e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Cübbesini Çevirme Konusunda Titiz Olan

Cübbesini Çevirme Konusunda Titiz Olan

Not 247

“Kabalist Yohanan,” Kayıp bir şeyin gözünü ona çevirmesiyle geri döndüğü öğrenci kim? Cübbesini döndürme konusunda titiz olan kişi. ‘”(Şabat 114a).

Neden özellikle bu erdem için bunun kendisine iade edildiğini anlamalıyız, çünkü bu, kişi Tora’nın tüm bölümlerinde bilgili olsa ve tüm Mitzvot [emirleri] yerine getirse bile, bu niteliğe sahip değilse, bu ona geri dönmez. Aynı zamanda bu nitelikle birlikte sokaktan insanların da cübbelerini döndürme konusunda daha titiz olduklarını görürüz.

Bunu etik olarak anlamalıyız. Ruhun bedende kıyafetlendiği yani bedenin ruhun cübbesi olduğu bilinmektedir. Beden alma arzusudur, insanın yaratıldığı doğadır. Bilge bir öğrenci, cüppesini döndürme konusunda titiz olduğunda, yani alma arzusunu ihsan etmeye döndürerek kaybettiği şeyi geri alabilir çünkü ondan şüphelenecek hiçbir şey yoktur.

Şüphe, alma arzusunun olduğu yerle ilgilidir. İşte o zaman yalan söylediği ve kayıp şeyi kendisine almak istediği söylenebilir. Ama tek istediği ihsan etmek olduğunda, yalan söylemediği kesin olduğu için her şey ona geri verilebilir.

Kayıp şeyi geri döndürmek ilgili olarak, bu bilgelerimizin ”Aptal kimdir? Verilen şeyi kaybeden.” (Hagigah 4) dediği gibi yorumlanabilir: “Verme ile ilgili olarak bu, ona yukarıdan bir miktar uyanış ve Tora ve Mitzvot’ta tat verildiği ve daha sonra kişinin yukarıdan sahip olduğu bu tüm uyanışı kaybettiği anlamına gelir.

Bunun nedeni onun bir aptal olmasıdır, bilgelerimizin “Bir aptallık ruhu ona girmedikçe, bir kişi günah işlenmez.” (Sotah 3) dediği gibi.

“Aptallık”, kişinin yaptığı işleri Yaradan ile eşdeğer formda olacak şekilde ayarlayamadığı aksine dünyadaki tüm zevkleri kendi hazzı için almak istediği anlamına gelir. Bununla Yaradan’dan ayrılır ve bu nedenle sahip olduğu Keduşa’yı [kutsallığını] kaybeder. O kişiye “kem gözlü” denir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,093