e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

748. Sebebi Yenilemek İçin

Nikâhı kendisinde ve başkasında olmayan her kadının çocuğu da onun gibidir. Peki hangisi? Bir hizmetçi ve bir yabancının çocuğu. Kenanlı bir hizmetçi hakkında ne biliyoruz? Rav Huna, “Kara, ‘Burada eşekle otur’ dedi, eşek gibi olanla” dedi, bu da evliliğin geçerli olmadığı anlamına gelir. “Onun çocuğu da onun gibidir”, Kara’nın dediği gibi, “Kadın ve çocukları efendisinin olacaktır.”

Bir yabancıyı nasıl biliriz? Kara, “Onlarla evlenmeyeceksin” dedi, bu da evliliğin geçerli olmadığı anlamına gelir. Kadının çocuğunun da onun gibi olduğunu nereden bileceğiz? Rabbi Yohanan, Raşbi adına, Kara’nın dediği gibi, “Çünkü onlar oğullarınızı Beni takip etmekten alıkoyacaklar” dedi. Bir İsrailli’den olan oğlun senin oğlun sayılır, puta tapan birinden olan oğlun ise senin değil, onun oğlu sayılır (Kiduşin 68).

Bunu etik olarak anlamalıyız:

Evlilik demek, Keduşa [kutsallık] ile ödüllendirilmiş bir erkek demektir.

Evlat, çalışmaya yardımcı olan anlayışlardır.

Bir İsrailli Şehina ‘dır [Kutsallık].

Bir hizmetçi ve bir yabancı Sitra Ahra’dır [diğer taraf].

Kenanlı bir hizmetçi, kalp demek olan “eşek” niteliğindeki Klipa [kabuk] anlamına gelir.

Yabancı bir kadın ise, akıl demek olan öküzün Klipa’sı anlamına gelir.

“Çocuğu onun gibidir” demek, kişinin Tora ve çalışma yoluyla edindiği anlayış ve duygular demek olan Tora ve çalışmanın onun gibi olduğu anlamına gelir. Başka bir deyişle, bunların başka hiçbir değeri yoktur, ancak bunlar için geçerli olan şey, niyet için, yani zorunlu kılan için geçerli olan şeydir. Bu demektir ki, kişiyi Tora ve çalışma ile meşgul olmaya zorlayan sebebe “anne” denir ve bu sebep, kişiyi Tora ve çalışma ile meşgul olmaya zorlar.

Bununla “bir İsrailliden gelen oğlunu” anlamalıyız. Yani, onu çalışmaya mecbur eden sebep Şehina ise, yukarıdaki sebepten dolayı “oğlun” demek yerinde olur, çünkü sonuç her zaman sebebi takip eder.

Ayrıca, bunun hazırlık sırasında da geçerli olduğunu söylemeliyiz. Yani, kişi henüz Keduşa’ya girmekle ödüllendirilmemiş olsa da, Keduşa’ya girmek ister, o zaman sebep, yani Keduşa ile ödüllendirilme arzusu, İsrailli niteliği ve sonuç, yani Keduşa ile ödüllendirilmek için yaptığı Tora ve çalışma, onun adını alır.

Aynı şekilde bunun tersi de geçerlidir: Eğer kişiyi zorunlu kılan sebep, puta tapma niteliği ve Kenanlı bir hizmetçi ise, kişi halen bu Klipot’a [kabuklara] tutunmamış olsa da, Tora ve çalışma zaten Klipot’un adıyla anılır.

Bu nedenle, kişi her zaman sebebi yenilemelidir, böylece sonuç, sebebin adını alacaktır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,128