Duydum
Kırılma nedeniyle Keduşa [kutsallık] kıvılcımlarının BYA‘ya düştüğü bilinmektedir. Ancak orada, BYA’da ıslah edilemezler. Bu nedenle, Atzilut’a yükseltilmeleri gerekir. Mitzvot’u [emirleri] ve iyi işleri, kendisini değil Yaradan’ı hoşnut etmek amacıyla yaparak, bu kıvılcımlar Atzilut’a yükselir. Daha sonra, Masah‘ın sonsuzluğunda kaldığı, derecenin Roş‘unda [başında/üstünde], üstteki Masah‘a [perdeye] dahil edilirler. O zaman, kıvılcımların Hitkalelut’u [karışımı/entegrasyonu] ile Masah üzerinde bir Zivug [manevi çiftleşme] olur ve üst ışık, yükselttikleri kıvılcımların ölçüsüne göre tüm dünyalara yayılır.
Bu, Akudim’in Partzufim’inin Hizdakhut‘una [inceltme] benzer. Öğrendiğimize göre, Hizdakhut sırasında, ışık bundan dolayı kaybolduğunda, Guf ‘un [bedenin] Masah‘ı, Reşimot ile birlikte Peh de Roş’a yükselir. Bunun nedeni, alttaki almayı bıraktığında, Aviut‘undan [kalınlığından] arınmış kabul edilmesidir. Dolayısıyla, Masah tekrar Peh de Roş’a yükselebilir, çünkü Guf derecesine düşüşü sadece ışığın yukarıdan aşağıya doğru alma kaplarına doğru genişlemesindendir.
Ayrıca, Roş her zaman aşağıdan yukarıya doğru, yani genişlemeye direnen olarak algılanır. Guf yukarıdan aşağıya doğru ışıkları almayı bıraktığında, içsel ve dışsal Bituş [vuruş] ile arınmış olan Masah’ın yokluğu nedeniyle, Masah de Guf ‘un Aviut’undan arındığı ve Reşimot ile Roş ‘a yükseldiği kabul edilir.
Buna ek olarak, kişi Tora ve Mitzvot’u almak için değil de ihsan etmek için yerine getirdiğinde, kıvılcımlar Atzilut dünyasında Roş’taki Masah’a yükselir (ve Roş de Atzilut’a ulaşana kadar derece derece yükselirler). O Masah’a dahil olduklarında ve Masah’ın büyüklüğüne göre ışık seviyesi ortaya çıktığında, tüm dünyalara daha fazla ışık eklenir. Ve yukarıda bu gelişmeye neden olan insan da, yukarıda, dünyalarda gelişerek ışık alır.