e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Üstteki, Alttakinin Amacını Dikkatle İnceler

Üstteki, Alttakinin Amacını Dikkatle İnceler

Not 587

Üstteki, alttakinin amacı için GE’yi inceler (çünkü “bir mahkûm kendini özgür kılmaz”). Üstte olan, alttakinin MAN’ına yani reddetme gücüne, ihsan etmek için alma formuna gelene kadar bir Masah [perde] yapar ve ancak o zaman ışık MAN’da tutulur.

Bu demektir ki MAN, bir alma arzusudur. Bu, duanın MAN’ı yükseltmek olarak kabul edildiği, dua ile ifade edilir ve duanın cevaplanmasına MAD, Or Yaşar [direkt ışık], üst bolluk, ihsan etme denir. MAN olarak adlandırılan bu dua, koşullar gerektirir yani duada Masah’ın ıslahı olacaktır, bu demektir ki o kişinin niyeti, Lişma [O’nun rızası için] denen, Yaradan uğruna olacaktır.

Kişi, üst olandan, Lişma’da çalışma gücünü almalıdır çünkü alttaki çalışmaya başlamak için güçsüzdür, ancak yalnızca “alma arzusu” olarak adlandırılan, Lo Lişma [O’nun rızası için değil] formundadır çünkü yalnızca Lo Lişma, kişiye maddi hazlarda yeterli lezzet bulamadığında, aşağıda olana ilk hareket gücünü verir, kişi manevi hazları aramaya başlar.

Buna göre, alttakinin çalışmasının kökü, alma arzusudur ve MAN olarak adlandırılan, dua yükseltilir ve sonra üst olan bu MAN’ı düzeltir ve ona, amacının ihsan etmek olduğunu daha alttaki kişi bilmeden önce bolluğu erteleme arzusu olan Masah’ın gücünü yerleştirir.

Bu demektir ki üst olan, alttakine ihsan etme arzusunda iyi bir tat ve haz ihsan eder; alttaki bu sayede O’nun yüceliğini hisseder. O zaman, O’nun huzurunda kendini hükümsüz kılmanın ve O’nun huzurunda varlığını iptal etmenin değerli olduğunu anlamaya başlar. O zaman, realitede var olan her şeyin, sadece O’nun isteği böyle olduğu için var olduğunu,  Yaradan’ın alttakinin var olmasını istediğini, ancak kendisi için varlığını iptal etmek istediğini hisseder. Bundan sonra, hissettiği tüm canlılık kendisi için değil, Lişma olarak kabul edilir.

Bunu hissettiğinde, zaten MAN’ın ıslahına sahip olduğu düşünülür ve o zaman MAD’ı almaya da uygundur, zira aralarında artık bir zıtlık yoktur çünkü alttaki de kendi yararını değil, üstte olanın yararını ister.

Üstte olan, alttakine Mohin’i verdiğinde, aynı zamanda ona Mohin’in giysisini de verdiği düşünülür yani alttakine bolluğu ve ayrıca ihsan etme arzusu olan Masah’ın gücünü de verir. Bu, “Lo Lişma’dan, Lişma’ya geliriz” sözünün anlamıdır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,094