e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > 568. “Sağ” ve “Sol”un Anlamı

568. “Sağ” ve “Sol”un Anlamı

24 Kasım 1942

Çalışmanın başlangıcı ışığı genişletmektir. Buna “sağ” denir. Daha sonra, kıyafetlenmeye karşı direnç olan reddeden gücü keşfetmeliyiz ve bununla Ohr Hozer’e [yansıyan ışık] sahip oluruz ki, bu da bolluğun alınması için bir Kli’dir [kap]. Kişi reddetme gücünü koruyabildiği ölçüde, bolluk onun içinde var olur.

“Kudretli olana yardım ettim” ifadesinin anlamı budur. Bu nedenle, kişi, bolluk kendisine geldiğinde, bolluğu reddetmek için kendisini Ahoraim [arka] ile ciddi şekilde güçlendirmelidir. Ohr Yaşar [doğrudan ışık] ve Ohr Hozer’in birbirlerine bağlı olmalarının ve birbirlerini kovalamalarının anlamı budur, çünkü Bina Hassadim’den yoksun olduğunda Panim’ini [yüzünü] Hohma’dan uzaklaştırır.

Bunun nedeni, ihsan etme gücünden yoksun olduğu için, derecenin Hayut’u [canlılığı] olan ve Haya olarak adlandırılan Hohma’yı alamamasıdır. Ancak Malhut’tan Ohr Hozer’i aldıktan sonra, ki o zaman ihsan etme gücü onda yerleşik hale gelir, bir kez daha Hohma’yı alır.

Hohma’yı aldıktan sonra, bir kez daha Hassadim’den yoksun kalır, çünkü artık Hohma almakla meşguldür, bu yüzden Ahoraim koşuluna geri döner, yani Hohma almayı bırakır ve Hassadim’i bir kez daha genişletir ve bu tekrar tekrar böyle devam eder.

Dolayısıyla bunların birbirlerine bağlı oldukları sonucu çıkar, zira Hassadim’e sahip olduğunda Hohma’yı alır. Aksi takdirde, almaz. Ayrıca, birbirlerini kovalarlar çünkü Hohma’ya sahip olduğunda, Hassadim’den yoksundur ve buna “Ve hayvanlar ileri geri koşuyorlardı” denir ve bu her zaman böyledir.

Birisi bir uca tutunduğunda durum böyle değildir. Onun hakkında “Ve Moab’ın yanlarını ezdi” denir. “İsrail’de savrulma vardır; dünya uluslarında savrulma yoktur” sözünün anlamı da budur. “Savrulmak” ileri geri hareket etmek anlamına gelir ve bu şekilde, bir kez sağa ve bir kez sola hareket eden ışığın doğasında olduğu gibi, güçten güce giderler.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,793