e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

5.Bölüm

  1. Dünya on sözle yaratıldı. Peki bu neyi öğretiyor, çünkü dünya tek bir sözle de yaratılabilirdi? Ama bu, on sözle yaratılan dünyayı yok eden kötüleri cezalandırmak ve on sözle yaratılan dünyayı koruyan erdemlilere iyi bir ödül vermek için böyle oldu.
  2. [Adem’den Nuh’a kadar on nesil vardı ki, O’nun ne kadar sabırlı olduğu bilinsin; çünkü bütün bu nesiller, üzerlerine tufan sularını getirinceye kadar O’nu kışkırtmaya devam ettiler. [Nuh’tan İbrahim’e kadar on nesil vardı ki, O’nun ne kadar sabırlı olduğu bilinsin; çünkü İbrahim gelip hepsinin ödülünü alıncaya kadar bütün bu nesiller O’nu kışkırtmaya devam ettiler.
  3. Babamız İbrahim’in (huzur içinde yatsın) sevgisinin ne kadar büyük olduğu bilinsin diye, o on imtihanla denendi ve hepsine dayandı.
  4. Mısır’da atalarımız için on mucize yapıldı ve denizde on mucize yapıldı. Kutsal Olan, kutsanmış olsun, Mısır’da Mısırlıların üzerine on bela ve denizde on bela getirdi. [“Beni on kez denediler ve sesimi dinlemediler” (Sayılar 14:22) denildiği üzere, atalarımız Tanrı’yı, O kutsanmış olsun, çölde on testten geçirdiler.)
  5. Tapınakta atalarımız için on mucize gerçekleştirildi: [1] Kutsal etin kokusundan hiçbir kadın düşük yapmadı; [2] kutsal et asla kokuşmadı; [3] mezbahada hiçbir sinek görülmedi; [4] Kefaret Günü’nde başrahibin başına hiçbir şey gelmedi; [5] yağmurlar odun yığınının ateşini söndürmedi; [6] rüzgar duman sütununa karşı koymadı; [7] ne omerde, ne iki ekmekte, ne de süs ekmeğinde bir kusur bulunmadı; [8] halk bir arada durdu, yine de boyun eğdi ve yeterince yer vardı; [9] Yeruşalim’de hiç kimseye bir yılan ya da akrep zarar vermedi; [10] ve hiç kimse arkadaşına şöyle demedi: Yeruşalim’de gecelemem için yeterli yer yok, demedi.
  6. Şabat arifesinde alacakaranlıkta on şey yaratıldı ve bunlar şunlardır: [1] toprağın ağzı, 2] kuyunun ağzı, 3] eşeğin ağzı, 4] gökkuşağı, 5] manna, 6] Musa’nın asası, 7] şemir, 8] harfler, 9] yazı, 10] ve tabletler. Ve bazıları der ki: ayrıca şeytanlar, Musa’nın mezarı ve babamız İbrahim’in koçu. Ve bazıları der ki: ve ayrıca maşa, maşalardan yapılmış.
  7. [Bir çamurda] yedi şey [özellik] vardır ve bir bilge adamda yedi şey vardır: Bilge kişi, bilgelikte kendisinden üstün olanın önünde konuşmaz; Ve arkadaşının sözünü kesmez; Ve cevap vermekte acele etmez; Konuyla ilgili olanı sorar ve konuya göre cevap verir; Ve ilk [konu] hakkında ilk ve son [konu] hakkında son konuşur; Ve duymadığı şey hakkında, “Duymadım” der; Ve gerçeği kabul eder. Ve bunların tersi bir çamurda [karakteristiktir].
  8. Yedi çeşit günah için dünyaya yedi çeşit ceza gelir: Bir kısmı ondalık verdiğinde ve diğerleri ondalık vermediğinde, kuraklıktan bir kıtlık gelir, bazıları aç kalır ve diğerleri doyurulur. Hepsi ondalık vermemeye karar verdiğinde, kargaşa ve kuraklıktan kaynaklanan bir kıtlık gelir; [buna ek olarak] hamur sunusunu ayırmamaya karar verdiklerinde, her şeyi tüketen bir kıtlık gelir. Tora’ya göre ölümle cezalandırılan, ancak mahkemeye sevk edilmeyen günahlar ve şabat yılı meyveleriyle ilgili yasanın ihmali nedeniyle dünyaya salgın hastalık gelir. Kılıç, yargının gecikmesi, yargının saptırılması ve Tora’yı kabul edilen yasaya uygun olmayan şekilde öğretenler yüzünden dünyaya gelir.
  9. Vahşi hayvanlar boş yere yemin ettikleri ve Ad’a saygısızlık ettikleri için dünyaya gelir. Putperestlik, cinsel günahlar, kan dökme ve toprağın serbest bırakılması [yılı] buyruğuna karşı gelme nedeniyle dünyaya sürgün gelir. Salgın hastalıklar dört kez artar: Dördüncü yılda, yedinci yılda ve yedinci yılın sonunda ve her yıl Sukot Bayramı’nın sonunda. Dördüncü yılda, üçüncü yılda ödenmesi gereken yoksulların ondalığından dolayı. Yedinci yılda, altıncı yılda ödenmesi gereken yoksulların ondalığından dolayı; Yedinci yılın sonunda, yedinci yılın ürününden dolayı; Ve her yıl Sukot Bayramı’nın sonunda, yoksullara verilen armağanları çaldıkları için.
  10. İnsanlarda dört tür karakter vardır: “Benimki benim, seninki de senindir” diyen: bu sıradan bir tiptir; ve bazıları bunun sodom tipi bir karakter olduğunu söyler. [“Benimki senin, seninki de benim” diyen kişi cahil bir kişidir (am haaretz); “Benimki senin, seninki de senin” diyen kişi dindar bir kişidir. [“Benimki benim, seninki de benim” diyen kişi kötü bir kişidir.
  11. Dört çeşit mizaç vardır: Kolay öfkelenen ve kolay yatıştırılan: kazancı kaybında kaybolur; Zor öfkelenen ve zor yatıştırılan: kaybı kazancında kaybolur; Zor öfkelenen ve kolay yatıştırılan: dindar bir kişi; Kolay öfkelenen ve zor yatıştırılan: kötü bir kişi.
  12. Dört tür öğrenci vardır: Çabuk kavrar ve çabuk unutur: kazancı kaybında yok olur; Yavaş kavrar ve yavaş unutur: kaybı kazancında yok olur; Çabuk kavrar ve yavaş unutur: bilge bir adamdır; Yavaş kavrar ve çabuk unutur: bu kötü bir paydır.
  13. Dört tür sadaka veren vardır. Vermek isteyen, ama başkalarının vermesini istemeyen: gözü başkalarına ait olana karşı kötüdür; Başkalarının vermesini, ama kendisinin vermemesini isteyen: gözü kendine ait olana karşı kötüdür; Kendisinin vermesini ve başkalarının vermesini isteyen: dindar bir adamdır; Kendisinin vermemesini ve başkalarının da vermemesini isteyen: kötü bir adamdır.
  14. Eğitim yerine (bet midraş) devam edenler arasında dört tip vardır: Devam eden ama uygulama yapmayan: Devam ettiği için ödül alır. Çalışır ama devam etmez: Çalıştığı için ödül alır. Katılan ve uygulayan: dindar bir adamdır; Ne katılan ne de uygulayan: kötü bir adamdır.
  15. Bilgelerin önünde oturanlar arasında dört tip vardır: sünger, huni, süzgeç ve elek… Sünger, her şeyi emer; huni, bir ucundan alır ve diğer ucundan verir; süzgeç, şarabı dışarı verir ve tortusunu tutar; elek, kaba yemeği dışarı verir ve seçkin unu tutar.
  16. Bir şeye bağlı olan tüm sevgiler, o şey ortadan kalktığında sevgi de ortadan kalkar; hiçbir şeye bağlı olmayan sevgiler ise asla ortadan kalkmaz. Bir şeye bağlı olan sevginin örneği nedir? Amnon’un Tamar’a olan sevgisi böyleydi. Peki ya hiçbir şeye bağlı olmayan sevginin örneği nedir? Davut ve Yonatan’ın aşkı böyleydi.
  17. Cennet uğruna olan her anlaşmazlık sonunda varlığını sürdürecektir; ama cennet uğruna olmayan anlaşmazlık sürmeyecektir. Cennet uğruna olan anlaşmazlık hangisidir? Hillel ve Şammai’nin ihtilafı böyleydi. Peki, Cennet uğruna olmayan tartışma hangisidir? Korah’ın ve bütün topluluğunun ihtilafı böyleydi.
  18. Kim kalabalıkların erdemli olmasına neden olursa, günah onun hesabına gerçekleşmez; Ve kim kalabalıkların günah işlemesine neden olursa, ona tövbe etme yeteneği vermezler. Musa erdemliydi ve kalabalıkların erdemli olmasına neden oldu, [bu nedenle] “Efendinin erdemini ve İsrail’le ilgili kararlarını o uyguladı” (Yasanın Tekrarı 33:21) denildiği gibi, kalabalıkların erdemi onun üzerine asıldı. Yarovam günah işledi ve kalabalıkların günah işlemesine neden oldu, [bu nedenle] “Yarovam’ın işlediği ve İsrail’in günah işlemesine neden olduğu günahlar yüzünden” (I.Krallar 15:30) denildiği gibi, kalabalıkların günahı onun üzerine yüklendi.
  19. Her kim bu üç şeye sahip olursa, babamız İbrahim’in öğrencilerinden olur; ve her kim diğer üç şeye sahip olursa, kötü Balam’ın öğrencilerinden olur. İyi bir göz, alçakgönüllü bir ruh ve ölçülü bir iştah, babamız İbrahim’in öğrencilerindendir. Kötü bir göz, kibirli bir ruh ve sınırsız bir iştah, kötü olan Balam’ın öğrencilerindendir. Babamız İbrahim’in öğrencileri ile kötü Balam’ın öğrencileri arasındaki fark nedir? Babamız İbrahim’in öğrencileri bu dünyadan zevk alırlar ve söylendiği gibi gelecek dünyayı miras alırlar: “Beni sevenlere mal mülk bağışlayacağım, hazinelerini dolduracağım” (Süleyman’ın Özdeyişleri 8:21). Ama Balam’ın öğrencileri, kötüler, Gehinnom’u miras alırlar ve söylendiği gibi en derin çukura inerler: “Çünkü sen, ey Tanrı, o cani ve hain adamları en derin çukura indireceksin; günlerinin yarısını bile yaşayamayacaklar; ama ben sana güveniyorum” (Mezmurlar 55:24).
  20. Yahuda bin Tema şöyle dedi: Göklerdeki Baba’nın isteğini yerine getirmek için bir pars gibi güçlü, bir kartal gibi hızlı, bir ceylan gibi çevik ve bir aslan gibi cesur ol. Şöyle derdi: Kibirli olan Cehennem’e, yüzü kızaran ise Aden bahçesine gider. Ey Tanrımız Efendimiz, kentinin bizim zamanımızda hızla yeniden inşa edilmesini ve payımıza Tora’nı öğrenmek düşsün.
  21. Şöyle derdi: Beş yaşında Kutsal Kitap çalışması; On yaşında Mişna çalışması; On üç yaşında emirlere tabi olma; On beş yaşında Talmud çalışması; On sekiz yaşında gelin gölgeliği; Yirmi yaşında [geçim] arayışı; Otuz yaşında gücün zirvesi; Kırk yaşında bilgelik; Elli yaşında öğüt verebilmek; Altmış yaşında yaşlılık; Yetmiş yaşında yılların doluluğu; Seksen yaşında “güç” yaşı; Doksan yaşında eğilmiş bir beden; Yüz yaşında ölü gibi iyi ve tamamen dünyadan gitmiş.
  22. Ben Bağ Bağ dedi ki: Onu evirip çevirin, bir daha evirip çevirin, çünkü hepsi ondadır. Ve ona bak; Ve orada ağarıp yaşlan; Ve ondan uzaklaşma, çünkü ondan daha iyi bir pay yoktur.
  23. Ben He He dedi ki: Ödül, emeğe göredir.
Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,090