“Ve yeryüzünün bütün halkları görecekler ki, Efendimizin adı senin üzerinde anıldı ve onlar senden korkacaklar” (Minşot 35b). Yüce Rabbi Elazar, “Bunlar baş Tefillin’leridir [filasterleridir]” der.
Buradaki Tosfot’ta, üzerlerine İsmin çoğunluğunu, Şin ve Dalet’i yazdığını ve kayışlardaki Dalet ve Yod’un tam harfler olmadığı ve Şadai isminin bir parçası olarak görülmediği yorumunu yapar.
Tosfot bunun nedeninin, baştaki Tefillin’in eldekinden daha görünür olması olduğunu söyler, zira “görecekler” onunla ilgilidir, ancak eldeki Tefillin örtülmelidir, çünkü onlar hakkında “elinizde bir simge, sizin için bir simge olarak ve başkaları için bir simge olarak değil” denir. Tefillin’in Şin’i Sina’da Musa’ya verilen bir yasadır. Şimuşa Raba [kitabında], Tefillin’de sağ [tarafın] Şin’inde üç baş, solda ise dört baş olduğu yazılıdır.
Şunları sormalıyız
1) Neden baş [Tefillin] açıkta ve elinki gizli olmalıdır?
2) Neden sağda üç baş ve solda dört baş vardır?
3) Eğitimsiz insanların baş Tefillin’inden korktuğunu görmüyoruz.
Berachot’ta (s 6) şöyle yazar: “Rabbi Helbo dedi ki, ‘Rav Huna ’Her kim ki cennet korkusu taşırsa, sözleri duyulur, şöyle denildiği gibi, ‘Sonunda, her şey duyulduktan sonra, Tanrı’dan korkun ve O’nun emirlerini tutun, çünkü insanın tamamı budur’’ dedi.”
Buna göre şunu sormalıyız: 1) Neden şimdiye kadar, cennetten korkan bu kadar çok erdemli varken, neden tüm İsrail’i ıslah etmediler? 2) “Sonunda” yani cennetten korkan birinin sözlerinin duyulması sözlerinin anlamı nedir?
Çalışmada ayetin bireyin kendisine atıfta bulunduğunu söylemeliyiz.