e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Mumları Kaldırdığında – 2

Mumları Kaldırdığında – 2

Not 500

“Mumları kaldırdığında.” Yaradan Musa’ya şöyle dedi; “Onlar hakkında yazılanlar, mumlara ihtiyacım olduğu için değildir, ‘O’nun ışığı bir mumdur’ denildiği gibi, bu sizin iyiliğiniz içindir.” Hatta şöyle de yazılmıştır, “Karanlık bile Senin için karanlık olmayacak ve gece gündüz gibi, karanlık ışık gibi parlayacak.” Bu size, O’nun etten ve kemikten mumlara (Midraş Rabbah) ihtiyacı olmadığını öğretir.

“Tanıklık perdesinin dışında, O yapacaktır. O’nun ışığına ihtiyacı var mı? Ne de olsa, İsrail kırk yıl boyunca çöldeyken sadece O’nun ışığıyla yürüdüler. Daha doğrusu bu, dünya halkları için, Şehina’nın [Kutsallık] İsrail içinde yaşadığına dair bir tanıklıktır.” Tanıklık nedir? Rav, “Bu, içine diğerlerinin ölçüsü kadar yağ koyan ve ondan aydınlanacağı, onun içinde karara varacağı bir batı mumudur” dedi (Şabat [Sebt] 22b).

Bunu yorumlamak için, yaratılışın amacının, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğunu anlamalıyız. Aynı zamanda, Yaradan bize pratik Mitzvot [emirleri] vermiştir. Bu, yaratılan varlıkların eylemleri olmadan, O’nun bolluğu veremeyeceği anlamına gelir.

O, İsrail’in çölde kırk yıl boyunca sadece O’nun ışığıyla yürüdüğüne dair bir kanıt getiriyor, yani sadece yukarıdan bir uyanış vardı, buna “gökten gelen ekmek” denir, zira bolluk onlara aşağıdakiler tarafından bir hazırlık olmadan gelmiştir.

“Topraktan gelen ekmek”, bolluğun aşağıdakilerin çabalarıyla geldiği anlamına gelir. Bu, “bozuk ekmek” olarak adlandırılır yani çaba olmadan demektir ve ruhumuz bu ekmekten nefret eder hale gelmiştir, zira çaba olmadan bir şey geldiğinde, çaba ile gelen bir şeye kıyasla ondan çok daha az tat alırız.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,098