e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

909. Gizliliğin İfşası

Ester Mordehay’a, “Git, Şuşan’daki bütün Yahudiler’i topla, benim için oruç tutun ve yemek yemeyin… Böylece Kral’ın yanına gideceğim, ki bu yasaya uygun değildir; eğer yok olursam, yok olurum” dedi. Neden özellikle sadece Şuşan’dakiler diye sormalıyız, çünkü İran’da ve Madai’de de Yahudiler vardı. Neden “toplanın” kelimesini özellikle Şuşan için kullandı?

Bunu anlamak için, Ester’in Malhut’a atıfta bulunduğunu bilmemiz gerekir, bilgelerimizin şöyle dediği gibi “Tora’dan Ester, o nereden geliyor? ve ben kesinlikle yüzümü Astir [gizleyeceğim]” (Tesniye 31:18).

Bununla birlikte, gizliliğin kişinin görmek ve anlamak istediği ancak görmediği veya anlamadığı yerle ilgili olduğunu söyleyebiliriz. O zaman, bir şeyin ondan gizlendiğini söyleyebiliriz. Dahası, gizliliğin ölçüsü bilme ihtiyacı ile ölçülür. Dolayısıyla, bir kişinin bilgiye ihtiyacı olmadığında, o kişinin gizlilikten muzdarip olduğu söylenemez.

Örneğin, bir kişi bir yerde her gün sadece yarım saat çalışmak zorunda ve maaşını ayda bir almak durumundaysa, herhangi birisine bu yolla ödeme yapıldığını görmemesine rağmen kendisine ödeme yapılacağına inanmalıdır. Dolayısıyla, çalışmak istediği bu şirketi kimse bilmediği için, şirketin maaşını ödeyip ödemeyeceği veya nasıl ödeyeceği kendisinden gizli olsa da şirkete inanır.

Eğer yarım saatten fazla çalışmak istiyorsa, şirketin maaşları zamanında ödediğine dair daha fazla bilgiye ihtiyaç duyar. Dolayısıyla, şirket hakkında kötü söylentiler duymuşsa, gizlilikten daha fazla muzdarip olur. Ve eğer gece gündüz çalışmak istiyorsa, kesinlikle daha büyük bir gizlilik hisseder çünkü maaşını söz verildiği gibi alıp almayacağını bilmeye daha fazla ihtiyacı vardır.

Cennetin Krallığı mantık ötesi olduğu için, herkes gizlilikten dolayı acı çeker. Ancak, Yaradan rızası için çalışmak isteyenler için gizlilik daha da büyüktür çünkü bilmeye daha çok ihtiyaçları vardır, çünkü beden sürekli olarak “Bu çalışmanın senin için önemi nedir?” diye sorar. Bu soru her zaman kişinin tamamen Yaradan’ın rızası için çalışmayı ne kadar istediğine göre ortaya çıkar.

Bu sorunun cevabı “Dişlerini körelt” şeklindedir. Baal HaSulam, Malhut’un, “dikenler arasında bir zambak gibi” yazıldığı gibi “bir Şoşana [zambak]” olarak adlandırıldığını ve buna Şuşan dendiğini söylemiştir.

Buna göre, Şuşan’da bulunan Yahudiler ile İran veya Madai’de bulunan Yahudiler arasında ayrım yapmalıyız.

Paras [Farsça], sabah dilimlenmiş ve akşam karanlığında dilimlenmiş gibi ikiye bölünmüş Prisa [dilimleme] anlamına gelir ve “Yaradan’ın rızası için” başka bir şeyle birleşen kişi olarak kabul edilir. Yani, her şeyi Yaradan’ın rızası için yapmamız gerekmez, ancak yarısı kötü eğilim için, yarısı da iyi eğilim içindir. Madai’ye Dai [yeter] denir, “Dünyasına Dai [yeter] dedi! Daha fazla yayılmayın.” Bu, onun cennet korkusuna, Tora’ya ve Mitzvot’a [emirlere] sahip olmasının onun için yeterli olduğu ve bununla yetindiği anlamına gelir.

Ester bu insanlara “Toplanın” dememiştir, sadece Şuşan’da (durumunda) olanlara, yani Şuşan’da çalışmaları “Dişlerini körelt” durumunda olanlara demiştir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,100