Midraş Tanhuma‘da şöyle yazar: “‘Ve vaki oldu ki,’ der yazı, ‘Düşmanlarımın kötülüğü beni kuşatmışken, sıkıntı günlerinde neden korkayım’ (Hulin 49), İsrail’e içinde 613 Mitzvot [emir] olan Tora’yı veren Yaradan’ın adı kutsansın, bunların arasında küçük olanlar ve büyük olanlar vardır.”
Aralarında küçük Mitzvot olduğu ve insanlar bunları fark etmedikleri ve önemsiz buldukları için Davud yargı gününden korktu ve şöyle dedi: “Dünyanın Efendisi, ben Tora’daki büyük Mitzvot’tan korkmuyorum, çünkü onlar büyük Mitzvot’tur. Benim korktuğum küçük Mitzvot’lardır, küçük olduğu için yaptığım ya da yapmadığım Mitzvot‘tan birini ihlal etmeyeyim diye. Ve Sen, ‘Küçük bir Mitzva‘da da büyük bir Mitzva‘da olduğu gibi uyanık ol’ dedin. Bu nedenle, ‘Düşmanlarımın kötülüğü beni kuşatmışken, sıkıntı günlerinde neden korkayım?’ dedi.”
İnsanların topuklarının altına aldıklarını söylediği küçük Mitzva’nın ne olduğunu sormalıyız. Bilgelerimiz şöyle der (Avodah Zarah 2b): “Gelecekte, dünya ulusları gelecek ve diyecekler ki, ‘İsrail’e yaptığın gibi dağı bize de bir fıçı gibi dayatsaydın, onu almaz mıydık? Hemen Yaradan onlara şöyle der: ‘İlk olanlar işitecek’ denildiği üzere, ‘Ve ilk olanlar işitecek’. Size verilen yedi Mitzvot ‘u nerede yerine getirdiniz?”
Yukarıda, Rabbi Yosef’in öğrettiği gibi, onları yerine getirmediklerinden bahsedilir: “O durdu ve yeryüzünü inceledi; baktı ve ulusları şaşkına çevirdi.” Ne gördü? Nuh’un oğullarının üzerlerine aldıkları ve yerine getirmedikleri yedi Mitzvot ‘u [emri] gördü. Onları yerine getirmedikleri için, onlar için buna izin verdi. O’na dediler ki, “Dünyanın efendisi, bize önceden ver ve biz de onları yapalım.” Yaradan onlara şöyle dedi: “Aptallar, Şabat arifesinde çalışan Şabat günü yiyecek. Şabat arifesinde çalışmayan, Şabat’ta nereden yiyecek?”
“Yine de, adı Suka olan küçük bir Mitzva’m var; gidin ve onu yapın. Rabbi Yehoşa Ben Levi şöyle dedi: ‘Neden ‘Size bugün bunları yapmanızı emrediyorum, yarın değil’ diye yazıyor? Bugün onları yapmanız ve ödülü almamanız için. Ancak Yaradan yarattıklarından şikâyet etmez.”
Neden ona “küçük bir Mitzva” dedi? Çünkü içinde para yoktur ve para olmaması tam olarak Yaradan’ın rızası için anlamına gelir. Bu, eylemde Yaradan’ın rızası için ya da kişinin kendi çıkarı için çalışması arasında bir fark olmadığı anlamına gelir. Sukka meselesi, bir gölge olan sazlığa atıfta bulunur. Gölge, güneşten daha fazla olmalıdır.
“Büyük” eylem anlamına gelir. Bu bağlamda, 613 Mitzvot‘un hepsini yerine getirdiğinden emindi. Ancak “Yaradan’ın rızası için” konusunda ince eleyip sık dokuması gerekiyordu.