İnsanın doğası, bedenin birleşmesine göre şekillenir. Zohar’da yazıldığı üzere, “ateş, rüzgâr, su ve toz” olarak adlandırılan dört unsur vardır. Bunun kötü eğilimle hiçbir ilgisi yoktur.
Bilindiği gibi, doğayı değiştirmek imkânsızdır. Ancak insan, dünyaya ıslah getiren şeyler için doğayı kullanabilir yani, her özelliği dünyayı yıkmak yerine onarıma vesile olacak şekilde kullanmak mümkündür. Tıpkı maddi dünyada maddi şeylerin uygulanışında olduğu gibi.
Örneğin, ateşin zararlı olduğu bilinir. Eğer bir yerde yangın çıkarsa, ateş canları ve malları yakar, tüketir. Ancak ateşi ihtiyaç duyulan yerde kullanırsak, o zaman gece vakti ışık verir, kışın evi ısıtır, yemek pişirir ve benzeri faydalar sağlar.
Görüyoruz ki, en zararlı şey bile, eğer bir ıslah niyetiyle kullanılırsa, insanlar ateşten kaçmak yerine ondan faydalanır.
Bu kural her şey için geçerlidir. Yağmur gibi (Roş Haşana 17). Bir damla aptal olmaya mahkûm edilirse ve O, erdemli mi yoksa günahkâr mı olduğunu söylemezse, aptal olan kişi nasıl erdemli olabilir?
1) Neden aptal olarak mahkûm edilmiştir? Bu, elementlerin birleşmesinden kaynaklanmaktadır.
2) Neden herkes iyi bir birleşme yaşamadı, bu sayede onlar da ilerleyebilirdi? Cevap: Yaradan’ın sınırlı olmadığını, sadece iyi niteliklere sahip olanlara yardım edebileceğini göstermek için. Daha doğrusu O, herkese yardım eder, şöyle yazıldığı gibi: “Kötülere ve iyilere iyilik yapan iyi.”