e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Çalışmanın Sırası

Not 68

Başlangıçta kişi, Yaradan’ın yarattıklarına iyilik yapmak istediğine mantık üstü inanmalıdır. Bu nedenle O, Yaradılış’ını yarattı ve onlara haz alma arzusunu ve özlemini yerleştirdi. Bunun nedeni, haz alan tek Kli’nin [kabın] bu olmasıdır çünkü insan, yalnızca özlem duyduğu şeyden haz alır. Özlemediği bir şey alabilir, ancak bundan haz alamaz çünkü haz için olan Kli’ye, “göz koymak”, “özlem” vb. denir.

Bununla birlikte, bu mantık üstünde olmalıdır çünkü mantık içinde baktığında, dünya üzerinde O’nun İlahi Takdir’ini iyiliksever olarak bulmaz. Aksine, bu yüzden mantık üstü inanmamız gerektiği söylenir.

Ama gerçekte, eğer onun rehberliği sadece iyi ve iyilik yapma şeklindeyse, bu neden mantık içinde hissedilmez? Bunun, utanç ekmeğinin ıslahından kaynaklandığını öğrendik. Bu nedenle yaratılan varlıkların ihsan etme kapları olmadığı sürece, ışığı göremezler ve karanlıkta kalırlar.

Bir kişi, mantık üstünde olan zevk ve hazza inandığında, bilinçli olarak hissetmeye, içindeki kötülüğü bilmeye gelir. Yani Yaradan’ın böyle zevk ve haz verdiğine inanır ve tüm iyi şeyleri mantık üstü görmesine rağmen, tanımayı edinir. Yani tüm organlarda, kendi için almakta bulunan bolluğu almasını engelleyen kötülüğün gücünü hisseder.

Sonuç olarak mantık ötesi inanç, onun düşmanını -onun iyiliğe ulaşmasını engelleyeni- mantık içinde hissetmesine neden olur. Bu onun standardıdır. Yani mantık üstü zevk ve hazza inandığı ölçüde, kötülüğün tanınmasını hissetmeye gelebilir.

Daha sonra, kötüyü algılamak, zevk ve haz hissi getirir çünkü organların duyularında kötülüğün tanınması, kötünün ıslahına neden olur.

Bu, öncelikle dua aracılığıyla kişi, Yaradan’dan Dvekut [yapışma] adı verilen, her şeyi ihsan etme içinde vermesini istediğinde yapılır. Bu, Kelim [kaplar] yoluyla hedef açık İlahi Takdir’de ifşa olacaktır yani gizliliğe gerek kalmayacaktır çünkü zaten alabilecek Kelim olacaktır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,089