26 Şubat 1977
İnsanın çalışmasının amacı ihsan etme niyetine ulaşmaktır, çünkü Yaradan tarafından yaratılan Kli [kap] herhangi bir değişikliğe uğramayacağı için dışsal eylemde düzeltecek bir şey yoktur. Aksine, tüm değişiklikler niyette olmalıdır, bu da yaratılışın amacı O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğundan, O’nun bu amaç için “haz alma arzusu ve özlemi” olarak adlandırılan bir Kli yaratmış olduğu anlamına gelir.
Ancak, utanç ekmeğine sahip olmamak ve yalnızca form eşitliği yoluyla, ihsan etmek amacıyla olmadıkça almamak için Tzimtzum [kısıtlama] adı verilen bir ıslah yapılmıştır. Başka bir deyişle, kişinin daha önce sahip olduğu aynı Kli’de, yani alma arzusunda, ancak farklı bir amaçla, yani kendi eksikliğini gidermek istediği için değil, Yaradan’ın Mitzvot’u [emirleri] nedeniyle, zira O yarattıklarına iyilik yapmak ister. Ancak kişi kendisi için hazlardan vazgeçmeye razıdır.
Bu nedenledir ki, tüm çalışma sadece kişinin ihsan etmeye özlem duyması amacına yöneliktir. Buna “içsel çalışma” denir; bu dışarıdan görünmeyen, gizli bir şeydir. Bu, insanın gerçekleştirdiği eylemdeki niyetidir.
Bununla birlikte, “içsel çalışma” olarak adlandırılan niyete ulaşmak için öncelikle dışsal çalışmaya, yani eylemlere, görünür bir şeye, yani çalışmasının görünür olmasına ihtiyacımız vardır. Buna karşılık niyet içseldir ve gizlidir.
Bu nedenle, Tora ve Mitzvot’taki çalışma, bu eylemler aracılığıyla niyete ulaşmamızı sağlar. Bu nedenle bilgelerimiz şöyle der: “Yaradan, ‘Kötü eğilimi Ben yarattım; Tora’yı da bir şifa olarak yarattım’ dedi.” Başka bir deyişle, Tora ve Mitzvot kötü eğilimi tatlandırır, böylece lezzetli hale gelir, çünkü kötü eğilime “alma arzusu” denir.
Kendi başına tatsızdır, çünkü Tzimtzum onun üzerindedir ve boşlukta kalır. Ancak kişi Tora ve Mitzvot aracılığıyla ihsan etme niyetine ulaşır. Ardından, “alma arzusu” olarak adlandırılan bu Kli ile tüm hazzı ve zevki alır.
Bu nedenle, dış eylemlerin, ihsan etme amacı olan hedefe ulaşmasını sağlayan araçlar olduğu sonucuna varılır. Dolayısıyla, dışsallıkla meşgul olduğumuzda bunun yalnızca amaç olan içselliğe ulaşmak üzere bir yetkinlik olduğunu bilmeliyiz.
O zaman, kişi gerçek niyete sahip olduğunda, eylemlerin kendisi içsellik olarak kabul edilir, yani içsel ışık Tora ve Mitzvot’un dışsal eylemlerinde kıyafetlenir. Yani, kök ve dal açısından, Zohar’ın girişindeki Sulam’da [Zohar üzerine Merdiven yorumu] açıklandığı üzere, Tora ve Mitzvot’un yerine getirilmesi sırasında üst bolluk kıyafetlenir.