e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

237. Akıl ve Kalp

Alma arzusu zihinde ve kalpte kendini gösterir. Kişi bunu ihsan etmek için çalışacak şekilde ıslah ederek üstteki bolluğu elde edebilir.

Kalpteki alma arzusunu açıklayalım. Kalbe “hazlara duyulan arzu ve özlem” denir. Dolayısıyla, eğer bir kişi eylemlerini, Yaradan’ın yüceliğine herhangi bir fayda sağlamayacağını gördüğü takdirde dünyadaki tüm hazlardan vazgeçebilecek şekilde ıslah edebilirse, gerçek hazları almakla ödüllendirilir çünkü artık onları kendi çıkarı için almayacaktır.

İma yoluyla bu, “Ve o tarafa ve bu tarafa baktı ve hiç kimsenin olmadığını gördü ve Mısırlıya vurdu” ayetinde ifade edilmiştir. RAŞİ, onun, zürriyetinden hiçbir hayır gelmeyeceğini gördüğünü, yani bu Mısırlıdan, bu da bu eylemden hiçbir fayda gelmeyeceğini gördüğü şeklinde yorumlar.

“Mısırlı’ya vurdu”, isteğini yerine getirmesine izin vermedi ve isteğini reddetti. Buna, kalbine dahil olan “o Mısırlının eylemini ve düşüncesini öldürmek” denir. Ayrıca, aklın hazzı, kişinin sadece yaptığını anladığı şeyi yapmasındadır. Aklına aykırı şeyler yaptığı ölçüde, aklı aksini talep ettiğinde, çektiği acı aklına gösterdiği direncin ölçüsüyle ölçülür.

Kişi aklının üzerine çıktığında, kendisine tüm çalışmalarını onaylayan bir akıl verildiğinde, tüm bunları ihsan etmek için aldığını söyleyebilecektir, zira kendi adına akıldan vazgeçebilecektir.
O zaman kişi inancın ışığıyla ödüllendirilebilir, çünkü niyeti kendisi için olmadığı için vazgeçebilir. Bunun kanıtı, akla aykırı olsa bile her şeyi yapmasıdır. Doğal olarak, inancın ışığını alabilir ve niyetinin ihsan etmek olduğundan emin olabilir.

Ancak inançla çalışamadığında, sadece aklın onayladığı yerde, yani alma arzusuna göre çalıştığında, Tzimtzum [kısıtlama] içinde kalır. Bu nedenle iki çalışmaya ihtiyacımız vardır: akıl ve kalp.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,113