi bundan haz alır, zira aksi takdirde ihsan edebilmesinin bir yolu yoktur, çünkü insanın eylemden haz almazsa herhangi bir şey yapabilmesi imkansızdır.

Örneğin, eğer bir katil bir kişiye gelir ve ona parasını vermesini isterse ve kişi onun isteğini yerine getirir ve ona ne isterse verir, bizler kişinin ona parasını vermekten haz aldığını söylemeliyiz ki çünkü aksi takdirde, ona hiçbir şey veremeyecekti. Sonuçta, eğer bir kişi parasını bir ev veya kıyafet karşılığında verirse, ne fark eder zira kişi bundan hoşlanır, çünkü parayla, onun için paradan daha önemli şeyleri elde eder zira bir kişi bir eve ihtiyaç duyduğunda, ev onun için paradan daha önemlidir; aksi halde parayı vermezdi.

Burada katille de aynı şekildedir. Hayatını para karşılığında almak şimdi onun için daha önemlidir, yani daha büyük bir hazla küçük bir hazzı değiştirir. Sonuç olarak, bir kişinin haz almadığı sürece dünyada yaptığı tek bir eylem yoktur.

Dolayısıyla, bir kişi Yaradan’a ihsan ettiğinde, kesinlikle bundan hoşlanır. Aksi halde ihsan etmeyecekti. Peki, bir kişi almaktan ya da ihsan etmekten haz alırsa, fark nedir?

Mesele şu ki almada olan yasaklama bilinen bir neden içindir ki bu utanç ekmeğidir. Bunun üzerine ihsan etmek için alacağı ıslah gelir. O zaman, hazzı ihsan etmekte ise, kişi artık utanca sahip olmaz.

Bir kişi arkadaşına bir hediye verdiğinde, verenin bundan hoşlandığını söylemeliyiz. Ancak haz ihsan etmekle gelirse, o zaman utanç yoktur, çünkü zengin, hoşuna rağmen fakirlere verdiğinde utanmaz.

Adam HaRishon’un ruhunun 600.000 ruha bölünmesindeki fark nedir? Panim Masbirot’ta, bununla alakalı bir alegori getirir ki bu, büyük bir hazineyi aktarmak isteyen bir kral gibidir fakat bir kişiye vermesi durumunda onun çalabileceğinden korkuyordu. Kral ne yaptı? Onu kuruşlara ayırdı ve aracılıklarıyla hazineyi farklı bir yere aktardığı birçok kişiye verdi.

Bir kişinin üstesinden gelemeyeceği büyük bir arzuya sahip olması ile, üstesinden gelemeyeceği küçük bir arzuya sahip olması arasındaki farkı anlamalıyız. Sonunda şunu söylemeliyiz, bir kişinin küçük bir tutkunun üstesinden gelebileceğini görürüz ancak bu onun için büyük bir tutkuyla zordur. Her zaman onun yarı yarıya olduğunu söylediğimizde, bu tam olarak ruhun parçalara ayrılmasından sonradır ve bu nedenle bilgi ağacı onuna yasaklanmıştır, zira orada yarıdan fazlası olduğundan ve seçim için yeri olmayacaktı. Dolayısıyla, şimdi her biri arzunun bir parçasına sahiptir bu yüzden seçim için yer vardır.

Alma arzusu insanın özüdür. Bu bir yenilik, “yokluktan varlık” olarak kabul edilir. Ancak tüm dolgular anlamına gelen geri kalan şeyler, “yaradılış” denilen “varoluştan varoluş”u uzatır, yani varoluştan varoluştur. Bununla birlikte, dünyadaki her türlü dolgu varoluştan varoluşu uzatır, Yaradan’a dahildir. Diğer taraftan, olumsuz şeyler, eksikler ve ıstıraplar yeni şeylerdir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,096