e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Sabah Dersi 2021

Sabah Dersi Materyali – Çıkış ve İnişlerle Çalışmak – 6 Temmuz

1) Rabaş, Makale 34, Çalışmada Gündüz ve Gece Ne Demektir (1988) Kişi her şeyden tat almak ister, bu şey kullanmaya değer mi, değil mi. Birinden diğerini öğrenir, yazıldığı üzere, “ışığın üstünlüğü karanlığın içindedir.”  Benzer olarak eğer yorgun değilse kişi dinlenmekten keyif alamaz. Bu nedenle de kişi inişler ve

Sabah Dersi Materyali – Kendimizi Yükseltmek – 26 Haziran

1) Rabaş, Makale 16, Onlara Daha Fazla Eziyet Edildikçe (1985) Kişi, kendini, hissettiğinden farklı hissetmeye zorlayamaz. Yaradan’dan uzak olduğu için hissettiği acı ve ızdırabı inceleme noktasına geldiğinde, bazen bunu umursamadığı bir duruma gelir. O anda, ne yapacağını bilemez çünkü hissettiği şeyi değiştiremez ve kafası karışır. Bu, sürgünü uzatmaya

Sabah Dersi Materyali – Sevinç İçinde Olmak – 25 Haziran

1) Zohar, VaYehi, 116 Kutsallık ancak tamam olan yerde var olur, eksiklik olan yerde, kusuru olan yerde ya da hüzünlü olan yerde değil ama sevinç olan yerde. 2) Baal HaSulam, Şamati 58- Mutluluk Yapılan İyi Şeylerin Yansımasıdır Mutluluk yapılan iyi şeylerin bir “yansımasıdır.” Eğer yapılanlar Keduşa’ya (Kutsallık) ait

Sabah Dersi Materyali – Üstesinden Gelerek İlerlemek – 13 Haziran

1) Rabaş, Makale 19, Firavun’a Doğru Gel-1 (1985) ‘Firavun’a doğru gel’ ifadesine dikkat etmeli ve olası en kötü koşullarda inançlı olmalı ve mücadeleden kaçmamalıyız. Aksine Yaradan’ın daima yardım edeceğine ve ister küçük, isterse büyük bir yardım olsun daima vereceğine güvenmeliyiz. Gerçekte, insanların geri kalanından daha kötü olduğu için,

Sabah Dersi Materyali – Beni Sen Yaptın – 12 Haziran

1) Rabaş, 76. Mektup “Eğer Ben’im yasalarımda yürüyor ve Ben’im emirlerimi yapıyor gibi yerine getiriyorsan.” Kutsal Zohar sorar, “Orada zaten ‘yürü’ ve ‘yerine getir’ diyorsa, neden bir de ‘yapmak’?” Şöyle cevap verir, “Tora’nın Mitzvot’larını yerine getiren ve O’nun yolunda yürüyen için bu, O’nu yukarıda yapmak gibidir. Yaradan der

Sabah Dersi Materyali – Talep Etmekten Asla Vazgeçme – 8 Haziran

1) Baal HaSulam, 34. Mektup Davamız için acele etmeli, kapıyı çala çala, yorulmadan, sonu gelmeyen bir şekilde çalışmalıyız, O, cevap vermese bile zayıf düşmemeliyiz. İnanıyoruz ki, O bizim dualarımızı duyar ve bizi bekler, “Tanrı’nın eli kısa olmayacak,” olduğundan, bereketi almak için Kelim (kaplar) sahibi olduğumuzda, bir defada her

Sabah Dersi Materyali – Ben Sevgilimin ve Sevgilim Benim – 7 Haziran

1) Baal HaSulam, Şamati 42- Bu Çalışmada ELUL Kısaltması Nedir? Şöyle yazılmıştır: “O’nun arzusu önünde kendini iptal et,” yani içindeki alma arzusunu iptal et, Yaradan’ın arzusu budur. Yani bu, kişi, Tanrı sevgisi karşısında kendini sevmeyi iptal edecek demektir. Buna “kişinin Yaradan huzurunda kendini iptal etmesi ve Dvekut (bir

Sabah Dersi Materyali – Kongreye Hazırlık – 2 Haziran

1) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 1 (1984) Ve burada toplanma sebebimiz budur -her birimizin Yaradan’a ihsan etme ruhunu izlediği bir toplum kurmak. Ve Yaradan’a ihsan etmeyi başarmak için, “başkalarını sevmek” denilen insana ihsan etmek ile başlamalıyız. Ve başkalarını sevmek, kişinin yalnızca kendisini iptal etmesiyle mümkün olur. Bu

Sabah Dersi Materyali – Yaradan’a Memnuniyet İhsan Etmek

1) Baal HaSulam, Şamati 12- Kişinin Manevi Çalışmasının Özü Kişinin manevi çalışmasının özü Yaratan’a ihsan etmekten nasıl tat hissedebileceği olmalıdır, zira kişinin yaptığı her şey, form eşitsizliği nedeniyle kendisini O’ndan uzaklaştırır. Ancak, kişi Yaratan’ın memnuniyeti için bir hareket yaparsa, en küçük bir hareket dahi olsa, hala bir Mitzva

Sabah Dersi Materyali – Firavun Yaradan’ı Yakına Çekti – 25 Mayıs

1) Zohar, BeŞalah, 65-67 “Ve Firavun yakına çekti, ”, savaş için tüm ordusunu ve araçlarını feda ettiği anlamına gelir [Hikriv, hem“ yaklaştırıldı ”hem de“ feda edildi ”anlamına gelir].Aynı zamanda Firavun’un da İsrail’i tövbe etmeye yaklaştırdığını öğrendik. Bu nedenle “Ve Firavun yakına çekti” diye yazılmış “Ve Firavun yakına getirdi,”

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Benim İçin Bitirecek – 23 Mayıs

1) Rabaş, Makale 13, Yaradan ve Şehina’nın Birleşmesiyle Tüm Kötülüklerin Kefaret Edilmesi Ne Anlama Gelir? “ “Ben ilkim ve ben sonum.” Yani, “Ben sizinle temasa başladım,” ve kişi bundan uyanmalıdır. Ancak kişi işi tamamlamaz. Aksine, yazıldığı gibi, “Rab benim için bitirecek.” 2) Rabaş, Makale 1, Musa Gitti (1986)

Sabah Dersi Materyali – Yaradan’ı Haklı Çıkarmak – 20 Mayıs

1) Baal HaSulam, 55. Mektup Bu sözlerden “erdemli” sözünün anlamını idrak edeceksin. Bu söz Yaradan’ın dünyasında olan, iyi ve hoş hissiyat edinen ve sürekli haz içinde olan birinden bahseder. Bu sebeple onu daima böyle iyi ve haz dolu dünyaya yerleştirdiği için Yaradan’a şükreder. Hissiyatın kendisi Yaradan’a olan şükranı

Sabah Dersi Materyali – Niyetle Çalışmak – 16 Mayıs

1) Rabaş, Makale 3, “Dünya Tora İçin Yaratıldı,” Ne Demektir? (1990) Maneviyatta form eşitliğine Dvekut denir, her ne kadar eylemde kişi alıyor olsa bile, buna “ihsan etmek için almak” denir. Bununla birlikte, form eşitliği nasıl elde edilebilir? Bu alma arzusunu Yaradan yarattığına göre, Yaradan’ın yarattığı hükümsüz kılmak nasıl

Sabah Dersi Materyali – Kalbin Islahı – 15 Mayıs

1) Baal HaSulam, Şamati 68 – İnsanın Sefirot’la Bağlantısı Kişi kendi düşüncelerini düzeltemez, ama ancak kalbini hedefe -doğrudan Yaratan’a doğru- yönlendirmelidir. Böylece tüm düşünceleri ve hareketleri doğal olarak Yaratan’ına memnuniyet ihsan etmek için olacaktır. Ve kalbini Keduşa’nın kalbi ve arzusu olacak şekilde ıslah ettiği zaman, bu kalp Üst

Sabah Dersi Materyali – Gerçekliğin Algısı – 13 Mayıs

1) Baal HaSulam, Kabala İlmine Önsöze Giriş, Madde 1 Yukarı ve aşağı tüm dünyalar insana dahildir. Ve ayrıca, bu dünyalardaki tüm gerçeklik sadece insan içindir. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabı’na Önsöz, Madde 34 Örneğin görme duyumuzu ele alalım: önümüzde engin, mükemmel bir şekilde doldurulmuş bir dünya görüyoruz. Ancak

Sabah Dersi Materyali – TES Çalışmadan Önce Niyet – 9 Mayıs

1)  Rabaş, Makale 12, Yaradan’ın Yolunda Tora ve Çalışma Nedir? (1988) Tora’yı öğrenmeden önce, kişi Tora’yı öğrenme sebebini sorgulamalıdır, çünkü her eylemin, kişinin o eylemi yapmasına sebep olan bir amacı olmalıdır. Bu, bilgelerimizin şöyle söylediği gibidir, ‘Amacı olmayan bir dua, ruhu olmayan bir beden gibidir.’ Bu nedenle, kişi,

Sabah Dersi Materyali – Şehina’nın Üzüntüsü – 6 Mayıs

1) Rabaş, Makale 5, Çalışmada, “İsrail sürgündeyken, Şehina da onlarladır,” Ne Demektir (1988) Şehina’nın kederi, Yaradan’ın haz ve zevki açığa çıkaramadığı esef ettiği anlamına gelir, çünkü yaratılanlar almaya uygun yeri veremez, çünkü onlara haz ve zevki verirse, hepsi Sitra Achra’ya [diğer taraf] gidecektir. Bu nedenle, O’nun dilediği gibi keyif veremeyeceği sonucu çıkar. Bununla,

Sabah Dersi Materyali – Şehina’nın Peşinde – 2 Mayıs

Şehina 1) Baal HaSulam, Şamati 2- Kutsallık Sürgünde Dünyaların yaratılışının kökü olan Malhut ile başlayan, baştan sona yaratılanlardaki tüm bu farkına varışlara Şehina denir. Genel Tikun, (ıslah) Üst Işığın tam bir bütünlükle onlara parlamasıdır. Kelim’in içinde parlayan ışık Şohen diye adlandırılır, Kelim de genellikle Şehina diye adlandırılır. Başla

Sabah Dersi Materyali – Benim Maneviyatım, Benim Dışımda İfşa Olur – 27 Nisan

1) Rabaş, Not 217, Koş Sevgilim Kişinin kendisine “yaratılan” denmesi yüce bir kuraldır, yani sadece O tek başına. Onun dışındakiler zaten kutsal Şehina olarak kabul edilir. Buna göre, kişi çağdaşları için dua ettiğinde, sürgünde olan ve tüm kurtuluşlara ihtiyaç duyan kutsal Şehina için dua ettiği düşünülür. Sonsuzluğun anlamı

Sabah Dersi Materyali – Çalışma Ödüldür – 28 Nisan

1) Rabaş, Makale 13, Çalışmada, ‘Kem Gözlü Adamın Ekmeği’ Nedir (1989) Tora ve Mitzvot’a bağlanırken- ödülümüzün, bununla sürgünden ve kendimiz için alma arzusunun köleliğinden çıkmakla ödüllendirilmek olmasını, Yaradan’ı memnun etmek için çalışabilmeyi ve Tora ve Mitzvot’taki çalışmamız için başka hiçbir ödül talep etmemeyi hedeflemeliyiz. Başka bir ifadeyle, -Tora

Sabah Dersi Materyali – Kabala İlmi Öğrenimine Yaklaşım – 29 Nisan

1) Baal HaSulam, On Sefirot’un Çalışılmasına Giriş 155 Kabalistler her bireyi Kabala ilmini çalışmaya zorladılar? Gerçekten de bunda duyurmaya değer yüce bir şey var: Kabala ilmiyle uğraşan kişilere olağanüstü ve paha biçilmez bir deva vardır. Ne öğrendiklerini anlamalar bile özlem ve öğrendiklerini okumanın büyük arzusu vasıtasıyla ruhlarını saran

Sabah Dersi Materyali – Dağıtımın Önemi – 25 Nisan

1) Baal HaSulam, Arvut, 20 Dünyanın ıslahının sonu tüm insanları Yaradan’ın amacına getirmekle olacak, şöyle yazılmıştır: “Ve hükümdar tüm yeryüzünün Kralı olacak, o günde Rab Bir ve O’nun adı Bir olacak”. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63 Bizim neslimizde ruhların özü en kötü olmasına rağmen -ki

Sabah Dersi Materyali – Yaradan, Vurduğu Şeyle İyileştirir – 24 Nisan

1) Rabaş, Not 133, Hepsi Islahlardır “Mısır’a verdiğim tüm hastalıkları, sana vermeyeceğim çünkü Ben, Efendi senin şifacınım” (Çıkış 15:26). Bilgelerimiz, “Hastalık vermezsem, şifacıya ne gerek var?” diye sorar. (Sanhedrin 101a). Yorumlamalıyız ki şifacı olduğumdan dolayı, eğer hastalığı iyileştirmem gerekiyorsa neden sana bir hastalık vermeliyim ki? Bir hastalık vererek

Sabah Dersi Materyali – İyi Eğilimi Kötü Eğilim Karşısında Üzüntüye Sokmak – 23 Nisan

1) Rabaş, Makale 23, Anlaşmazlıktan Sonra Gelen Barış Hiç Anlaşmazlık Olmamasından Çok Daha Önemlidir (1987) Kötü eğilim öfkelenirse, bu, kişinin Keduşa’yı inşa etme yolunda yürümek istediğinin göstergesidir. Kötü eğilimin kızmasının nedeni budur. Başka bir deyişle, öfke, kişinin Yaradan için çalışmak istemesinin bir sonucudur. Ama  kişi sadece Yaradan için

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,109