e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Sabah Dersi 2022

Sabah Dersi Materyali – Mantık Ötesi İnanç – 12 Kasım

1) Rabaş, Not 236, “Tüm Dünya Onun İhtişamıyla Doludur” Kişi hakikati edinmeye uygun hale gelmeden önce inanmalıdır ki, hakikat ne bildiği ne de hissettiği gibidir, ancak şöyle yazıldığı gibidir, ‘Gözleri var ama görmezler, kulakları var ama duymazlar.’ Bu sadece ıslahtan dolayıdır, insanın bütünlüğü edinmesi içindir, çünkü kişi, başka

Sabah Dersi Materyali – Lişma’ya Giden Yolda Arvut – 11 Kasım

1) Baal HaSulam, Zohar’ın Tamamlanması İçin Bir Konuşma Bilgelerimiz “Tüm eylemleriniz Yaradan için olsun,” demiştir yani Yaradan’la Dvekut için. Dvekut’un bu amacını gerçekleştirmeyen hiçbir şey yapmayın. Bunun anlamı, tüm eylemlerimizin ihsan etmek ve dostunuza faydalı olması demektir. O zaman, Yaradan’la form eşitliğine ulaşırsınız; zira O’nun tüm eylemleri başkalarına

Sabah Dersi Materyali – Cennet ve Dünya Arasında Durmak – 8 Kasım

1) Rabaş, Not 21, “Ayın Kutsanması” Kişi en düşük durumda iken, cennetin krallığının yükünü üstlenmelidir ve bu durumda dahi, bundan daha düşük bir şey olmadığını yani kişinin tamamen mantık ötesinde, akıl ve hislerinden kesinlikle hiçbir destek almadığını söylemeliyiz, üzerine bir temel inşa etmek için. Bu durumda kişi, cennet

Sabah Dersi Materyali – Bir Odaya Bin Kişi Girer ve Bir Tanesi Öğretmek İçin Çıkar – 4 Kasım

1) Rabaş, “Mektup 9” Her insan, bilgelerimizin “öğretmek için çıkar” dediği gibi, gerçeğin yolunda yürüme yeteneğine sahip değildir. Bu nedenle kişiye, Tora ve Mitzvot ile meşgul olabilmek anlamına gelen Yaradan’ın yollarında, kendi gerçek hali gösterilmez ve bilgelerimizin dediği gibi, kişinin niyetinin yalnızca Yaradan için olduğunu düşünür, “kişi kendi

Sabah Dersi Materyali – Tüm Eylemleriniz Yaradan Uğruna Olacaktır – 30 Ekim

1) Baal HaSulam, Şamati, Makale No. 19, “Manevi Çalışmada Yaradan Bedenlerden Nefret eder” Ne Demektir? Kişi her zaman kendisini incelemelidir. Çalışmasının amacı, Yaradan’ın kişinin yapmış olduğu her eylemden hoşnut olmasıdır. Çünkü kişi Yaradan ile form eşitliğini istemektedir. Buna, “Tüm eylemlerin, Yaradan için olacaktır” denir. Yani kişi her ne

Sabah Dersi Materyali – Kıskançlık Yoluyla Lişma’ya Ulaşmak – 22 Ekim

1) Rabaş, Not 119, Lo Lişma’dan Lişma’ya Her zaman bir başlangıç olmalıdır; aksi halde [O’nun uğruna] Lişma’ya ulaşmak imkânsızdır. Yani kişi inanmalıdır ki tüm maddesel hazlarda yani yeme, içme ve arzuların geri kalanının yanı sıra, dış öğretiler, kontrol, intikam vb. öğrenme hazlarında da genel olarak “Kıskançlık, ihtiras ve

Sabah Dersi Materyali – Lişma’nın Eşiğinde – 18 Ekim

1) Baal HaSulam, Şamati 20, “Lişma [O’nun Adı İçin]” Lişma (O’nun adı için) ile ilgili olarak. Kişinin Lişma’yı edinmesi için, Yukarıdan bir uyanışa ihtiyacı vardır, çünkü bu, Yukarıdan bir aydınlanmadır ve bu, insan aklının anlayabileceği bir şey değildir. Daha ziyade, tadına bakan bilir. Bu konuda denir ki : “Yaradan’ın

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Davud – Sefira Malhut – 16 Ekim

DAVUD, MALHUT’UN ANLAYIŞIDIR 1) Rabaş, Makale 10 (1990), Çalışmada, Bilgelerimizin “Kral Davud’un Bir Hayatı Yoktu,” Demesi Ne Anlama Gelir? Kral Davud, üzerinde bir Tzimtzum olan Malhut’tur ve Davud, alma kaplarında var olan alma arzusunun tamamının düzeltilmesi için ıslah gerektiren “Malhut’un tamamı” olarak kabul edilir. Bu nedenle, ihsan etme

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Yusuf – Sefira Yesod – 15 Ekim

1) Zohar, VaYeşev, “Yusuf’un Satılışı”, Madde 13 Erdemli Yusuf, yedinci Sefira olarak kabul edilir, ZA’nın Sefirot’ları içinde olduğu gibi. O, üst dünyada bunu yarattığı için, alt dünyada da bunu yarattı, altı gerçek erdemli – İbrahim, İshak, Yakup, Davut, Musa ve Harun – ve biri de, yedinci Yusuf’tur. 2)

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Harun – Sefira Hod – 14 Ekim

1) RABAŞ, Not 474, “Ve Kenanlı, Arad Kralı, Duydum” Gelin gör, Harun, bedenin Tifferet olan, sağ koluydu. Bu nedenle, şöyle yazılmıştır  “Musa’nın sağ tarafında, ihtişamının [Tifferet] kolunda yürüyen. O kimdir? O, Tifferet’in sağ kolu olan Harun’dur.” (Zohar). Harun’a “kraliçenin sağdıcı” denildiği bilinir. Cennetin krallığının yükünü üstlenmek için, “merhamet

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Musa – Sefira Netzah – 13 Ekim

1) RABAŞ, Not 604, “Neden O, Amalek’e Karşı Savaşa Kadar Bekledi?” Musa’ya “sadık çoban”, inancın çobanı denir, çünkü “Kulum Musa’nın Tora’sını [yasasını] hatırlayın.” diye yazıldığı gibi, Musa, “Tora” olarak adlandırılır. Dolayısıyla onlar Musa’ya bağlı kaldıklarında inanç için güç alırlar. 2) RABAŞ, Not 711, “Hiçbir Peygamber Musa Kadar Yükselmedi”

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Yakup – Sefira Tifferet – 12 Ekim

1) Rabaş,  Not 378, “Yakup, Babasının Oturduğu Topraklarda Yaşadı” Yakup, rolü “İshak’ın korkusu” olarak adlandırılan sol çizgiyi ıslah etmek olan, orta çizgi olarak kabul edilir.  Ancak sağ çizgiyi ıslah etmek, Yakup’un nitelikleri içinde değildir. Sulam’da [Zohar üzerine merdiven yorumunda] orta çizginin, Hesed’e [merhamet] doğru eğilim gösterdiği açıklanmıştır, bu

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin İshak – Sefira Gevura – 11 Ekim

1) RABAŞ, Not 316, “Adam HaRişon – 2” İbrahim sağdan gitti, Hesed [merhamet] niteliğinin ıslahı, yani Hasadim’i [Hesed’in çoğul hali] istediği anlamına gelir. Bu nedenle o, Hasadim’in niteliğinden Dvekut’u [yapışmayı] Hayatların Hayatı ile genişletir. Ancak, İshak, ihsan etmek için çalışmak üzere, alma kaplarının üstesinden gelmek için Hitgabrut’ta çalışmak

Sabah Dersi Materyali – Uşpizin İbrahim – Sefira Hesed – 10 Ekim

1) Herkes İçin Zohar, Zohar Kitabına Giriş, Tora ve Dua, #184 İbrahim, İsrail’in ruhlarında Hesed’in köküdür çünkü kutsal Tanrısallığı, Hesed’in ışığı için bir kap haline getiren odur. O, İsrail’in tüm ruhları için Hasadim’i tam olarak aldı. Öyle kalsaydı, tüm İsrail Yaradan’a kalıcı olarak bağlı olurdu ve kutsal Tanrısallık,

Sabah Dersi Materyali – SUKKOT – 8 Ekim

SAZDAN DAM 1) Rabaş, Not 284, “Adı Sukkah Olan Küçük Bir Mitzvam [emir] Var” İnancın özellikle, mantığın ötesinde olduğu kabul edildiği için Sukka, mantığın üzerini kapatan Sehaş [sazdan dam] kelimesinden gelir. 2) Rabaş 36. Mektup Sazdan dam “mantık ötesi inanç” denilen, inancın gölgesidir. Bu mantığın tersidir, çünkü mantık

Sabah Dersi Materyali – Baal HaSulam’ı Anma Günü – 7 Ekim

RABAŞ, Baal HaSulam’a Övgü 1. RABAŞ, “Bir Bilgenin Meyveleri’ne Giriş” Ve buraya kutsal sözleriyle karanlık ve gizlilik içindeki neslimizi aydınlatan babam ve hocamı övmeye geldim. Ve gizlenme ve ifşa ile ilgili olarak, ondan, mukaddes olandan, 1942 yılı Sukkot arifesinde, Kudüs’te, Sukkah’ın düzgün bir şekilde yapılıp yapılmadığını görmek için

Sabah Dersi Materyali – Gözyaşlarının Kapıları Kilitli Değildi – 6 Ekim

Rabaş, Mektup 14 Muhtemelen bu “Gözyaşı kapıları kapalı değil.” sözünün anlamıdır. Şaarei (kapılar) kelimesi Se’arot (saç ya da fırtınalar) kelimesinden gelir, bu üstesinden gelmedir. “Gözyaşları” “yırtma, kopma” kelimesinden gelir, yani burada diğer arzularla beraber bir karışım vardır ve bu arzuların tam ortasında sevgiye ve cennet korkusuna doğru üstesinden

Sabah Dersi Materyali – Yom Kippur – Kefaret Günü – 1 Ekim

GÜNAHLARIN BAĞIŞLANMA VE KEFARET GÜNLERİ 1) Rabaş, 34. Mektup On pişmanlık gününe “bağışlanma günleri ve günahların kefareti” denir, böylece kişi çalışmadan çok uzak olsa bile, bir kez daha Yaradan’ın çalışmasına katılma şansına sahip olur. Sadece dua vasıtasıyla kişi genel alandan çıkıp, Tek olanın alanına girebildiğinden, çalışmanın özü, duadır.

Sabah Dersi Materyali – Rabaş’ı Anma Günü (Yahrzeit) – 30 Eylül

1) Baal HaSulam, 38. Mektup Mektubunu aldım, aldığın sertifika (rabbinlik sertifikası) için seni kutlarım. Bu ilerlemeni engelleyen ilk duvardı. Umarım bugünden itibaren başarılı olmaya başlar ve Kral’ın sarayına girene kadar gittikçe güçlenirsin. Başka bir sertifika daha almanı isterim fakat şu andan itibaren acele et ve zamanının önemli bir

Sabah Dersi Materyali – Kralı Üzerimizde Taçlandırmak – 26 Eylül

1) Rabaş, Mektup 76 Bilinir ki, “Tüm dünya O’nun ihtişamıyla doludur.” Bu her insanın inanması gereken şeydir, şöyle yazdığı gibi “Ben yeri ve göğü doldururum.” Ancak Yaradan, seçim şansımız olması ve O’nu görmememiz için gizliliği yarattı, böylece sonrasında inanç için —Yaradan’ın “tüm dünyaları doldurduğuna ve tüm dünyaları kapladığına”

Sabah Dersi Materyali – Roş HaŞana 2022 – 18 Eylül

BİLGİ AĞACININ GÜNAHI 1) Rabaş, Makale No 2 (1990), “Çalışmada Başarısız Olmak Ne Demektir?” Dünyada tek bir lider olduğuna ve aynı zamanda O’nun iyilik yapan iyi olarak rehberlik ettiğine inanmak gerekir. Kişinin böyle bir inancı olmadığında, bu onun işlediği günahların hepsine neden olur, çünkü bu, Adam HaRishon’un ilk

Sabah Dersi Materyali – Dünyayı Son Nesilde Bağlamak – 17 Eylül

1) Baal HaSulam, Panim Meirot Umasbirot Kitabına Giriş, Madde 22 Kişi kendisi için değil, tüm zincir için yaşar. Böylece zincirin her bir parçası yaşam ışığını kendi içine almaz, ama sadece hayatın ışığını tüm zincire dağıtır. 2)  Kosov’lu Rav Menahem Mendel, Barış Sevgisi ”Dostu için dua eden kişi ilk

Sabah Dersi Materyali – Dünyayı Son Nesilde Bağlamak – 6 Eylül

1) Baal HaSulam, Son Neslin Yazıları Tefsirimin ana konusu tüm yaratılanlara bahşedilmiş, form olarak Yaradan’a zıt alma arzusudur. Bu yüzden maneviyattaki form eşitsizliği maddesellikte bedenden kesilip çıkarılan bir organ gibi olduğundan, ruh bedenden ayrılmıştır. Dolayısıyla açıktır ki, Yaradan’ın bizden istediği yaratılmadan önceki gibi O’na bir kez daha tutunmamızdır.

Sabah Dersi Materyali – Dağıtımın Önemi – 3 Eylül

1) Baal HaSulam, Karşılıklı Sorumluluk, Arvut, 20 Dünyanın ıslahının sonu tüm insanları Yaradan’ın amacına getirmekle olacak, şöyle yazılmıştır: “Ve hükümdar tüm yeryüzünün Kralı olacak, o günde Hükümdar Bir ve O’nun adı Bir olacak”. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63 (Rav tarafından sadeleştirilmiş) Neslimizde, ruhların özünün çok

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,104