e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Malhut’un Bina’ya Yükselişi

Malhut’un Bina’ya Yükselişi

Not 508

 “Kabala Bilgeliğine Önsöz”de açıklanmıştır ki, eğer insan sadece kendisi için alma arzusu olan Malhut’tan uzatılmış olsaydı, her hangi bir ihsan etme eylemini kesinlikle gerçekleştiremeyecekti.

Sadece Malhut’un, Bina ile karışması yoluyla, Bina’da da ihsan etme kıvılcımları oluşur ve insan buradan ihsan etme eylemlerini gerçekleştirebilir hale gelir. Bu aynı zamanda, insanın ihsan etme eylemlerini gerçekleştirmesini sağlayan, Tzimtzum Bet’e [ikinci kısıtlama] neden olan şeydir.

Çalışmada bunu anlamak için, gördüğümüz alma ile ihsan etme arasında büyük mesafe oluşunu yorumlamalıyız. İkisini birbirine bağlayan nitelik, almak için ihsan etmektir, burada alma Bina’ya karışmıştır, öyle ki “ihsan etme arzusu” olarak adlandırılan Bina’da, bir alma karışımı vardır.

Bu nedenle, kişi bir ihsan etme eylemi gerçekleştirdiğinde, orada alma arzusunun söz konusu olduğu sonucu çıkar. Dolayısıyla, o zaman bile bolluğu yaymak yasaktır çünkü o, içindeki alma arzusuyla onu lekeleyecektir.

Ama aynı zamanda, beden çalışmayı zaten kabul eder çünkü kişi, sadece ihsan etmek için çalışmak istediğinde, beden gelip, “Bu çalışma nedir?” yani bundan ne kazanacağım? diye sorduğundan dolayı, orada bedenin çıkarlarının bir karışımı vardır.

Bazen kişi sadece genel halka ihsan etmek için çalışabilir çünkü halkın ıstırabını hissettiğinde, beden, genel halkın refahı önünde, kendi çıkarını iptal etme gücüne sahiptir.

Ancak bu, bariz bir şekilde, kendini iptal etmekle genel halkın kurtulacağından emin olduğu zamandır. O zaman birey, genel halk önünde iptal olur,  zira küçük olanın, büyük olanın önünde iptal olabileceği bir doğa vardır.

Bununla birlikte, genel halkın kurtuluşu belirsiz olduğunda, halkın önünde iptal olma gücüne sahip olmayacaktır çünkü şüphe, kesinliğin önüne geçmez, zira onun hayatını kaybetmesi kesindir, ancak halkı kurtarmak şüphelidir.

Ayrıca, kişi tam bir bağlılık içinde Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olarak, beden uğruna haz alacağını görmüyorsa ve bunun Yaradan rızası için olması amacıyla çalışmaya başlarsa, bu onun gözünde şüphelidir çünkü Yaradan’ın, kişinin çalışmasından haz alıp almayacağını kim bilebilir ki. Bu nedenle, kişi bu konuda şüphecidir şüphe, kesinliğin önüne geçmez çünkü çalışmasından dolayı yukarıda bir memnuniyet olduğuna inanmak için inanca ihtiyacı vardır.

Beden, böyle bir güce sahip olmadığından, kişi inançla ödüllendirilmeden önce, yukarıda söylendiği gibi,  Malhut’un Bina ile karışmasıyla kişiye gelen, Lo Lişma’da [O’nun rızası için değil] çalışması gerekir.

Böylece kişi, inanç sahibi olana kadar Lişma [O’nun rızası için] çalışamaz. Bu nedenle, kişi Lişma çalışmak istiyorsa, tüm enerjisini sadece şu noktaya odaklamalıdır: Yaradan’a, kendisine inanç ışığını göndermesi için dua etmek, çünkü ancak o zaman Tora ve Mitzvot Lişma ile meşgul olmakla ödüllendirilecektir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,097