Ağustos 1987
“Ve işittiğiniz için bu gerçekleşti.” RAŞİ, “Bir kişinin topuklarıyla çiğnediği küçük Mitzvot’a [emirlere] itaat ederseniz, işiteceksiniz” şeklinde yorumladı. Yorumcular neden sadece “emirlerin” yazıldığını ve “yasaların” da yazılmadığını sorarlar.
“Çünkü” ifadesinin yasaları içerdiğini ve kastedilenin “çünkü” kelimesinde olduğunu açıklarlar (Kli Yakar [kitabı] bu şekilde açıklar), zira Şeytan ve dünya ulusları, tadı bilinmediği için onlara güvenirler ve bu nedenle insanlar onları hafife alır ve topuklarıyla çiğnerler. Bu nedenle onlardan “yasalar” kelimesiyle değil, Ekev [çünkü veya Akev (topuk)] kelimesiyle bahseder.
Dünya uluslarının her şeyin farkındalıkla olması gerektiğini iddia ettiği inanç konusuna atıfta bulunuyor, bu da kişinin Tora’yı ve Mitzvot’u [emirleri] ödül almadan yerine getirmesi gerektiği anlamına gelir, beden bunu anlamaz ve “Beden bunun için ödül almayacaksa bu Mitzvot nedir ve bunları yapmanın nedeni nedir?” diye sorar.
Bu nedenle, tüm dünya bunu küçümser, bu yüzden bununla ilgili emirde Ekev [çünkü, Akev’e (topuk) benzer] kelimesi kullanılır. Bir kişi hedefe ulaşmak istediğinde, tüm dünyanın bedenin arzularını tatmin etmenin peşinde koşmasına aldırmamalıdır. Aksine, Yaradan’ın arzusunu yerine getirmeye çalışmalıdır, yani tek arzusu Yaradan’ı hoşnut etmek olmalıdır.
Eğer kişi bu yolda yürümenin zor olduğunu söylerse, Tora bize “Tanrınız Efendiniz korur” vs. diye söz verir, yani Yaradan hakikati edinmek isteyen bir kişiyi koruyacaktır, ki bunu başarabilsin.
Bu, “Efendi, Kendisini gerçekle çağıran herkese yakındır” sözünün anlamıdır. Başka bir deyişle, Yaradan’a dua eden, hakikat yolunda yürümek isteyen kişi Yaradan’a yakındır, yani Yaradan ona yaklaşır. Bu, Yaradan’ın ona Yaradan’la form eşitliği içinde olma gücü verdiği anlamına gelir.