e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

4.Bölüm

  1. Ben Zoma dedi ki: Kim bilgedir? Söylendiği gibi, herkesten bir şeyler öğrenen kişi, şöyle söylendiği gibi: “Bana öğretenlerin hepsinden anlayış kazandım” (Mezmurlar 119:99). Kim güçlüdür? Kendi [kötü] eğilimine boyun eğdiren kişi, şöyle denildiği gibi: “Öfkelenmekte yavaş davranan kişi, güçlüden daha iyidir; ve ruhuna hükmeden kişi, bir kenti ele geçirenden daha iyidir” (Süleyman’ın Özdeyişleri 16:32). Kim zengindir? Payına düşenden sevinç duyan kişi, şöyle denildiği gibi: “Emeğinin meyvesinin tadına varacaksın, mutlu olacaksın ve zenginleşeceksin” (Mezmurlar 128:2) Bu dünyada “mutlu olacaksın”, gelecek dünyada “zenginleşeceksin”. Onurlandırılan kişi kimdir? İnsan kardeşlerini, onurlandıran kişidir, şöyle denmiştir: “Çünkü Beni onurlandıranları onurlandırırım, ama Beni reddedenler onursuzluğa uğrayacaklar” (I.Samuel 2:30).
  2. Ben Azzai şöyle demiştir: Büyük bir emirde olduğu gibi küçük bir emri yerine getirmekte de acele edin ve günah işlemekten kaçının; çünkü bir emir başka bir emre, bir günah da başka bir günaha yol açar; zira bir emri yerine getirmenin ödülü başka bir emir, bir günah işlemenin ödülü de bir günahtır.
  3. O şöyle derdi: Hiç kimseyi küçümsemeyin ve hiçbir şeye karşı ayrımcılık yapmayın, çünkü kendi saati olmayan hiçbir insan yoktur ve kendi yeri olmayan hiçbir şey yoktur.
  4. Yavneli bir adam olan Rabbi Levitas şöyle dedi: “Çok ama çok alçakgönüllü ol, çünkü insanın sonu solucandır. Rabbi Yohanan ben Berokah şöyle dedi: Kim gizlice cennetin adını kirletirse, açıkta cezalandırılacaktır. Farkında olmadan ya da bilerek, isme saygısızlık etmekte hepsi aynıdır.
  5. Oğlu Rabbi İsmail şöyle dedi: Kim öğretmek için öğrenirse, ona çalışmak ve öğretmek verilir; Ama kim uygulamak için öğrenirse, ona öğrenmek, öğretmek ve uygulamak verilir. Rabbi Zadok şöyle dedi: Onları kendini yüceltmek için bir taç ya da kazmak için bir kürek yapmayın. Hillel de şöyle derdi: “Tacı kendi çıkarları için kullanan kişi yok olacaktır.” Böylece öğrendiniz ki, Tora’nın sözlerinden dünyevi çıkar elde eden herkes, hayatını dünyadan uzaklaştırır.
  6. Rabbi Yose şöyle demiştir: Tora’yı onurlandıran kişi başkaları tarafından onurlandırılır ve Tora’yı onursuzlaştıran kişi başkaları tarafından onursuzlaştırılır.
  7. Oğlu Rabbi İsmail şöyle dedi: Kendini yargıdan alıkoyan kişi, düşmanlıktan, hırsızlıktan ve yalan yere yemin etmekten kurtulur; Ama kalbi yargı kararı verirken küstahça davranan kişi, aptal, kötü ve kibirlidir.
  8. O şöyle derdi: “Tek başına hüküm verme, çünkü bir kişi dışında hiç kimse tek başına hüküm veremez. Ve “benim görüşümü kabul et” deme, çünkü onlar özgürdür ama sen değilsin.
  9. Rabbi Jonathan şöyle derdi: Kim Tora’yı yoksulluk durumunda yerine getirirse, onun sonu onu zenginlik durumunda yerine getirmek olacaktır; Ve kim Tora’yı zenginlik durumunda bir kenara atarsa, onun sonu onu yoksulluk durumunda bir kenara atmak olacaktır.
  10. Rabbi Meir dedi ki: Çok az işle meşgul ol ve kendini Tora ile meşgul et. Herkesin önünde alçakgönüllü bir ruha sahip ol. Eğer Tora’yı ihmal edersen, onu ihmal etmene neden olan çok kişi olacaktır. Ama Tora’yı öğrenmek için çaba gösterirsen, sana verilecek çok ödül vardır.
  11. Rabbi Eliezer ben Jacob şöyle demiştir: Bir emri yerine getiren kişi kendisine bir avukat edinir ve bir günah işleyen kişi kendisine bir suçlayıcı edinir. Tövbe ve iyi işler cezaya karşı bir kalkandır. Rabbi Yohanan Hasandlar şöyle demiştir: Cennet uğruna olan her topluluk sonunda kalıcı olacaktır; ve cennet uğruna olmayan her topluluk sonunda kalıcı olmayacaktır.
  12. Rabbi Elazar ben Shammua dedi ki: öğrencinizin onuru sizin için kendi onurunuz kadar değerli olsun ve meslektaşınızın onuru öğretmeninize olan saygınız kadar değerli olsun ve öğretmeninize olan saygınız cennete olan saygınız kadar değerli olsun.
  13. Rabbi Yahuda şöyle dedi: Çalışırken dikkatli ol, çünkü çalışmadaki bir hata kasıtlı günah sayılır. Rabbi Şimon dedi ki: Üç taç vardır: Tora tacı, rahiplik tacı ve kraliyet tacı, ama iyi bir isim tacı hepsinden üstündür.
  14. Rabbi Nehorai şöyle dedi: Tora’nın olduğu bir yere [gönüllü] sürgün olarak git ve onun senden sonra geleceğini söyleme, çünkü onu senin elinde kalıcı kılacak olan [öğrenci] dostlarındır ve “kendi anlayışına güvenme” (Süleyman’ın Özdeyişleri 3:5).
  15. Rabbi Yannai dedi ki: Ne kötülerin güvenliğinin, ne de erdemlilerin sıkıntılarının [nedenini açıklamak] bizim elimizde değildir. Rabbi Mathia ben Harash şöyle dedi: İnsanlarla karşılaştığında, ilk selam veren sen ol; Ve aslanlara kuyruk ol, tilkilere baş değil.
  16. Rabbi Yakup dedi ki: Bu dünya gelecek dünyadan önce bir hol gibidir; kendinizi holde hazırlayın ki ziyafet salonuna girebilesiniz.
  17. Derdi ki: Bu dünyada tövbe ve iyi işlerle geçen bir saat, gelecek dünyanın tüm yaşamından daha değerlidir; Ve gelecek dünyanın huzur dolu bir saati, bu dünyanın tüm yaşamından daha değerlidir.
  18. Rabbi Şimon ben Elazar dedi ki: Öfke anında dostunu yatıştırmaya çalışma; Ölüsü önünde yatarken onu teselli etme; Yemin saatinde onu sorgulama; Utanç saatinde onu görmeye çalışma.
  19. Shmuel Hakatan dedi ki: “Düşmanın düşerse sevinme, sendelerse kalbin sevinmesin, ki Efendimiz bunu görüp hoşnutsuzluğa kapılmasın, gazabını ondan çevirmesin” (Süleyman’ın Özdeyişleri 24:17).
  20. Elisha ben Abuyah şöyle dedi: Çocukken öğrenen kişi neye benzetilir? Yeni bir yazı sayfasına yazılan mürekkebe. Ve yaşlı bir adamken öğrenen kişi, neyle karşılaştırılır? Yıpranmış bir kağıda yazılan mürekkebe. Kfar Ha-babli’li Rabbi Yose ben Judah şöyle der: Gençken öğrenen kişi neye benzetilir? Olgunlaşmamış üzüm yiyen ve fıçısından şarap içen birine; Ve yaşlıdan öğrenen, neyle karşılaştırılır? Olgun üzüm yiyen ve eski şarap içen biriyle. Rabbi dedi ki: kaba değil, içinde ne olduğuna bak: eski şarapla dolu yeni bir kap ve içinde yeni [şarap] bile olmayan eski bir [kap] vardır.
  21. Rabbi Elazar Ha-kappar şöyle dedi: kıskançlık, şehvet ve onur arzusu insanı dünyadan çıkarır.
  22. Şöyle derdi: doğanlar ölecek, ölenler hayata getirilecek ve hayata getirilenler yargılanacak; Böylece kişi O’nun Tanrı olduğunu, O’nun tasarladığını, O’nun yarattığını, O’nun ayırt ettiğini, O’nun yargıladığını, O’nun tanık olduğunu, O’nun şikâyetçi olduğunu ve O’nun yargıya çağıracağını bilsin, bilsin ve bilgi sahibi olsun. Ne mutlu O’na ki, O’nun önünde ne haksızlık, ne unutma, ne kişilere saygı, ne de rüşvet vardır, çünkü her şey O’nundur. Ve bilin ki, her şey hesaba göredir. Dürtüleriniz sizi mezarın sığınılacak bir yer olduğuna inandırmasın; çünkü isteğiniz dışında oluştunuz, isteğiniz dışında doğdunuz, isteğiniz dışında yaşıyorsunuz, isteğiniz dışında öleceksiniz ve isteğiniz dışında kralların kralı Kutsal Olan’ın önünde hesap vereceksiniz.
Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,104