e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > 589. Tanrı Onlara Rehberlik Etmedi

589. Tanrı Onlara Rehberlik Etmedi

Ocak-Şubat 1977

“Tanrı yakın olmasına rağmen onları Filistliler’in ülkesinden geçirmedi… çünkü halk savaşı görüp Mısır’a dönmeyi düşünebilirdi.”

“Yakın” ve “uzak” ile ilgili olarak: “Yakın” akla yakın, “uzak” ise akıldan uzak anlamına gelir. Akıl, İsrail topraklarına gelmenin, yani Yaradan’ın çalışmasına gelmenin yolunun, Yaradan’ın çalışmasına başlayan her bir kişinin, Panim Masbirot kitabının girişinde açıklandığı üzere, Yaradan’ın “acı ve tatlı” incelemesine sahip olmasının daha iyi olacağını ileri sürer.

Bilgi ağacının günahından sonra, inceleme “iyi ve kötü” olarak yapıldı, yani bir şey tatlı olabilir ama kişi için kötü olabilir ya da tam tersi, acı bir tat alabilir ama bu onun iyiliği için olabilir.

Dolayısıyla, insanın bakış açısına göre, Tora ve Mitzvot’un [emirlerin] tatlı bir tadı olmalıydı ve maddesel şeylerde bu kadar çok haz olmamalıydı. O zaman, insan yaratılış amacından gelen kendi doğası gereği hazzı arzuladığından, haz açığa çıktığında, her biri maddeselliği reddedecek ve tüm enerjisini Tora ve Mitzvot’a verecektir.

Ancak zevkler maddesellikte ifşa olur ve Tora ve Mitzvot’ta ise gizlilik vardır. Örneğin, bir kişi Tzitzit [dua şalı] giydiğinde, bunda herhangi bir tat hissetmez. Ancak yeni bir kıyafet giydiğinde, bir tat hisseder. Bu nedenle Tora ve Mitzvot’a uymak zordur. Buna “uzak bir yol” denir. Tersine, Tora ve Mitzvot’un zevki ifşa edilmiş olsaydı, buna “yakın bir yol” denirdi.

“Tanrı onlara… savaşı görüp Mısır’a döndüklerinde rehberlik etmedi.” Çünkü o zaman savaşı gördüklerinde, “Tora ve Mitzvot’ta yaptığım her şey zevk almak içindir, öyleyse neden daha fazla zevk almak için savaşa gidiyorum? Ben maddesel zevkle yetinirim.”

Ancak, onları uzak yoldan yönlendirdiğinde, yani Tora ve Mitzvot’un incelenmesi iyi ve kötü tarzında olduğunda, yani çalışmanın tüm amacı sadece ihsan etmek olduğunda ve almak olmadığında, bu çalışma akıldan uzak olduğu için uzak bir yol olmasına rağmen, kişi ihsan etme yolunda yürümek isterse, geri dönecek hiçbir yeri yoktur, zira çalışmaya başlayan kişi ancak bu şekilde hedefe ulaşabileceğini bilir.

Ama gerçekte şunu söylemeliyiz ki, eğer Tora ve Mitzvot ifşa edilmiş olsaydı, orada ne gibi bir çalışma olurdu? Yaradan’ın rızası için olması gerektiği açıktır ve Yaradan’ın rızasını hedeflemek zor olduğundan, kişi maddeselliğe geri döndüğünü söyleyecektir, çünkü en azından orada küçük de olsa bir haz alabilir. Ama maneviyatta, eğer niyet edemezse, ona hiçbir şey verilmez.

Ama kişi, ihsan etmek için çalışmaya başladığında, kendisini derhal ihsan etme yoluna alıştırır. Dolayısıyla savaşlar onun için yeni değildir ve hemen kendine karşı savaşmaya başlar. Böylece bu daha fazla başarıya ulaştırır ve maddeselliğe, yani Mısır’a geri dönmez.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,505