e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > 777. Şehina’nın Sürgünü İçin Bir Dua

777. Şehina’nın Sürgünü İçin Bir Dua

Şehina’nın [Kutsallığın] sürgünü için dua etmemiz gerektiğine dair duanın anlamı nedir?

Bilme ve alma niteliği olan Sitra Ahra [diğer taraf], ihsan etme ve inanç olarak kabul edilen Şehina’yı kontrol eder. Yaradan dünyayı yarattıklarına iyilik yapmak için yaratmıştır ve alttakiler faydayı sadece ebedi Kelim [kaplar] olarak kabul edilen ihsan etme kaplarında alabilirler. Ebedi olan üst ışık, geçici Kelim’de kıyafetlenemez.

Sitra Ahra’nın hükmü altında bulunan alttakiler, özellikle almayı ve bilgiyi isterler, bu da üstteki birleşmeden ayrılmaya neden olur. Bu Malhut üzerinde bir sünnet derisine sahip olmak olarak kabul edilir ve bu sünnet derisi Yaradan ve O’nun Şehinası arasındaki birleşme olarak kabul edilen ZA’yı Malhut’tan ayırır.

Dolayısıyla, bu sünnet derisi yüzünden Yaradan’la birleşemediği için Şehina kederlidir, çünkü alttakiler ona tutunmuşlardır ve onu terk etmemektedirler ki Malhut’tan ayrılabilsin. Bu nedenle, Yaradan’a yukarıdan aydınlatma göndermesi için dua etmeliyiz ki aşağıdakiler sünnet derisini iptal etmek ve onu Malhut niteliğinden çıkarmak istesinler. Bu hem birey hem de kolektif için geçerlidir.

Belki de bu nedenle, Panim Maşbirot’un önsözünde yazdığı gibi, dünyaların bakış açısından iki koşul vardır: ihsan etme kapları olarak kabul edilen ilk dokuzun koşulu ve Klipot’un [kabukların] kendisinden beslendiği, alma için bir Kli [kap] olarak kabul edilen Malhut. Maneviyatta biri diğeriyle karışmaz.

Bu yüzden insan için zaman anlayışı vardır; on üç yaşına kadar Klipot’un hükmü altındadır ve on üç yaşından itibaren ilk dokuzu edinmeye başlar. O zaman, kişi, almanın Malhut’undan oluştuğu için, onu ıslah edebilir, öyle ki bu, ihsan etmek için alma olacak ve bu durumda “Karanlık ışık olarak parlayacak” ayeti gerçekleşecektir. Bu, Malhut’un “ alma ve bilme” olarak adlandırıldığı anlamına gelir. O zaman, kişi Kelim’ini tersine çevirir. Öte yandan, kişi sadece ilk dokuzdan oluşsaydı, hiçbir şeyi ıslah edemezdi.

İşte bu yüzden alttakilerin çalışmasına ihtiyacımız vardır. Yaradan’ın erdemlilerin duasını arzulamasının anlamı da budur, bu da dua eden ve erdemli olmak isteyenler yani Yaradan’dan Malhut’un niteliğini üst dokuzun niteliğine çevirmek için onlara yardım etmesini isteyenler anlamına gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,815