e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mucize ve Seçim

Not 379

“Rabbi Yitzhak dedi ki, ‘Eğer [çukurda] yılanlar ve akrepler varsa, Ruben hakkında neden ‘Onu onların elinden kurtarmak, babasına geri vermek için’ diye yazılmıştır? Ruben, o yılanların ve akreplerin kendisine zarar verebilecek olmasından kendisi için korkmadı mı? … Ama Ruben kardeşlerinin ellerindeyken, zararın kesin olduğunu gördü, çünkü ondan ne kadar nefret ettiklerini biliyordu…’ Bu nedenle, yılanların ve akreplerin olduğu bir yerde, eğer o erdemliyse, Yaradan onun için bir mucize yaratacaktır. Bazen de babanın fazileti insana yardım eder ve onlardan kurtulur. Ancak bir kişi düşmanlarına bir kez verildi mi, pek azı hayatta kalabilir” (Zohar, VaYeshev, Madde 130-132).

“Kişi düşmanlarına verildiğinde” Yaradan’ın neden onun için bir mucize yaratmadığını anlamalıyız. Kurtarma konusunda iki anlam buluyoruz: 1) zararın bulunduğu yer, 2) zararın bulunmadığı yer yani sadece yiyecek olmadığında zarar veren hayvanlar vardır ve aç olmadıklarında zarar vermezler.

Bazıları doğası gereği zarar verir, çünkü insanlara zarar vermek için doğal bir istekleri vardır ve tutumları her zaman avlanmaktır. Aynı zamanda, insan ırkına karşı genelde nefret olduğunu ve bazen tüm topluluğa değil, belirli bir kişiye karşı nefret olduğunu yani hayvanın bu kişinin kendisine zarar vermek istediğini hissettiğini, dolayısıyla ona zarar vermeyi amaçladığını görüyoruz.

Ancak burada, yılan ve akrep olan kötü hayvanların bu belirli bir kişiye değil, tüm insan ırkına karşı nefretleri olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla bu, var olan bir kötülük olarak görülmez, dolayısıyla bir mucizeye güvenmek mümkündür. Ancak bu kişiye karşı özel bir kin besleyen kardeşlerinin elinde olduğunda bu var olan bir kötülüktür ve o zaman mucizeye güvenmek yasaktır.

İnsan seçim yapabildiği için hayvanlar ve insanlar arasında bir fark olduğunu da söyleyebiliriz. Hayvanlar zarar verirler çünkü bu onların doğasıdır, çünkü Yaradan onlara hayatta kalmaları için bir doğa yerleştirmiştir. Sonuç olarak, yaptıkları her şey Yaradan’dandır ve onun üzerine çıkmaya yani zarar vermemeye güçleri yetmez.

Bu nedenle, Yaradan’ın bir mucize yapmak istediği yerde, bu da Yaradan’dandır, bu yüzden bir mucizeye güvenebiliriz.

Kötülük yapmak ile iyilik yapmak arasında seçim yapma gücüne sahip olan insan için durum böyle değildir. Eğer Yaradan o kişi için bir mucize yapar ve diğerinin ona zarar vermemesi için onu kurtarırsa, o zaman Yaradan ondan seçme gücünü almıştır ve özgür seçim ile bir çatışmanın olduğu yerde bir mucizeye güvenmemeliyiz.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,093