“Musa ve Harun’un eliyle, ordularıyla birlikte Mısır ülkesinden çıkan İsrailoğulları’nın yolculukları bunlardır. Ve Musa onların yolculuklarına çıkış yerlerini Efendi’nin sözüne göre yazdı ve bunlar onların çıkış yerlerine göre yolculuklarıdır.”
Yorumcular neden bir yerde “çıkış yerleri” ve başka bir yerde “yolculukları” yazıldığını sorarlar.
Çıkış, kişinin o derecede bir eksiklik hissettiği ve bu nedenle daha fazla bütünlüğün olduğu başka bir yere yolculuk etmek zorunda kaldığında Kral’ın sarayından çıkması anlamına gelir. Buradan, çıkışın yolculuğun nedeni olduğu sonucu çıkar, çünkü bu olmasaydı, kişi bir yerden bir yere hareket etmezdi. Dolayısıyla önce eksikliği hisseder, sonra da yolculuğa çıkar. Bu nedenle “yolculuklarından” önce “çıkış yerleri” yazılmıştır.
Bazen kişi içinde bulunduğu derecede herhangi bir eksiklik hissetmez ama yine de bir yolculuk yapmak zorundadır. Ancak daha sonra, yolculuk sırasında, önceki durumunun eksik olduğunu fark eder. Bu nedenle, “Çıkış yerlerine göre yolculukları bunlardır” diye yazılmıştır, yani önce yolculuğun gerçekleşmesi, sonra da eksiklik hissinin ortaya çıkması gerekir.
Bu kafa karıştırıcıdır: Eğer kişi bir eksiklik hissetmiyorsa, onu yolculuk yapmaya zorlayan kimdir? Kişinin kendisi bunu hissedemediğinde, “Efendinin sözüne göre” ifadesinin anlamı budur. Bu, her insanın kendisine rehberlik edecek bir öğretmene ihtiyacı olduğu anlamına gelir. Kişi öğretmenin kendisine söylediği her şeyin “Efendinin sözüne göre” olduğuna inanmalıdır. Aksi takdirde, kişi yerinden ayrılmayı ve yolun zorluklarını kendi üzerine almayı kabul etmeyecektir.
Ve çıkışların ve yolculukların sırası tam olarak Musa ve Harun aracılığıyla olur, zira Musa’ya “Kral’ın en iyi adamı” denir ve Harun da kraliçenin en iyi adamıdır. Harun mumları yani nitelikleri düzeltir, böylece bolluğu almaya muktedir ve layık olurlar. Bu, İsrail topluluğunu hazırlamak olarak kabul edilir. Musa, Tora’nın ışığını çeken kişi olarak kabul edilir, bu da Kral’ın en iyi adamı olmanın yani bolluğun ıslah edilmiş Kelim’e [kaplara] yayılmasının anlamıdır.