e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Makaleler

Çalışmada “Tora İnsanın Gücünü Tüketir” Ne Demektir?

Makale No. 29, 1990 Bilgelerimiz şöyle der (Sanhedrin 26b): “Rabbi Hanin, ‘Tora’nın adı neden Tuşia’dır [girişkenlik/dayanıklılık]? Çünkü o kişinin gücünü Mateshet [tüketir].” Bunu anlamamız gerekir. Ne de olsa bilgelerimiz şöyle demişlerdir (Avot, Bölüm 6:7): “Tora ne kadar da yücedir, çünkü onu yapanlara hayat verir, ‘Çünkü onları bulanlar için

Çalışmada Yaradan’ın Adının “Yasa ve Emir” Olması Ne Anlama Gelir?

Makale No. 30, 1990 Zohar şöyle der (BeHukotai, Madde 16-18), “Malhut’a ‘yasa’ denir. Tora’nın hükümleri onun içinde yer alır. ‘Benim emirlerime uyacaksın’. ZA olan bir emir, Malhut olan bu tüzüğe tutunur. Böylece üst ve alt birleşir, yani Malhut’taki tüzükler ZA’daki emirlerin içindedir. Ve bu kutsal ismin kuralıdır, zira

Çalışmada Yargıcın Mutlak Surette Doğru Hüküm Vermesi Ne Anlama Gelir?

Makale No. 45, 1991 Bilgelerimiz şöyle der (Şabat 10): “Mutlak surette doğru hüküm veren her yargıç, yaratılış işinde Yaradan’a ortak olmuş gibidir.” Aşağıdakileri anlamamız gerekir: 1) “Doğru hüküm” nedir ve “mutlak surette doğru hüküm” nedir? Görünüşe göre doğru bir hüküm olabilir, ancak genel olarak doğru olmasına rağmen “mutlak”

Çalışmada “Erdemlilerin İyi İşleri Nesillerdir” Ne Demektir?

Makale No. 5, 1991 RAŞİ, bilgelerimizin “Bunlar Nuh’un nesilleridir; Nuh erdemli bir adamdı” sözlerini getirir. Neden oğulları Şem, Ham ve Yafet’in isimlerinden bahsetmiyor da “Bunlar Nuh’un nesilleridir; Nuh erdemli bir adamdı” diyor? Bu, size erdemlilerin soylarının öncelikle iyi işler olduğunu öğretmek içindir. Erdemlilerin soylarının iyi işler olduğunu söylemenin,

Çalışmada Kişinin Topuklarıyla Çiğnediği Hafif Mitzvot Nedir?

Makale 41, 1990 “Ve öyle olacak ki, dinlediğiniz, yerine getirdiğiniz ve yaptığınız için, Tanrınız Efendiniz sizinle atalarınızla yaptığı antlaşmayı ve merhameti tutacak” ayeti hakkında RAŞİ şu yorumu yapmıştır: “Eğer Mitzvot [emirler/iyi işler] kişinin ayaklarıyla çiğnediği hafif şeylerse, dinleyin ve Efendiniz sözünü tutacak, sizinle tutacaktır.” Bunun bizim için ne

Çalışmada Sancak Nedir?

Makale No. 32, 1991 Midraş Rabbah, “Her insan kendi sancağıyla” ayeti (Sayılar, Bölüm 2) hakkında şöyle der “Şöyle yazılmıştır, ‘Senin kurtarışına şarkı söyleyeceğiz ve Tanrımızın adına sancaklarımızı dikeceğiz. İsrail Yaradan’a, ‘Senin adınla bizim için gerçekleştirdiğin kurtarışına şarkı söyleyeceğiz ve o gün Efendi İsrail’i kurtaracak’ dedi. ‘Kurtaracak’ diye yazılmıştır,

Çalışmada “Esav ve İsmail’in Çocukları Tora’yı Almak İstemediler” Ne Demektir?

Makale No. 36, 1990 Zohar’da (Balak, Madde 138) şöyle yazılmıştır: “Yaradan, İsrail’e Tora’yı vermek istediğinde, gidip Esav’ın çocuklarını davet etti ve onlar kabul etmediler, ‘Efendi Sina’dan geldi ve Seir’den onların üzerine doğdu’ diye yazıldığı gibi, bu onların Tora’yı almak istemedikleri anlamına gelir. O, İsmail’in çocuklarına gitti ve onlar

Çalışmada “Bütün Uluslar Efendimize Şükredin” Ne Demektir?

Makale No. 25, 1990 Yazıda şöyle der (Mezmurlar 117): “Bütün uluslar Efendimize şükredin; bütün halklar O’nu övün, çünkü O’nun merhameti bize üstün geldi ve Efendimizin gerçeği sonsuzdur, Şükürler olsun.” “Çünkü O’nun merhameti bize üstün geldi” diye yazıldığına göre, neden bütün ulusların Yaradan’ı övmesi gerektiğini anlamalıyız. Öyle görünüyor ki,

Çalışmada “Yeryüzü Korktu ve Hareketsiz Kaldı” Ne Demektir?

Makale No. 33, 1990 Bilgelerimiz Masehet Şabat’ta (s 88a) şöyle yazarlar: ” Rabbi Hizkiya dedi ki, ‘Neden ‘Sen gökten yargının sesini duyurdun, yeryüzü korktu ve hareketsiz kaldı’ diye yazılmıştır? Eğer korktuysa, neden hareketsiz kaldı? Ve eğer hareketsiz kaldıysa, neden korktu? Gerçekten de önce korktu ve nihayetinde hareketsiz kaldı.

Çalışmada İsrail’in Toprağın Mirası ile Ödüllendirilmesinin Sebebi Nedir?

Makale No. 44, 1991 Ayet şöyle der (Tesniye 9:5), “Onların ülkesini miras alacak olmanız, erdemli olmanızdan ya da kalbinizin tamlığından değil, ulusların kötülüğü yüzünden, Tanrınız Efendinizin onları önünüzden kovması ve Efendimizin atalarınıza ettiği yemini yerine getirmek içindir.” Bunu anlamalıyız, çünkü Yaradan’ın İsrail halkına toprağın mirasını vermesinin nedeninin, yazıldığı

Günlük Program

Makale No. 41, 1989 1) Gece Yarısı Islahı: Şehina’nın [Kutsallığın] sürgünü için yas tutmak. 2) Nicelik ve nitelik olarak inancı tesis etmek. 3) Kötü ile ilgili olarak: Kötülüğün yukarıdaki ve aşağıdaki dünyalarda, bu dünyada neden olduğu acı ve ızdırabı, yaratılan varlıklara ölüm getirdiğini ve tüm yaratılışın acı çekmesine

Şabat Konuşması Neden Hafta İçi Konuşması Gibi Olmamalıdır?

Makale No. 18, 1990 Zohar’da (Beşalah, Madde 70-78) şöyle yazar: “‘Siz sessiz kaldıkça, Efendiniz sizin için savaşacaktır. Rabbi Aba, ‘Eğer Şabat nedeniyle dilediğini yapmaktan ve söz söylemekten ayağını çevirirsen, Şabat günü konuşman, hafta içi konuşman gibi olmayacaktır’ diye başladı. Her gün, kişi bir eylem göstermeli ve aşağıda uyandırması

Çalışmada Yarım Şekel Nedir? – 2

Makale No. 20, 1990 Ayet şöyle der: “İsrail halkını saymak için başlarını saydığınızda, her biri kendi ruhu için saydığınız zaman Efendimiz’e bir kefaret ödeyecek ve saydığınız zaman aralarında veba olmayacaktır. Verecekleri para şudur: Kutsallık şekeli olarak yarım şekel. Ruhlarınızın kefareti için Efendimiz’e katkıda bulunmak üzere zenginler daha fazla,

Ve Çocukları Onun İçinde Mücadele Ettiler

Makale 9, 1985 Ve çocukları onun içinde mücadele ettiler. RAŞİ der ki, “Atalarımız bunu kaçmak olarak yorumlar, kişi Tora kapılarından geçtiğinde, Yakup çıkmak için uğraşır, putperestliğin kapılarından geçtiğinde ise Esaf çıkmak için uğraşır.” Baal HaSulam bu çalışmanın düzenidir der. Çalışmanın başlangıcına Ibur (döllenme) denir. Kişi Tora’nın kapılarından geçtiğinde

Bu Kandiller Kutsaldır

Makale No. 12, 1991 Baal HaSulam, “Bu kandiller kutsaldır ve onları kullanmak için iznimiz yok, sadece onları görmek için iznimiz var” şeklinde yazılanlar hakkında, Hanuka mucizesi ile Purim mucizesi arasındaki farkı bilmemiz gerektiğini söylemiştir. Hanuka’da hüküm sadece maneviyatla ilgiliydi, İsrail halkının Mitzvot’u [emirleri/iyi eylemleri] yerine getirmesi engellenmişti. Mucize,

Çalışmada “Casuslar” Ne Anlama Geliyor?

Makale No. 35, 1991 Zohar’da (Shlach, Madde 82) şöyle yazar: ” Rabbi Yosi dedi ki, ‘Her şeyi karalamak için kendilerine bir danışman edindiler. ‘Her şey’ nedir? Dünya ve Yaradan’dır. Rabbi Yitzhak dedi ki, ‘Dünya, bu doğru. Peki ya Yaradan? Bunu nasıl bilebiliriz? Ona şöyle dedi: ‘Bu, ‘Yine de

Neden Özellikle Pesah Gecesinde Dört Soru Sorulur?

Makale No. 22, 1989 Gördüğümüz gibi, insan ne zaman soru sorar? Eksik olduğu zaman. “İhtiyacım olduğunu düşündüğüm şeye sahip olamamaktan dolayı neden acı çekmem gerekiyor?” diye sorar. Yaradan’a şikayetler ve taleplerle gelir ve “Neden acı çekmem gerekiyor?” diye sorar. Fakat bir kişi bolluğa sahip olduğunda, özgür olduğunu, hiçbir

Çalışmada Esav’ın “Tarla Adamı” Olarak Adlandırılması Ne Anlama Gelir

Makale No. 8, 1990 Zohar (Toldot, Madde 75’te) şöyle söyler, “Burada ‘Becerikli bir avcı, tarla adamı’ yazılmıştır ve orada (Nemrut hakkında) ‘O, Efendi’nin önünde güçlü bir avcıydı’ diye yazılmıştır. Orada yazıldığı anlamı ile bu insanların zihinlerini avlıyor ve onları Yaradan’a isyan etmeleri için yanıltıyordu anlamına gelir, burada ise

Çalışmada “Tora Sadece Kötü Eğilimin Aleyhinde Konuşur” Nedir?

Makale No. 39, 1989 “Eğer düşmanlarına karşı savaşa gidersen ve Tanrın Efendin onları senin eline teslim ederse ve tutsaklar arasında güzel bir kadın görürsen ve onu kendine eş olarak alırsan” diye yazılmıştır. RAŞİ, “Tora sadece kötü eğilimin aleyhinde konuşur, eğer Yaradan ona izin vermezse, kişi onunla yasak dahilinde

Çalışmada “Yeryüzüne Bir Merdiven Kurulur ve Üstü Cennete Ulaşır” Ne Demektir?

Makale No. 9, 1990 Zohar şöyle der (VaYetze, Madde 52), “‘Ve işte, yeryüzüne bir merdiven kuruldu’. Merdiven nedir? Diğer tüm derecelerin bağlı olduğu bir derece, yani tüm derecelerin kapısı olan Nukva’dır [Aramice: dişi]. (Ve Madde 53’te), Bakın orada, “‘Ve Tanrı’nın meleklerinin onun üzerinde yükselip alçaldığını görürsünüz. Bunlar, bu

Çalışmada “Büyükleri Küçükler Hakkında Uyarmak” Nedir?

Makale No 28, 1990 Bilgelerimiz şöyle demişlerdir (Yevamot 114a), “De ki, siz de dediniz ki, büyükleri küçükler hakkında uyarmak için.” RAŞİ bunu şu şekilde yorumlar: “Harun’un oğulları kâhinlere deyin ki, siz de bu iki sözü söylediniz, ‘Neden büyükleri küçükler hakkında uyarıyorsunuz? Böylece kirletilmeyecekler.” Büyükleri küçükler hakkında uyarmakla ilgili

Çalışmada Sevilenin Oğlu ve Nefret Edilenin Oğlu Nedir?

Makale No. 46, 1991 Midraş, (Baal HaTurim’de sunulan) “Bir adamın iki karısı varsa, biri sevilir diğerinden nefret edilir” diye yazılanlar hakkında şöyle der. Diyor ki, “‘Eğer bir adamın iki karısı varsa’ Yaradan’dır. ‘Sevilenler’ O’nun yüzünü gösterdiği putperestlerdir, ‘nefret edilenler’ ise O’nun yüzünü gizlediği İsrail’dir.” Bunu anlamalıyız, çünkü Yaradan’ın

Çalışmada İnsan Yaratılmadan Önce Toprak Meyve Vermiyordu Ne Anlama Gelir

Makale No. 5, 1990 Zohar’da (VaYera, Madde 1’de) şöyle yazılmıştır: “Rabi Hiya şöyle başladı, ‘Yeryüzünde tomurcuklar belirdi; budama zamanı geldi.” Bu demektir ki, Yaradan dünyayı yarattığında onun hak ettiği tüm gücü yeryüzüne yerleştirmiştir ve bu, her şeyin toprakta olduğu, bulunduğu anlamına gelir. Ancak insan yaratılana dek dünya meyve

Çalışmada “Şehina İsrail İçin Tanıklıktır” Ne Demektir?

Makale No. 37, 1990 Zohar şöyle der (Pinhas, Madde 491), “‘Şoşan Edut’taki Lider için’. Musa, ‘Şoşan Edut’ dedi, ‘Şoşan Edut’ denilen Şehina’nın [Kutsallığın] Edut’udur [tanıklığı], çünkü üzerimizde duran ve Kral’ın önünde bizim hakkımızda tanıklık eden bir tanıklıktır. Övgülerde bulunmamız için kutsal bir yardımdır. Bu yüzden ona ‘Şoşan Edut’

Çalışmada “Kalk Ey Efendimiz ve Düşmanların Dağılsın” Ne Anlama Gelir?

Makale 19 (1991) Kudüs Talmudu şöyle der: “Tanna Raşbi der ki, ‘Elleri Tora’dan vazgeçmiş insanları görürseniz, sağlam durun ve kendinizi Tora’da güçlendirin, herkesin ödülünü alacaksınız.” İnsanların Tora’dan vazgeçmesinin ne anlama geldiğini anlamalıyız. Vazgeçmek, bir şeyi elde etmek için büyük çaba sarf eden ancak tüm çabalarının kendisine yardımcı olmadığını

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
23 - 0,134