Purim, Şubat 1976
Tam inanç, bütünlük sağlayan inançtır. Maimonides’in dediği gibi, “Tövbe nedir? Gizemleri bilen O tanıklık edene kadar.”
“On Sefirot Çalışmasına Giriş ”te, Yaradan kişinin gözlerini açana ve Yaradan’a yaklaşmakla ödüllendirilene kadar demek istediği şeklinde yorumlamıştır. Bu, Yaradan’ın ona tanıklık etmesi olarak kabul edilir. Aynı zamanda niyetinin, bütünlüğün Yaradan’ın onu yaklaştırdığı ve salonuna kabul ettiği ve her şeyin “Kutsal” dediği anlamına geldiği sonucuna varır.
On Sefirot Nekudim’de yapıldı, ancak onların işlerinin tamamlanması Atzilut’ta oldu, çünkü Akudim’de sadece bir Kli [kap] yani karanlık olan Malhut Sefirası vardı çünkü onun niteliği üzerinde bir Tzimtzum [kısıtlama] vardı ve o karanlıkta kaldı.
Dolayısıyla, sadece Malhut’un alıcı olduğu kuralına göre, Malhut’un yaptığı Zivug de Hakaa aracılığıyla ortaya çıkan ilk dokuzu Malhut’un edindiği ortaya çıkar. Bu bir Kli ve bir nokta olarak kabul edilir, zira Tzimtzum’dan sonra karanlıkta sadece onun niteliği kalmıştır.
Malhut’un Bina’ya yükseldiği Nekudim’de, Malhut’un her bir Sefira’da sadece ihsan etme kaplarını kullandığı anlamına gelir. Böylece, Malhut ilk dokuzda GE’ye ulaşır ve her Sefira’daki AHP dereceden ayrılır. Buradan, her Sefira’da karanlık olduğu sonucu çıkar çünkü alma kaplarına ışık verilmemiştir.
Daha sonra, Gadlut [büyüklük/yetişkinlik] sırasında, alma kaplarına bolluk yaydıklarında, Kelim [kaplar] kırıldı çünkü küçük Kelim’lerdi. Yani, Masah [perde], almak için kendini almaktan alıkoyamadı.
Atzilut’ta, Gadlut geri döndükten sonra bile, her derecedeki gerçek AHP bolluktan boş kaldı çünkü sadece VAK de Hohma aydınlandı. Bu, Malhut’un kendisinde Zivug olmadığı, sadece Bina’da tatlandırılan Malhut’ta olduğu kabul edilir. Böylece, her Sefira’da boş bir nitelik kalmıştır ve bu ışıksız anlamına gelen Kli olarak ayırt edilir.
Işıksız bir Kli’ye ihtiyaç duymamızın nedeni, ancak o zaman ıslah etmemiz gereken bir eksiklik olduğunun anlaşılmasıdır. Aksi takdirde, bütünlüğe ulaştığımızı düşünürüz.