e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Zohar

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş]169-173

Bu Kim 169) Rabbi Elazar başladı ve dedi ki: “Kim o, çölden yükselen?” “Kim o?” iki kutsallığın, iki dünyanın, Bina ve Malhut’un, tek bir tutunmadaki ve tek bir bağdaki bütünüdür. “Yükselmek” onun gerçekten kutsalların kutsalı olarak yükseldiği anlamına gelir, zira kutsalların kutsalı olan MI, Bina, bununla, yani Malhut’la

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş]161-168

Dünya Milletlerinin Tüm Bilgeleri Arasında Senin Gibisi Yok 161) Rabbi Elazar dedi ki, “‘Senden kim korkmaz, ey milletlerin Kralı, çünkü bu Senin hakkındır.’ diye yazılıdır.” Nasıl bir övgüdür bu? Rabbi Şimon ona dedi ki, “Elazar, oğlum, bu ayet birkaç yerde söylendi. Ancak, kesinlikle düz anlamı gibi değildir, yazıldığı

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 151-160

Gök ve Yer 151) Rabbi Şimon başladı ve dedi ki: “Başlangıçta Tanrı yarattı.” Bu ayeti dikkate almalıyız. Başka bir Tanrı olduğunu söyleyen her kimse, dünyadan kaybolur, yazıldığı gibi, “Böylece onlara şöyle diyeceksin: ‘Gökleri ve yeri yapmayan tanrılar yerden ve bu göklerin altından yok olacaklar,’” zira Yaradan’dan başka Tanrı

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 074-119

Eşek Sürücüsü 74) Rabbi Elazar, kayınbabası Lakunia’nın oğlu Rabbi Şimon’un oğlu Rabbi Yosi’yi görmeye gitti ve Rabbi Aba onunla birlikteydi. Bir adam onların eşeklerini sürüyordu, yani onların eşeklerine rehberlik ediyordu. Rabbi Aba dedi ki: “Haydi Tora’nın kapılarını açalım çünkü şimdi yollarımızın ıslah edilmesinin tam yeri ve tam zamanı.”

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 125-150

Gelinin Gecesinde 125) Rabbi Şimon, gelin Malhut’un kocasıyla birleştiği gece oturmuş, Tora çalışıyordu. O geceden sonra, Şavuot gününde gelin, Huppah [düğün gölgeliği] altında kocasıyla birlikte olacak, gelin odasının üyeleri olan tüm arkadaşları, o gece onunla birlikte olmalı ve yaptığı düzeltmelerinde, yani Tora’ya bağlanmasında, onunla birlikte sevinirler, Tora’dan mürşitlere,

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 120-124

İki Nokta 120) Rabbi Hiya başladı, “Rab korkusu bilgeliğin başlangıcıdır, onları yapan herkes için iyi bir akıldır; Övgüsü sonsuza dek sürer.” Rab korkusu, bilgeliğin [Hohma] sonu olan Malhut olduğuna göre, bu ayet, “Rab korkusu bilgeliğin sonudur,” dememeli miydi? Bununla birlikte, Malhut, Tzedek olarak adlandırılan Malhut’un kapıları, “Benim için

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 020-073

20) “Yaradan onların hepsini çağırır” –bu 600.000’i, onların sayısız olan tüm ev sahiplerini- “İsimle.” “Onların hepsini isimle çağırır.” nedir? Onları kendi isimleriyle çağırmaz, çünkü bu böyle olsaydı, “Onların hepsini kendi isimleriyle çağırır.” demesi gerekirdi. Ancak, bu derece Elokim adına layık olmadığında, fakat MI olarak adlandırıldığında, onların hepsi onda

Zohar – Bereşit [Yaradılış]

Üst ışıkta bir oyma oydu 1) Kral ortaya çıkmak ve dünyaları yaratmak istediğinde, sert kıvılcım üst ışıkta bir oyma oydu. O bir oyma oydu; boş ve ışıksız bir yer bırakan ışığın ayrılması ve kısıtlanmasıdır. Bu oyma olarak kabul edilir çünkü yaratılıştan önce, “Üst ışık tüm gerçeği doldurmuştu.” Ve

Sifra DeTzniuta (Gizleme Kitabı)

Sifra DeTzniuta’ya Giriş̧ 1) Kitabın gizlenmesi nedir? Rabbi Şimon dedi ki: “Büyük salonda beş bölüm yer alıyor ve tüm dünyayı doldurmaktadır.” Rabbi Yehuda dedi ki: “Eğer tüm bilgeliği içeriyorsa, o zaman hepsinden daha iyidirler ve daha fazla bir şey öğrenmeye gerek yoktur.” Rabbi Şimon dedi ki: “Bu, bilgeliğe

BaHar (Sina Dağı’nda)

BaHar (Sina Dağı’nda) Bütün Gece Sunağın Üzerindeki Çırada Yükselen 1) ‘Ve Efendi Sina Dağı’nda, Musa’ya konuştu, dedi ki: Konuş…’ ‘Bu yakılarak sunulanın yasasıdır.’ İsrail meclisinde, bu ayeti öne süreriz, o, Kutsal Kral’a tam bir Zivug’da yükselir ve katılır. 2) ‘Bütün gece, sunağın üzerindeki çırada yükselen, budur.’ Gece geldiğinde

Bamidbar (Çölde)

Sayma ve Hesaplama 1) “Ve Tanrı Şina çölünde, toplantı çadırında Musa’ya konuştu.” “Ve Tanrı, insanı kendi suretinde yarattı.” Yaradan insanı yarattığı zaman, onu yukarıdakilerin ve aşağıdakilerin formunda yaptı ve o bunların hepsinden oluştu. Ve onun ışığı, dünyanın bir ucundan diğer ucuna kadar parladı ve herkes ondan korktu. 2)

VaYeleh [Ve Musa Gitti]

Ve Musa Gitti 1) “Musa’nın sağına yol gösteren, önlerindeki suları ayıran O’nun ihtişamının kolu.” Yaradan’ın istediği, İsrail’e ne mutlu!” Ve onları istediği için, onları “Kutsal ilk doğan oğullar,” kardeşler, diye adlandırır, sanki aşağıya onlarla yaşamağa gelmiş gibi. Yazıldığı üzere, “Ve onlar bana sığınacak bir mabet yapsınlar, böylece onların

VaYakhel [Ve Moses Topladı]

Ve Moses Topladı 1) Amelek hakkında yazılmıştır ki, “Amelek’in İsrail’e yaptığını hatırlarım, Mısır’dan çıkıp geldiği zaman, yolda kendini ona nasıl karşıt koyduğunu.” Yaratan için Amelek’in İsrail ile yaptığı bu savaşın, milletlerin İsrail ile yaptığı tüm savaşların hepsinden daha zor olmasının nedeni nedir? Gerçekten de Amelek’in savaşı tüm cephelerde

Hukat [Kural]

Bu Hukukun Kuralıdır 1) “Bu hukukun kuralıdır.” “Ve bu Musa’nın İsrail oğullarına koyduğu hukuktur.” Bunlar Tora’nın kutsal sözleridir. Bunlar üstündür; tatlıdır, yazıldığı üzere, “Onlar altından daha çok istek duyulandır, evet, altından çok daha saf ve baldan daha tatlıdır.” Tora’yla uğraşan birisi, sanki her gün Sina Dağının yanında duruyor

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 001-019

Gül 1) Rabbi Hizkiya başladı: “Yazılmıştır ki, ‘Dikenlerin arasındaki bir gül gibi.’ Gül nedir? O Knesset İsrail, yani Malhut’dur. Bir gül vardır ve bir gül vardır. Tıpkı dikenlerin arasındaki bir gül gibi hafifçe kırmızı ve beyaz, Knesset İsrail [İsrail Topluluğu], Din [yargı] ve Rahamim [merhamet] içerir. Tıpkı gülün

Alıntılar – İbrahim Hakkında

Üç Ata 25) O kapının üzerinde, NHY ışıklarının üzerinde, Hesed, yani Yaradan’ın sağı olan İbrahim durur. Başka bir kapının yanında, sunağa bağlanmış İshak durur ki o, Yaradan’ın önünde tam bir kurbandı. O Gevura’dır. Sarayın içerisindeki bir kapının yanında, etrafındaki 12 aşiret ile Yakup, tam bir adam ve onların

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,254