e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Notlar

Ortaklık

Not 503 “Bugün Tanrınız Efendi size yapmanızı emrediyor.” Yazı, “Gelin eğilip diz çökelim ve Yaratıcımız Efendi’yi kutsayalım” der. Ama diz çökmek eğilmeye, eğilmek de diz çökmeye dahildir, öyleyse “eğilelim, diz çökelim ve kutsayalım” ile ne anlatılmaya çalışıyor? Musa, kutsallığın ruhuna baktı ve Tapınağın kaderinde yıkılmış olmak ve ilk

İnsan Kazanırsa, Yaradan Mutlu Olur

Not 502 “Üzüntü satan kişi, vs., ancak Yaradan mutludur.” Soru şudur; bu bir satıcıya nasıl benzer? Ne de olsa satıcı nesneyi elinde tutmazken, Yaradan, Tora’yı İsrail halkına vermiş olsa bile, Tora yine de O’nunla kalır. Tora, eğer O yaratılan varlıklara onu veriyorsa, Tora, O’nunla kalmaz diyebileceğimiz maddesel bir

Doğruluk Niteliği – 1

Not 501 “‘Bunlar Yakup Yusuf’un nesilleridir.’ Yusuf’un yüzüne bakan herkes, onun Yakup olduğunu söylerdi. Gelin ve görün ki, Yakup’un bütün oğulları için, ‘Bunlar Yusuf oğlu Yakup Ruben’in nesilleridir’ diye yazılmamıştır, çünkü onun yüzü babasının yüzüne benzer.” Yukarıdakileri anlamak adına, “Yakup’a doğruluk vereceksin” diye yazıldığı gibi, Yakup’un formu doğruluktu

Mumları Kaldırdığında – 2

Not 500 “Mumları kaldırdığında.” Yaradan Musa’ya şöyle dedi; “Onlar hakkında yazılanlar, mumlara ihtiyacım olduğu için değildir, ‘O’nun ışığı bir mumdur’ denildiği gibi, bu sizin iyiliğiniz içindir.” Hatta şöyle de yazılmıştır, “Karanlık bile Senin için karanlık olmayacak ve gece gündüz gibi, karanlık ışık gibi parlayacak.” Bu size, O’nun etten

“Ben” Malhut’tur

Not 499 “Tora’yı eğitimsiz birinden önce öğrenen kimse, sanki nişanlısıyla onun gözünün önünde ilişkiye girmiş gibidir.” “Eğitimsiz kişi”,  “alma arzusu” olarak adlandırılır. “İlişki”, birleşme anlamına gelir. “Eğitimsiz birinden önce” demek, ondan önce teslim olması gerektiği halde, eğitimsiz niteliğinin onu hala kontrol ettiği anlamına gelir, bilgelerimizin dediği gibi, “Eğitimsiz

Eğer Kesinlikle Duyarsanız Bu Gerçekleşecektir

Not 498 “Ve eğer kesinlikle duyarsanız bu gerçekleşecektir.” Eğer bu dünyada duyarsanız, Yaradan’dan sonraki dünyada da duyacaksınız. “Ve eğer Efendiniz Tanrı’nın sesini gerçekten duyarsanız, bugün size bildirdiğim O’nun tüm emirlerini yerine getirmeye dikkat edin, Efendiniz Tanrı sizi yeryüzündeki bütün uluslardan daha yükseğe koyacaktır.” Rabbi Levi şöyle dedi “Bu

Ne Mutlu Size

Not 497 “Şehirde ne mutlu size; Tarlada ne mutlu size.” Kişi, “Yaradan bana bir tarla vermiş olsaydı, ondan, onda bir verirdim. Şimdi tarlam olmadığı için hiçbir şey vermiyorum.” dememelidir. Yaradan şöyle dedi: “Tora’da ne yazdığıma bakın: Şehirlerde yaşayanlara ‘Şehirde ne mutlu size’, tarlası olanlara da ‘Tarlada ne mutlu

Hakikatin Yolu

Not 496 Hakikat yoluna ilişkin, bir batıl yol vardır ve bir de insanı Tora ve Mitzvot’la [emirler] meşgul olmaya mecbur kılan sebeple ilgili hakikat yolu vardır. “Bedenin faydası” olarak adlandırılan bir sebep vardır; Tora ve Mitzvot’la meşgul olan kişi, hem bu dünyada hem de öbür dünyada ödüllendirilecektir.  Kişi,

Yaradan Yükseldi

Not 495 Yaradan yükseldi, yazıldığı gibi, “Tanrı bir haykırışla yükseldi” (Zohar, Yitro, Madde 250). Yaradan’ın yükselmesinin ne anlama geldiğini anlamalıyız; Yaradan’da yükselişler ve düşüşler var mıdır? Cevap: Yaratılan varlıklarda ortaya çıkan tüm yükselişler ve düşüşler, yaratılan varlıklardan gelir. Fakat Tanrısallıkta hiçbir değişiklik yoktur. Ancak, alttakiler layıksa, yükseliş sırasında

Erdemli Bir Oğul ve Kötü Bir Oğul

Not 493 “Gel gör, İbrahim hakkında şöyle yazılmıştır, ‘Gerçekten sana döneceğim’ ve ona değil, ama gerçekten, ben sana bağlanacağım, Nukva’ya [dişi] değil” (Zohar, BeShalach). Bunu, RAŞİ’nin “Ve Yaradan onu ödüllendirdi” ile ilgili yorumladığı şekilde yorumlamalıyız. O, “Ona (dişil) değil, ona (eril), çünkü erdemli bir adamın erdemli oğlunun duası,

Bir Mitzva’nın Ödülü

Not 492 “Bir Mitzva [emrin] ödülü bu dünyada değildir.” Bu, alma arzusunun içinde onun olmadığı anlamına gelir çünkü orada bir Tzimtzum [kısıtlama] ve gizlenme vardı. Daha ziyade, o bir sonraki dünyadadır yani ihsan etme kapları olan, “öteki dünya” olarak adlandırılan, Bina’nın Kelim’indedir [kaplarındadır].

MAN Yükseltmek – 2

Not 491 Soru: MAN yükseltmek, bir eksikliği yukarıya yükseltmek olarak kabul edilir. Öyleyse, neden MAN yükseltmenin, Mitzvot [emirler] ve iyi eylemler olarak adlandırıldığını yazıyor? MAN’a “eksiklik” denir. Ama alttakinin, dünyaya bolluk katacak ne eksiği vardır? Kişi, Tora ve Mitzvot ile meşgul olduğunda, Tora ve Mitzvot, kişide önce MAN

Gelinin Süsleri

Not 490 Pinhas, s. 212 (Zohar, Sulam [Merdiven] Yorumu [İbranice]) Gelinin süsleri, yukarıya yükselen alttakinin MAN’ıdır. Diğer bir deyişle, altta olan, üsttekiyle ilgili “süsleme” olarak adlandırılan, Masah’tan (perde) yani ihsan etme kaplarından yoksundur, zira her altta olan kökünde bir eksikliğe neden olur. Üstte olana gelince, bu süs olarak

Arzunuza Karşı – 2

Not 489 “Arzunuza karşı yaşarsınız.” Kişi kendisi için yaşamı kabul etmek istemezse, o zaman yaşar. “Arzunuza karşı ölürsünüz.” Kişi, “Yaşamlarında kötülere ‘ölü’ denir” ifadesinde olduğu gibi eğer ölmek istemezse; kötü olmayı ne kadar istemezse, o kadar ölüdür. Yani “ölü” denilen kötülüğün farkına varır. Aksi takdirde, kötülerin yaşamındadır.

Ruhun Kıyafetleri

Not 488 Southport, 4 Mart 1957 Ruhun kıyafetleri ilgili olarak , “Kişi Tora ve Mitzvot’u [emirler] yerine getirmek için çaba sarf ettiği ölçüde, yukarıdaki o sarayda (Cennetin özünün sarayı, Hod), o dünyada giymesi için ona bir giysi yapılır.” (Zohar, Pekudey, Madde 166). Kıyafetin ne anlama geldiğini anlamalıyız. Maneviyatta,

Alma Arzusuna Dair

Not 487 Yokluktan yenilenmiş varoluş olarak adlandırılan alma arzusu, insanın özüdür. Ancak geri kalan şeyler yani tüm doyumlar, varlığı varoluştan genişletir. Dünyadaki her türlü doyum, Yaradan onları içerdiğinden dolayı varlığı varoluştan genişletir. Ancak olumsuz şeyler yani eksiklikler ve ıstırap, yeni şeylerdir.

Konuşmanın Başlangıcı Ein Sof’tandır

Not 486 Kurala göre, konuşmaya sadece, O’nun yarattıklarına iyilik yapma arzusu olan, Ein Sof [sonsuz/sonu olmayan] adı verilen, Yaradan ile yaratılanlar arasındaki bağın olduğu yerden başlarız, daha önce değil. Bu nedenle, Yaradan’ın neden iyilik yapmak istediğini yani buna neden olan sebep hakkında sormamamız gerektiği sonucu çıkar, zira biz

Senin Korkun Ve Senin Dehşetin Yeryüzündeki Tüm Hayvanların Üzerinde Olacak

Not 485 “Senin korkun ve senin dehşetin yeryüzündeki tüm hayvanların üzerinde olacak.” RAŞİ bunu şöyle yorumlar “bir günlük bebek hayatta olduğu sürece, onu farelerden korumaya gerek yoktur. Başan Kralı Og öldüğünde, o korumalıydı.” (Sanhedrin 98). Canlılık, eğilime karşı yapılan tüm savaşın, kişiye bu dünyada maddi konularda canlılık olduğunu

Efendi Kimi Severse Onu Uyarır

Not 484 “Efendi kimi severse onu uyarır.” Bu demektir ki, Yaradan sevdiklerine ıstırap gönderir, bu, Yaradan’ın yolunda yürümedikleri için acı çekecekleri anlamına gelir. Buna karşılık, Yaradan’ın yolunda yürümediği için herhangi bir acı hissetmeyen kişi, bundan nasıl kurtulacağı konusunda asla tavsiye almaya çalışmayacaktır.

Bilgelik İçin Tedbir – Sessizlik – 2

Not 483 Mayıs – Haziran “Bilgelik için bir tedbir – sessizlik.” Bu demektir ki, Hohma [bilgelik] ile ödüllendirilmek için, kişi önce Kelim’i [kapları] ıslah etmelidir, böylece ihsan etme niteliğine sahip olurlar. Dolayısıyla ıslah, “sessizliktir” yani her konuda kişi kendi kendine “Sessizlik! Benim düşüncem böyleydi.” şeklinde cevap verecektir.

Bu Tora’nın Yoludur – 2

Not 482 8 Haziran 1955 “Bu Tora’nın yoludur: Kederli bir hayat sür” vb. Bu böyledir çünkü kişi Yaradan rızası için çalıştığında, beden hiçbir şey almadığı için haz almaz. Bununla birlikte, kişi ihsan etme tarzında çalışmaya alıştığında, sonrasında “O zaman Efendi’den haz alacaksın” ile ödüllendirilir. Başka bir deyişle, Yaradan

Bütün Dünya Oğlum Hanina Tarafından Besleniyor – 2

Not 481 7 Şubat 1955 “Bütün dünya oğlum Hanina tarafından besleniyor ve oğlum Hanina, bir Şabat arifesinden diğerine 102 keçiboynuzu [yetersiz, kıt yiyecek] ile yetiniyor.” (Taanit 24b). Bunu çalışmada yorumlamalıyız. Yaradan’ın yollarında yürüyen kişi, “Şabat arifesinde çalışmayan kişi”de olduğu gibi, “hafta içi” olarak adlandırılan, çalışma boyunca “yetinir” yani

Efendi’nin Seçeceği Yer

Not 480 “Ve öyle olacak ki, Tanrınız Efendi’nin kendi Adını yaşatmak için seçtiği yere, size buyurduğum her şeyi: yakmalık sunularınızı ve kurbanlarınızı, onda birlerinizi ve ellerinizin katkısını ve Efendi’ye adayacağınız tüm seçilmiş adaklarınızı oraya getireceksiniz.” (Deuteronomy 12:11). Bununla ilgili şunu sormalıyız: Tora ebedi olduğuna göre, bugün Efendi’nin adını

Adaleti Bozmayacaksınız

Not 479 Shoftim [Yargıçlar] Kısmı “Adaleti bozmayacaksınız; taraf tutmayacaksınız ve rüşvet almayacaksınız çünkü rüşvet, bilgelerin gözlerini kör eder ve erdemlilerin sözlerini saptırır. “ Burada üç anlayış vardır: 1) adalet, 2) taraf tutma, 3) rüşvet. Tora sadece rüşveti açıklar ama adalete veya taraf tutmaya herhangi bir gerekçe sunmaz. Adalet

Korah’ın Günahı Neydi?

Not 478 Korah’ın günahının ne olduğunu anlamalıyız. Nihayetinde, bilgelerimiz onun zeki olduğunu söylemiştir. Korah, Yaradan’a karşı günah işlemedi. Aksine, “Tüm topluluğun hepsi kutsaldır” dedi ve Musa hakkında söylediği tek şey, Musa’nın Yaradan’dan değil, kendi kalbinden uydurduğunu söylemesiydi. Eğer bunun Yaradan’dan geldiğinden emin olsaydı, itiraz etmezdi. Öyleyse, neden bu

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,091