e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

2.Bölüm

  1. Rabbi dedi ki: Bir insanın kendisi için seçmesi gereken doğru yol hangisidir? Onu benimseyen kişi için bir onur olan ve [bu nedenle] başkalarından kendisine onur kazandıran yol. Hafif bir emirden de ağır bir emirden sakınır gibi sakının; çünkü siz emirleri yerine getirmenin karşılığını bilmezsiniz. Ayrıca, bir emrin yerine getirilmesiyle uğrayabileceğin zararı, o emirden elde edeceğin ödüle; bir günahın işlenmesiyle elde edeceğin kazancı da, o günahtan dolayı uğrayacağın zarara karşılık say. Aklınızı üç şeye verin, böylece günahın pençesine düşmezsiniz: Üstünüzde ne olduğunu bilin: Gören bir göz, işiten bir kulak ve bütün yaptıklarınız bir kitaba yazılır.
  2. Rabbi Yahuda Hanasi’nin oğlu Rabban Gamaliel şöyle dedi: Dünyevi bir uğraşla birlikte Tora çalışmak mükemmeldir, çünkü her ikisinde de çalışmak günahı kişinin zihninden uzak tutar; Ama dünyevi bir uğraşla birlikte olmayan Tora [çalışması], sonunda ihmal edilir ve günahın nedeni olur. Ve toplulukla birlikte çalışan herkes, Cennet uğruna onlarla birlikte çalışmalıdır, çünkü atalarının erdemi onları (topluluğu) ayakta tutar ve onların (atalarının) erdemi sonsuza dek sürer; Ve size gelince, [böyle bir durumda Tanrı der ki] sanki [her şeyi] siz [gerçekten] başarmışsınız gibi, sizi çok büyük bir ödülle ödüllendiriyorum.
  3. Hüküm süren yetkililerle ilişkilerinizde dikkatli olun, çünkü onlar kendi ihtiyaçları dışında kimseye dost olmazlar; kendi çıkarları söz konusu olduğunda dost gibi görünürler, ama insanın sıkıntılı anında yanında yer almazlar.
  4. Şöyle derdi: O’nun arzusunu kendi arzunuzmuş gibi yerine getirin ki, O da sizin arzunuzu kendi arzusuymuş gibi yerine getirsin. O’nun arzusu karşısında kendi arzunuzu bir kenara bırakın ki, O da sizin arzunuz uğruna başkalarının arzusunu bir kenara bırakabilsin. Hillel şöyle dedi: Kendini toplumdan ayırma, Öleceğin güne kadar kendine güvenme, Onun yerine ulaşana kadar dostunu yargılama. Sonunda anlaşılacağına güvenerek anlaşılmayacak bir şey söyleme. ‘Boş zamanım olduğunda çalışacağım’ deme; belki de boş zamanın olmayacak.
  5. Eskiden şöyle derdi: Kaba insan günahtan korkmaz, cahil insan da dindar olmaz; çekingen insan öğrenemez, sabırsız insan öğretemez; çok iş yapan da bilge olamaz. İnsanların olmadığı bir yerde, insan olmak için çabalayın.
  6. Üstelik suyun yüzünde yüzen bir kafatası gördü. Ona dedi ki: Başkalarını boğduğun için onlar da seni boğdular. Ve sonunda seni boğanlar da boğulacak.
  7. Şöyle derdi: Ne kadar çok et, o kadar çok solucan; Ne kadar çok mal, o kadar çok kaygı; Ne kadar çok zevce, o kadar çok büyücülük; Ne kadar çok kadın köle, o kadar çok iffetsizlik; ne kadar çok köle, o kadar çok hırsızlık; [Ama] ne kadar çok Tora, o kadar çok yaşam; ne kadar çok [ bilgelerle birlikte] oturmak, o kadar çok bilgelik; ne kadar çok öğüt, o kadar çok anlayış; ne kadar çok sadaka, o kadar çok huzur. Eğer kişi iyi bir isim elde ederse, kendisi için bir şey elde etmiş olur; Eğer kişi kendisi için Tora bilgisini elde ederse, gelecek dünyada yaşam elde etmiş olur.
  8. Rabban Yohanan ben Zakkai, Hillel ve Shammai’den [sözlü geleneği] aldı. Şöyle derdi: Eğer Tora’yı çok öğrendiysen, kendine pay çıkarma, çünkü sen bu amaçla yaratıldın. Rabban Yohanan ben Zakkai’nin beş öğrencisi vardı ve bunlar şunlardı: Rabbi Eliezer ben Hyrcanus, Rabbi Joshua ben Hananiah, Rahip Rabbi Yose, Rabbi Shimon ben Nethaneel ve Rabbi Eleazar ben Arach. O [Rabbi Yohanan] onların üstün erdemlerini sıralardı: Rabbi Eliezer ben Hyrcanus, bir damlasını bile kaybetmeyen sıvalı bir sarnıçtır; Rabbi Yeşu ben Hananya, onu doğuran kadın gibi mutludur; Rahip Rabbi Yose, dindar bir adamdır; Rabbi Şimon ben Nethaneel, günahtan korkan biridir ve Rabbi Eleazar ben Arach, güç toplayan bir pınar gibidir. O [Rabbi Yohanan] şöyle derdi: İsrail’in tüm bilgeleri terazinin bir kefesinde, Rabbi Eliezer ben Hyrcanus da diğer kefesinde olsaydı, o hepsinden ağır basardı. Abba Şaul onun adına şöyle dedi: İsrail’in tüm bilgeleri terazinin bir kefesinde, Rabbi Eliezer ben Hyrcanus da onlarla birlikte ve Rabbi Eleazar ben Arach da diğer kefesinde olsaydı, o hepsinden ağır basardı.
  9. Rabban Yohanan onlara şöyle dedi: “Gidin bakın bakalım, bir insanın tutması gereken doğru yol hangisidir? Rabbi Eliezer dedi ki, iyi bir göz; Rabbi Yeşu dedi ki, iyi bir dost; Rabbi Yose dedi ki, iyi bir komşu; Rabbi Şimon dedi ki, öngörü. Rabbi Elazar, iyi bir kalp dedi. O [Rabban Yohanan] onlara şöyle dedi: Elazar ben Arak’ın sözlerini tercih ederim, çünkü onun sözlerinde sizin sözleriniz de vardır. O [Rabban Yohanan] onlara dedi: Gidin ve bir insanın kaçınması gereken kötü yolun hangisi olduğunu gözlemleyin? Rabbi Eliezer dedi ki, kötü göz; Rabbi Yeşu dedi ki, kötü dost; Rabbi Yose dedi ki, kötü komşu; Rabbi Şimon dedi ki, ödünç alan ve geri ödemeyen kişi, çünkü insandan ödünç alan kişi, Tanrı’dan ödünç alan kişi gibidir, O kutsanmıştır, şöyle denildiği gibi, “kötüler ödünç alır ve geri ödemez, ama erdemliler lütfeder ve verir” (Mezmurlar 37:21). Rabbi Elazar dedi ki, kötü bir kalp. O [Rabban Yohanan] onlara şöyle dedi: Elazar ben Arak’ın sözlerini tercih ederim, çünkü onun sözlerinin içinde sizin sözleriniz de var.
  10. Onlar [her biri] üç şey söylediler: Rabbi Eliezer şöyle dedi: Dostunun onuru senin için kendi onurun kadar değerli olsun; Ve kolayca öfkelenme; Ve ölümünden bir gün önce tövbe et. Ve [ayrıca şöyle dedi:] bilgelerin ateşi önünde kendini ısıt, ama onların kızgın kömürleriyle yanmaktan sakın, çünkü ısırıkları tilki ısırığı, sokmaları akrep sokması, tıslamaları yılan tıslaması ve tüm sözleri ateş kömürü gibidir.
  11. Rabbi Yeşu dedi ki: kötü göz, kötü eğilim ve insanlığa karşı nefret insanı dünyadan çıkarır.
  12. Rabbi Yose dedi ki: Dostunun malı senin için kendi malın kadar değerli olsun; Tora öğrenmeye kendini hazırla, çünkü o miras yoluyla sana geçmeyecek; Ve tüm eylemlerin cennetin adı uğruna olsun.
  13. Rabbi Şimon şöyle dedi: Şema’yı ve duayı okurken dikkatli olun ve dua ettiğinizde, duanızı otomatik bir şey haline getirmeyin, Tanrı’nın huzurunda merhamet dileyin, çünkü şöyle denir: “Çünkü O lütufkâr ve merhametlidir, öfkelenmekte yavaş davranır, iyiliği boldur ve cezalandırmaktan vazgeçer” (Yoel 2:13); Ve kendinizi kötü görmeyin.
  14. Rabbi Elazar şöyle dedi: Tora çalışmasında gayretli olun; Ve bir epikurosa nasıl cevap vereceğinizi bilin, Ve kimin önünde çalıştığınızı ve işvereninizin sadık olduğunu bilin, çünkü O size emeğinizin ödülünü verecektir.
  15. Rabbi Tarfon şöyle dedi: Gün kısadır ve iş boldur ve işçiler tembeldir ve ödül büyüktür ve evin efendisi ısrarcıdır.
  16. O [Rabbi Tarfon] şöyle derdi: İşi bitirmek senin görevin değildir, ama onu ihmal etme özgürlüğüne de sahip değilsin; Eğer çok Tora çalıştıysan, sana çok ödül verilecektir. İşvereniniz size emeğinizin ödülünü vermekte sadıktır; Ve bilin ki, erdemli olanlara ödül verilmesi öteki çağdadır.
Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,158