Mektup 26
7 Aralık, 1956, Manchester Erdemlik ve merhametle taçlandırılmış tüm dostlara, Bu sabah mektubunuzu yirmi şekel ile beraber aldım. Size Hanuka ile ilgili atalarımızın “Hanuka nedir? Hanu Ko (oraya kadar (burası) mola)” sözüyle ilgili Baal HaSulam’ın açıklamalarını yazacağım. Baal HaSulam der ki, iki derece vardır: 1) Ko, 2) “Bu”.
Mektup 25
23 Kasım 1956, Manchester Dostlarıma, ömürleri uzun olsun Sizinle beraber olsaydım çok mutlu olacaktım, fakat zaman buna sebep olduğunda ne yapabilirsiniz? Ancak zamanın engel olmadığı yerine getirmemiz gereken Emirler (ıslahlar/sevaplar) var, yani zamanın ötesine geçen şeyler. İnsan zaman ve mekânla sınırlıdır. Fakat kişi Yaradan’a yakınlaşmaya özlem duyarsa, zaman
Mektup 23
Ağustos 1956, Manchester Dostlarıma, ömürleri uzun olsun Yeni yılın yaklaşmasıyla dostlarıma da yakınlaşmak istiyorum. Kendimizi genel kurtuluşla, O’nun krallığının ihtişamının tüm yeryüzüne ifşasıyla ve uzakta olanların duyup geleceği şekilde ödüllendirilmek için güçlendirmeliyiz. Kutsallıktaki çalışmadan uzak olduğunu hissedenler duymakla ödüllendirilecektir, şöyle yazdığı gibi “Zavallıyı tozdan yükseltir, sefili çöpten kaldırır.”
Mektup 22
7 Temmuz 1956, Manchester Dostuma, Karanlık ve aydınlık zamanlarından bahsettiğin mektubunu okudum. Bil ki dostum, bu yol Tora’nın (Manevi öğretinin) yoludur, şöyle denildiği gibi, “Acı dolu bir yaşamın olacak.” Üç çeşit yaşam vardır: 1) Günahkârın “ölüm” denilen yaşamı. 2) “Acı dolu yaşam” denilen Yaradan’ın yolunu izleyenlerin yolu. 3)
Mektup 21
7 Temmuz, 1956, Manchester Sizden her hafta mektup alamadığıma şaşırıyorum; Ben İsrail’deyken Tora çalışmasına gelirken yaptığınız bacak çalışmasını şimdi kol çalışmasına döndüreceğinizi, yani mektup yazacağınızı düşünmüştüm ama belli ki hala o noktaya gelmemişsiniz. Aranızda bunu tek başaran… Benim cevap vermemi beklemeden ne yapması gerekiyorsa yapıyor, umarım nasıl davranması
Mektup 20
15 Haziran1956, Manchester Öğrencilerime, ömürleri uzun olsun Yakın zamanda …’nın mektubunu aldım, tüm mektupları özetleyerek cevaplayacağım. Böylece grupta ileri yaşta olanlar, sorusunu yazıya dökemeyenler için tatmin edici cevaplar vermiş olacağım. Baal HaSulam’ın ona yazmayı nasıl öğrettiğini hala hatırlıyorum, eminim o da hatırlayacaktır. Yazmayla ilgili Baal HaSulam şöyle der,
Mektup 19
15 Mayıs 1956, Manchester Dostuma, Mektubunu aldım, Sulam’ın giriş bölümünde açıklananla ilgili olarak yazdıkların hoşuma gitti, ben de senin boşluklarını dolduracağım. Bu konuyu soru olarak ele alacağım: Ari’nin yazılarında yazılıdır ki, dünyaların realitesi vardır ve orada Masahim (perdeler), Hitpaştut (genişleme), Histalkut (ayrılma), Ohr Pinimi ve Ohr Makif’le beraber
Mektup 17
Kalbimin zincirlerine bağlanmış tüm dostlarıma merhaba, Kızımın düğünü nedeniyle şimdiye kadar cevaplamaya vakit bulamadığım 29 Aralık tarihli mektubunuza cevaben yazıyorum. İlk sorunuz şuydu, “Neden Yakup, babamız, bir melek kanalıyla oğullarını kutsadı?” ARI’nin açıkladığı gibi, Tzadikim’in (erdemli) NRN’si, üç dünyanın— Beria, Yetzira, Assiya— içselliğidir. Ruhların kökü Beria dünyasındadır, Ruah
Mektup 15
3 Aralık, 1955 Nasıl olur da Yakup güzel olduğu için Rahel’i Leah’dan daha fazla sever? Atalarımız şunu sorar, “Kim güzelliği için bir kadınla evlenir ki?” Cevap: Tora bize Yaradan yollarını öğretir. Çalışmada iki anlayış vardır: 1) Hohma, 2) Hassadim. Hohma, görmek ve bilmektir ve ona “ifşa olan dünya”
Mektup 14
21 Kasım 1955, Londra Öğrencilerime, ömürleri uzun olsun, Görüyorum ki benimle karşılıklılık içinde olmak istiyorsunuz, yani mektuplarınızı hemen cevaplamazsam, inanıyorsunuz ki kendinizi mazur gösterebilir ve bana yazmaktan kaçabilirsiniz. Aslında haklısınız; çok sık yazamamam benim hatam. Yaradan’ın bana tüm hatalarımı düzeltme fırsatını vermesi için dua ediyorum. İsrail’e dönmeden önce
Mektup 13
20 Ekim1955 Londra Tüm öğrencilerime, Yaradan sizinle olsun Rabbi…’nın mektubunu aldım, tüm sorularınızı genel olarak cevaplayacağım. Gemarah’da şöyle yazılıdır, “Bir bilge Rabbi Yohanan’ın önünde durur ve ‘Tora ve iyi amellere bağlanan ve oğullarını gömen herkesin tüm günahları affedilir,’ der.” Bu demektir ki, kişi Tora ve iyi amellere bağlanmaya
Mektup 12B
Ekim 1955 Dostlarıma, ömürleri uzun olsun Yeni bir haberim yok, dilerim Yaradan yolumu açar. Size Rav Deslerinin öğrencileriyle “inancın gölgesi” denilen, Sukkah’la (Sukkot bayramındaki baraka) ilgili yaptığı konuşmanın özetini yazıyorum. Sukkah demek samandan dam demektir ki bu ambar ve şaraphane israfıdır. Sazdan dama “örtü,” örtüye ise “yüzün gizliliği”
Mektup 12A
10 Ekim, 1955, Londra Dostuma, Gateshead halkına yönelik mektubunu dün aldım. Bu arada Londra’daki dostlara mektubunu gösterip, sana cevap yazmaları için onları teşvik ediyorum. Bu başarılı olursa, hem maddesellik hem de maneviyat için büyük yarar sağlayacak. Şimdi sana merhum Rav Deslerinin “inancın gölgesi” ile ilgili öğrencileriyle yaptığı konuşmanın
Mektup 10
24 AĞUSTOS 1955 Dostlarıma, Kimseden tek bir kelime dahi almamış olmama şaşırdım. Her birinizin çalışmasını, yani amellerinizdeki özeni göreceğimi düşünmüştüm, şöyle yazıldığı gibi, “Sen’in cennetlerini, Sen’in parmaklarının çalışmasını göreceğim için.” “Sen’in cennetlerin,” Yaradan çalışması demektir. Onlar, “Sen’in parmaklarının çalışması” ile yani Şehina’yı tozdan kurtarma çalışması ile tanınır, “Her
Mektup 9
5 Ağustos 1955, Londra Dostlarıma, ömürleri uzun olsun, “İnsanın ayağının altında çiğnenen Mitzvot; O bunu bitirmek için gelecek,’” Baal HaSulam bunu insanın ayağıyla çiğnediği ve hiçe saydığı inanç olarak yorumlar. Bunu daha net anlamak için atalarımızın sözlerini açıklığa kavuşturalım, bunlar onların sözleri: “‘Bunu bitirmek için gelecek,’ yani ‘Neden
Mektup 7
24 Nisan 1955 Merhaba, ulusun şimdilerde yüzyüze kaldığı gölgeler ve bulutlara karşı dik duran dostlarıma en iyi dileklerimle. Bu zamanda dünyamıza inen büyük gizlilikten sonra, dostların Baal HaSulam’dan aldıkları Efendi’mizin ışığının kıvılcımları halen daha kalplerinde parlıyor; onlar kalpteki noktalarını nasıl koruyacaklarını biliyor ve ebedi kurtuluşu bekliyorlar. Nisan’ın 23’ündeki
Mektup 6
15 Nisan, 1955, Londra Öğrencilerime, …’nın mektubunu aldım, konuyu olabildiğince detaylı bir şekilde yorumlaması iyi olmuş. Beni bilgilendirdiği geri kalan konularla ilgili olarak da yakında her şeyi açıklığa kavuşturmayı umuyorum. Mişnah şöyle der, “Herkes görme ile yükümlüdür,” yani herkes Tapınak’ta görülmek zorundadır, şöyle yazıldığı gibi, “Tüm erkekleriniz görülmüş
Mektup 1
“Ve ilmin özüyle Doldurduğum tüm erdemli-kalplere konuşacaksın.” Saygıdeğer Babama, mutlu ve uzun yaşasın. Arınmışlık içinde yerine getirilen Kabala Çalışmasıyla ilgili konuştuklarımızla alakalı olarak, bilmediğim şeyleri size söyleyeceğim, ama siz de bütün sorularıma cevap vereceksiniz. Görüyorum ki genel şeylerden başka yazacak fazla bir şeyim yok. Esas yol, pek çok
Mektup 2
Salı, 23 Kasım, 1954, Tel Aviv Benim yürekli dostlarım… Yaradan sizinle olsun. Arabanın yanındayken konuştuklarımızla ilgili olarak diyebilirim ki, Beit Şaar Hakavanot (Niyetlerin Kapısı) kitabı 70. maddeye bakın, cevabı orada bulacaksınız. Benim de onayladığım gruba katılmanızla ilgili olarak kabul etmeliyim ki bunu detaylı olarak araştırmadım. Bunun sebebi Tiberias’dayken,
Mektup 3
Vayehi Yaakov (Ve Yakup Yaşadı), 2 Ocak, 1955, Tel-Aviv Çok sevgili ve inançlı dostlarım, …’nın imzaladığı mektubu okudum, dost sevgisini üzerinize almanızdan çok hoşnudum. İlk sorunuzla ilgili olarak bunu yazarak cevaplayamayacağımı söyleyebilirim çünkü bunlar sözlü tartışma gerektiren konular ve bunları yazıya dökmek uygun değil. İkinci sorunuzla ilgili, size
Mektup 4
10 Şubat, 1955 Dostum… İyi dileklerimle, Beni şaşırttın çünkü uzun süredir sağlığın ve direncin ile ilgili senden haber alamıyorum. Bana göre bunun sebebi ruhumuz ve yolumuzla hemfikir olmayan bir çevreye girince, düşüncelere yapışan yabancı kanallar nedeniyle benimsediğin fikirler neticesinde güven ve direnç eksikliğine düşmen olmalı. Bu yabancı düşüncelerin
Mektup 5
Bu konudaki görüşüm şudur ki, dost sevgisiyle ilgili olarak daha çok çalışmalısın. Dvekut (birleşme) olmadan, kalıcı bir sevgi imkânsızdır, yani ikiniz sıkı bağlarla bağlanmalısınız. Ve bu ancak eğer sen içsel ruhuna yerleşmiş “kendini-sevme” denilen kıyafetlenmeyi “çıkarmaya” çalışırsan gerçekleşir, sadece bu kıyafetlenme iki noktayı ayırır. Fakat eğer düz yolda gidersek, birbirini reddeden iki çizgi olarak gördüğümüz bu iki nokta, her iki çizgiyi de içeren orta çizgi olur.
Mektup 8
Yolculuğun düzeni budur. Dolayısıyla, aşamalardan korkmayın, fakat sadece yukarıda söylediğimiz gibi, “yolculuk edin,” ilerleyin. Her seferinde yeni bir ilerleyiş olmalıdır, tıpkı şöyle yazdığı gibi: “Onlar büyük inançlarıyla her sabah yenilenir.”
Bu arada, Tiberian halkıyla ilgili ne düşündüğümü, bizi nasıl gördüklerini -içten ya da kaba-tarzım olmasa da size anlatmak istiyorum. Dahası, bu mektupta Tiberian halkında ne gördüğümü ve onları nasıl resmettiğimi size yazacağım. Tiberian’ların özünü tam olarak tarif edemesem de, yine de, düşüncelerimi yazacağım.
Mektup 16
Mektubunuzu aldım, umalım Yaradan yolumuzu aydınlatsın ve biz anma günü için hafızamızı zorlayalım. Sonrasında dünyasal havayı temizlenmesi için gerekli olan hafızanın ışığı ile ödüllendirileceğiz ve gerçek, ebedi yaşam olan kutsallığın havasını soluyacağız.
Bilinir ki tüm dünyada geçerli olan bir gelenek vardır, yetenekli profesyonellerin az yetenekli olanların arasında olması ve onları izlemesi iyi değildir. Örneğin, bir ayakkabı ustası beceriksiz ayakkabı tamircilerinin arasında olursa, bu insanlar ona şık ve kaliteli bir ayakkabı yapmanın çok da değerli ve önemli olmadığı fikrini aşılarlar.
Mektup 24
Bu böyledir çünkü üst ışık tam bir huzur içindedir ve daima “Düğünümüzün sevgisi mutlu edene kadar” sevgiyi uyandırmak gerekir. Diğer bir deyişle bu yolla ilgili yukarıdan size daima O’nun adının sevgisini uyandırmanız gerektiği gösterilir.
Bu demektir ki, dost sevgisini olduğu gibi görme hakkınız var yani bu size yukarıdan gösterilir. Siz uyandıransınız (gerçek tam böyle olmasa da, eğer dostlara sorarsanız, başka türlü değil de onları isteyenin sadece siz olduğunuzla ilgili kanıtınızla aynı fikirde olacaklarından şüpheliyim.)