e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Yakup, Babasının Yaşadığı Topraklarda Yaşadı

Yakup, Babasının Yaşadığı Topraklarda Yaşadı

Not 378

Aralık 1979

“Ve Yakup babasının yaşadığı topraklarda yaşadı.” Burada bir soru vardır, neden “atalarının yaşadığı topraklar” demiyor? Neden özellikle İshak’ın yaşadığı yer? Bunu şöyle yorumlamalıyız; Yakup’un, rolü sol çizgiyi düzeltmek olan ve “İshak’ın korkusu” olarak adlandırılan orta çizgi olarak kabul edildiği bilinir. Ama sağ çizgiye gelince, ıslah etmek Yakup’un nitelikleri arasında değildir. Orta çizginin Hesed‘e [merhamet] doğru uzandığı Sulam’da [Zohar‘ın Merdiven yorumu] açıklanır, bu yüzden sağ çizgiye ekleyecek hiçbir şeyimiz yoktur.

Ama İshak yargı niteliğidir, bu yüzden Yakup gelir ve onu merhamet niteliğiyle ıslah etmek için kendini sol çizgiye yerleştirir.

RAŞİ, başka bir yerde, yazının birkaç nedenden dolayı Yakup’un nesillerini Yusuf’a bağladığını açıklar. 1) Yakup’un özü, yalnızca Rahel yüzünden Laban için çalıştı, ve Yusuf’un sureti onunkine benziyordu ve Yakup’a olan her şey Yusuf’a oldu: Biri nefret edildi, diğeri de nefret edildi; birinin kardeşi onu öldürmek istedi, diğerinin ise kardeşleri onu öldürmek istedi.

Yakup’un sadece Rahel yüzünden Laban için çalıştığı konular arasındaki bağlantıyı anlamalıyız. “Gizli dünya” denilen Leah niteliğinin ve “ifşa olan dünya” denilen Rahel niteliğinin olduğu bilinmektedir.

Zohar’da Musa ile ilgili olarak yazıldığı gibi, “yol” yazılmıştır, çünkü sadece Musa “gizli dünya” denen bir “yol” niteliğinde yürüyebilirdi, fakat insanların geri kalanı ancak “yol” yani herkesin yürüyebileceği “otoyol” anlamına gelen “yol” üzerinde yürüyebilir çünkü “yol” Hasadim [merhamet] anlamına geldiğinden ve Hesed’in [Hassadim’in tekil hali] ifşa olduğu yer olduğu için, tüm insanlar yürüyebilir.  Bu nedenle Yakup, Hasadim‘in ifşa olması anlamına gelen Rachel için çalıştı.

İfşa olma esas olarak Hazeh‘den ve aşağıda, NHY niteliğidir ve en önemlisi, Yusuf’un niteliği olan Yesod adı verilen orta çizgidir. Bu yüzden “İsrail Yusuf’u sevdi” denildi.

Yukarıda, Hesed ve Gevura arasında karar veren Tiferet adında bir orta çizgi, ve Netzah ve Hod arasında karar veren Hazeh, ve aşağıda Yesod adında bir orta çizgi vardır. Çalışma esas olarak sol çizgiye boyun eğdirmektir çünkü özellikle orta çizgi onu bastırır.

Dolayısıyla sol çizgi ve sol çizgiye bağlı olanlar orta çizgiyi iptal etmek isterler, sol çizgi sağ çizgi ile savaşabileceği ve sağ çizgiden korkmadığı için onu iptal etmesine gerek yoktur. Ama orta çizgiden korkarlar çünkü orta çizgi sol çizgiyi iptal eder.

Bu nedenle, Tiferet‘te yukarıdaki orta çizgiyi ve Yesod adı verilen aşağıdaki orta çizgiyi yani Yakup ve Yusuf’u iptal etme arzusu vardır.

RAŞİ ayrıca şunu da belirtir: “Yakup barış içinde yaşamak istedi ve Yusuf’un öfkesi onun üzerine sıçradı. Yaradan, erdemliler barış içinde yaşamayı ararlar, dedi. Erdemliler, bir sonraki dünyada kendileri için hazırlanmış olana razı olmazlar, fakat bu dünyada da huzur içinde yaşamak isterler.” Görünüşe göre bu, bilgelerimizin “Böyle yaparsanız, bu dünyada mutlusunuz ve öteki dünyada mutlusunuz” dediğiyle çelişiyor.

“Sonraki dünya”nın, “Bina niteliği”, “gizli dünya” yani Leah niteliği olarak adlandırıldığını yorumlamalıyız. “Bu dünya”, Malhut’un, “ifşa olmuş dünya”nın niteliğidir. Dolayısıyla Yakup’un niteliği, Hazeh ve yukarısında olan ve sonraki dünya olarak kabul edilen Tiferet‘tir.

Erdemliler, ifşa edilen dünya olan bu dünyada da barış isterler. “Yusuf’un öfkesi onun üzerine sıçradı” sözünün anlamı budur yani Yusuf’un yani bu dünya olan Yesod‘un derecesini “ifşa edilen dünya” olarak kabul edilen Hazeh‘den ve aşağıdan genişletmek istemiştir.

Bilgelerimizin dediği gibi, Yakup Hasadim’i ifşa etmiş olmak için öncelikle Rahel uğruna Laban için çalıştı, “’Güçten güce gidecekler’ denildiği gibi, ‘Erdemlilerin ne sonraki dünyada ne de bu dünyada rahatı huzuru yoktur.’”

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,096