e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam)

Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam)

231- Alma Kaplarının Saflığı

Tevet, Ocak 1928, Givat Şaul’da (Kudüs) duydum   Bedenin keyif aldığı her şeye karşı temkinli olmalıyız. Kişi bundan pişmanlık duymalıdır zira alma yoluyla Yaradan’dan uzaklaşır çünkü Yaradan Verendir ve eğer kişi bir alıcı olursa, böylece form eşitsizliğine girer. Maneviyatta, form eşitsizliği uzaklıktır ve bu durumda kişi Yaradan’la Dvekut’a

228- Etten Önce Balık

21 Şubat 1947’de duydum, Tiberya. Yemekte ilk önce balık yeme nedenimiz, balığın bedavaya, herhangi bir hazırlık gerektirmeden verilmesi yüzündendir. Bu nedenle, onun için herhangi bir hazırlığa ihtiyaç duyulmadığından, ilk başta yenir. Yazıldığı üzere; “Mısır’da bedavadan yemeğe alışmış olduğumuz, balığı hatırlarız”. Ve Zohar “Bedava” olmayı, Mitzvot’suz diye açıklar ve

223- Kıyafet, Çuval, Yalan, Badem

Duydum “Hiç kimse Kral’ın kapısından içeri çuval bezinden yapılan bir kıyafet ile giremez.” Bu şu anlama gelir; kişi kendisini uyandırdığında Yaradan’dan ne kadar uzakta, itaatsizlik, günah ve suç ile dolu olduğunu, Yaradan’a tutunamaz veya Yaradan’dan herhangi bir kurtuluş alamaz durumda olduğunu görür. Çünkü çuval bezinden bir kıyafeti vardır

218- Tora Ve Yaradan Birdir

Duydum “Tora ve Yaradan birdir.” Elbette çalışma sırasında onlar iki ayrı şeydir. Dahası, birbirleri ile çelişirler. Bunun nedeni, Yaradan’ın anlayışına gelmek Dvekut’tur (bir olmaktır) ve Dvekut O’na eşdeğer olmak ve gerçekten iptal olmak anlamına gelmektedir. (Ve kişi daima azıcık bir Dvekut’a sahip olduğu bir zamanın var olmuş olduğunu,

184- İnanç Ve Akıl Arasındaki Fark

Duydum, 14 Şubat 1949 İnanç ve akıl arasındaki fark. İnancın bir avantajı vardır, bedene daha yakın olduğu için bedeni akıldan daha fazla etkiler. İnanç Malhut olarak kabul edilir ve beden Malhut’la ilgilidir; dolayısıyla onu etkiler. Akıl ise, Üst Dokuz’a atfedilir ve bu nedenle bedeni etkin bir biçimde etkileyemez.

178- Adamın İçindeki Üç Ortak

Zohar’ın Dokuzuncu Bölümü’nün tamamlanmasının kutlandığı yemek sırasında duydum, 9 Mayıs 1951. İnsanın içindeki üç ortağa ilişkin: Yaradan, baba ve anne. Ve orada dördüncü bir ortak olduğunu söyledi: yeryüzü. Eğer kişi yeryüzünden besin almazsa devam edemez. Yeryüzü, genellikle HB TM olarak adlandırılan dört anlayışa sahip olduğu düşünülen, Malhut olarak

177- Kefaretler

Duydum “”Günahların kefareti” Hohma (bilgelik) Işığının görünmesi vasıtasıyla olur. İtiraf Hohma’nın çekilmesidir. Kişi ne kadar çok itiraf ederse, o kadar çok Hohma onun üzerinde görülür. Bunun hakkında: “ve o zaman, … Yakup’un günahları araştırılacak ve hiçbir şey bulunmayacak,” denmiştir. Bunun nedeni, tüm günahlar affedilmesi içindir; Hohma onun üzerine

170- Cebinde Büyük Bir Taş Bulundurmayacaksın

Duydum    “Cebinde büyük bir taş ve küçük bir taş bulundurmayacaksın.” Hatta [taş] “inanç” (tartılacak taşlar) olarak adlandırılır. Bu, mantık ötesi olan küçük olarak kabul edilir. Ama aynı zamanda “büyük bir taşım” var yani aklım var demelisiniz. Bu, yaptığınız şeyin dünyanın geri kalanı gibi olmadığı, sağlam bir temele

158- Pesah’da Birbirlerinin Evinde Yemek Yememenin Nedeni

Pesah’da Şaharit (sabah) yemeği sırasında duydum, 1948. Neden Kaşrut’un gerekçeleriyle birbirinin evinde yemek yememenin gelenek olduğunu ve neden bunun tüm yıl boyunca böyle olmadığını açıkladı. Ayrıca orada tamamen Koşer olduğunu bilinen biri bile olsa hatta kişinin kendi evindekilerden daha iyi bile olsa, gelenek yine de orada yemek yememektir.

157- Ben Uykudayım Ama Kalbim Uyanık

18 Nisan 1948’de duydum. Zohar’da (Paraşat Amor, 95a): “İsrail meclisi, “Orada, çocuklarımın şiddetle köleleştirildiği Mısır sürgününde, ben uyuyorum” dedi.” Mohin uyku halindeydi, ayette yazıldığı üzere, orada onların Tanrı´sı uyuyor. “Ama kalbim, sürgünde yok olmasınlar diye olanları korumak için uyanık.” Bu demektir ki, onlar Ahoraim’in Mohin’ini edindiklerinde, bu onların

156- Hayat Ağacından Almasın Diye

15 Şevat’ta duydum. “Elini uzatıp, yaşam ağacından alıp yemesin ve sonsuza dek yaşamasın diye.” Baal HaSulam belki de bunu Hazeh’den (göğüs) yukarı kabul edilen örtülü Hasadim’den (merhamet) alacağı şeklinde yorumladı. Bunun sebebi şudur, orada tam bir yeterlilik vardır ve dolayısıyla o, Hazeh’den aşağısı diye kabul edilen bilgi ağacının

152- Rüşvet Bilgenin Gözlerini Kör Eder

6 Ocak 1948’de duydum. “Rüşvet bilgenin gözlerini kör eder.” Eğer kişi bu çalışmayı ve şartlarını eleştirmeye başlarsa, iki nedenle, bu çalışmayı üstlenmesinin imkânsız hale gelmesi ihtimali ile karşılaşır: 1. Çalışmanın ödülü yüzde yüz garanti altında değildir. Halen ödül almış olan birini görmüyordur ve bu çalışmanın yükünü omuzlamış ve

Toprak Mirası

İsrail, onların hepsi tek bir demet gibi olana kadar topraklarına dönmeyecektir. 1) Atalarımız şöyle der: “İsrail tek bir demet gibi olana kadar kurtulmayacaktır.” 2) İsrail birliğinin kurtuluşla olan bağlantısını anlamalıyız. 3) Önce “Neyle bileceğim,” “çünkü senin soyundan gelenler yabancı olacaklar,” “ve sonra büyük bir sağlamlıkla gelecekler,” konusunu ele

Etimden Tanrı’yı Göreceğim

RUHUN İYİLEŞMESİ İÇİN KISITLAMA Dünyasal doğayla ilgili belli bir miktar bilgi edinmeden insan bedeninin devamlılığı imkânsızdır, örneğin dostunun kalbinde olanı, hangi ilaçların ölümcül, hangilerinin yararlı olduğunu bilmeden, devamlılık mümkün değildir. Aynı şekilde insan ruhu manevi dünyalar sisteminin doğasını belli bir ölçüde elde edene kadar gelecek dünyada var olamaz.

Gebelik ve Doğumun Anlamı

1) KURALLAR Genel ve Tekil Yaratılışın ilerleyişi Yaradan çalışmasına (manevi çalışma) öykünmek olarak tanımlanır. Yaradan çalışmasına “İlahi Takdir” ya da “yaratılışın doğası” denir. “Bedene” tamamen formsuz, şekilsiz “cansız formundaki basit bir et ve kan meselesi” denir. Bu böyledir, çünkü isim ve “form” ile tanımlanan bir şey, beden değil

Genel Kapalı İlmin Niteliği

Herhangi bir öğretide iki kısım vardır: İlki realitedeki nesnelerin doğası olan fiziksel elementler, ikincisi fiziksellikten yoksun simgesel (figuratif) elementler, yani aklın ve mantığın formları. İlkine “fiziksel öğreti” yani “fizik,” ikincisine “figuratif öğreti” yani “mantık” diyeceğiz. FİZİKSEL ÖĞRETİ DÖRDE BÖLÜNÜR Buna “doğanın üzerindeki ilim” denir, yani üst aklın kendine

Dört Dünya

Edinim tam olarak başlangıcı varlık olan madde ve form ile mümkün olur. Ayrıca edinilmiş olan, madde ve formdan yoksun “varlığı” devam ettirir. Bu var olan her şeyde algılanan (yani veren ve alan dünya) “dört dünya” olarak kabul edilir ve tüm yükümlülüğümüz madde ve form, yaratma ve yerine getirmedir.

İsrail İlminin, Ebedi İlimle Kıyaslanması

İLMİ DEĞERLENDİRMENİN STANDARDI Dünyadaki herhangi bir ilmin değeri yaydığı amaca göredir. Bu tüm çalışmaların amaçladığı hedeftir. Dolayısıyla amacı olmayan ilim, zaman geçirmek için oyun oynayan çocuklar haricinde hiç kimse için tasavvur edilemez. Bu sebeple bir ilim sarf ettiği gayretle değil, yaydığı amacın faziletine göre değerlendirilir. Dolayısıyla görürsünüz ki

Anochi (Ben) Kelimesindeki C Harfinin Anlamı

Dünyalarla kıyafetlenmiş Malhut’a, Ani (ben) denir. Malhut, her insanın “kendini” ayrı bir varlık olarak hissettiği bölünme Assiya’dan aşağıya iner ve genişleyerek tüm dünyayı kendi arzusu ve hazzı için fethetmek ister. Bu Assiya’daki kırılmadır, yani “Ben hükmedeceğim.” Buna Noga kabuğundaki iyi ve kötü, “yılanın derisi” denir. Yaratılan varlıkta iki

Hatırlama

HATIRLAMA VE UNUTMA, KAYBETME VE BULMA “Dişi dünya” olarak kabul edilen sürgün sırasındaki çalışma devam etmektir. Çalışması bozuk olan ona verileni kaybeder. Bu dünyadaDvekut (birleşme), çalışmayı yerine getirmekle ve bunu yerine getirme gücünün coşkusunu yüceltmekle mümkün olur. Bu şekilde gelecekte kaybetme korkusu olmaz çünkü ölüm sonsuza kadar silinir.

Tek Yasa (Mitzva)

Bu pek çok soru doğurur. Önceki söylenenlere göre, hepimiz Tora’ya karşı günah işliyoruz. Dahası Tora’nın özünü tam olarak idrak edemiyoruz çünkü detaylara takılıp, gerçek yasayı uygulamıyoruz. Şöyle yazılıdır: “Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğin zaman, yoksulluk senin içinde değil, başkalarında olacaktır.” Peki herkes Tanrı’nın arzusu olan dostunu kendin gibi sev

Ruh ve Beden

Bu konuyu açıklamadan önce, Kabala ilmini keşfettiğim ve kendimi ona adadığım günden beri, kendimi soyut felsefeden ve onun bütün dallarından batıyla doğu kadar uzaklaştırdığım ve bu konular genellikle bu yolla açıklandığından, okuyucular bu konuyu soyut, felsefi kavramlara dayandırarak anlatmak dışında başka bir yolla açıklamanın imkânsız olduğunu düşünebilirler. Yazacağım

Tek Buyruk

Başlıklar: Tanrı buyruğu, insanlara hizmet; Tora’daki insanla insan arasındaki ilişkiyle ilgili; Konuşma, düşünce ve eylem; İnsanın farkında olmadan Yaradan’a memnuniyet vermesi; Fiziksel değerlerde ilahi gerçekler; 613 buyruğun yerine getirilmesi gerekliliği; Gerçeğin ilmi; Peygamberlik; Peygamberlik başarısı hız kazandırmaktır; Küçük büyükten daha başarılı olabilir; Nesiller boyu Peygamberlik; Peygamberliğin özü; Genel

Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi

Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi Baal HaSulam Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi “Dostunu kendi gibi sev.” Rabbi Akiva bunun Tora’nın en yüce yasası olduğunu söyler. KOLEKTİF VE BİREY Yukarıdaki cümle en bilinen ve alıntı yapılan cümle olsa da, yine de mânâsı tam olarak anlaşılamamıştır. Bu böyledir çünkü yasa

238- Ne Mutlu Seni Unutmayan Ve Oğlu Senin İçin Çabalayan Adama

Elul 10   “Ne mutlu Seni unutmayan ve oğlu Senin için çabalayan adama” (Roş Aşana duası için bir ek). Kişi beyazlık yoluyla ilerlediğinde, kendisine bahşedilen her şeyin sadece siyahlık anlayışını üstlendiği için olduğunu daima hatırlamalıdır. Ve her şey kendisine ifşa olduğu için, halen inançla çalışması gereken herhangi bir

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
22 - 0,135