e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

761. Kelim’deki İki Anlayış

Kelim’de [kaplarda] iki anlayış vardır: aldıkları kısım ve verdikleri kısım. Örneğin, Bina’nın Kli’si [kabı] çok az bir alma kısmına sahip olarak kabul edilir, ancak bu kendisini ıslah etmek ve ihsan etmek istediği form eşitliğini yaratmak için yeterlidir. Dolayısıyla, Bina’da var olan alma kısmından yola çıkarak, Malhut’un Bina’ya dahil

738. Tuz Antlaşması

8 Şubat 1959, Tiberias, altıncı bölümün tamamlanmasının kutlandığı yemekte “Bütün adaklarınızda tuz sunacaksınız.” Bu, tuzun antlaşmasıdır ki bu, akla aykırı bir antlaşmadır, çünkü kişi dostundan iyi şeyler aldığında bir antlaşma yapmalıdır. Her birinin diğerine karşı talepleri ve şikâyetleri olduğunda ve öfke ve ayrılığa düşebilecekleri zaman bir antlaşmaya ihtiyaç

645. Biz Seni Eylemlerinden Biliriz

Ağustos 1957, Boston Dünyaların yaratılış amacının, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğu bilinmektedir. Ayrıca bilinmektedir ki biz, sadece O’ndan uzanandan bahsediyoruz, fakat O’nun Kendisi’nde hiçbir düşünce veya algı yoktur. Buna göre, neden yaratma düşüncesinin O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğunu söylediğimizi anlamalıyız, çünkü “Benim düşüncelerim sizin düşünceleriniz değildir” diye yazıldığı

587. Üstteki, Alttakinin Amacını Dikkatle İnceler

Üstteki, alttakinin amacı için GE’yi inceler (çünkü “bir mahkûm kendini özgür kılmaz”). Üstte olan, alttakinin MAN’ına yani reddetme gücüne, ihsan etmek için alma formuna gelene kadar bir Masah [perde] yapar ve ancak o zaman ışık MAN’da tutulur. Bu demektir ki MAN, bir alma arzusudur. Bu, duanın MAN’ı yükseltmek

465. Genel Halkın Çalışması ve Bireyin Çalışması

Ağustos 1979 “Düşmanlarınıza karşı savaşa girdiğinizde, Yaradan da onları avucunuzun içine koyar ve siz onları esir alırsınız. Ve tutsaklar arasında güzel bir kadın görürsünüz ve onu arzular ve kendinize bir eş olarak alırsınız… Ve eğer onu istemediğinizi anlarsanız, onun istediği yere gitmesine izin vereceksiniz.” RAŞİ, ayetin “isteğe bağlı

464. Savaşa Giderseniz – 2

Eylül 1978 “Savaşa giderseniz.” RAŞİ, ayetin, isteğe bağlı savaştan bahsettiği yorumunu yapmıştır. Çalışmadaki “isteğe bağlı savaşı” anlamalıyız. Bu demektir ki, bir emir yerinde veya bir günah yerinde, kişinin yapması gereken Mitzvot [emiri] ve yapmaması gereken Mitzvot, yerine getirmesi gereken “zorunlu savaş” olarak adlandırılır. Yalnızca izin verilen şeylerde savaş

463. Zengin Oldun; Akşamın İçindesin; Mumu Yak

Ağustos 1983 “Zengin oldun; akşamın içindesin; mumu yak.” Kral’ın iki Tora kitabı vardı – bir tanesi birlikte dışarı çıktığı ve diğeri hazinesinde bıraktığı. Yaradan çalışmasında iki zıtlık olduğu bilinir: 1) Kişi, içinde bulunduğu her koşulda, olabilecek en düşük durumda bile olsa, mutlu olmalıdır. Maneviyatı çalışanlar arasında oturanlardan biri

462. Kutsanmış Olan Yerdir [Yaradan’dır]

Temmuz-Ağustos 1982 Normalde “Yer [Yaradan] ihtiyacınızı karşılayacak”, “Yer sizi memnun edecek” deriz. Bilgelerimiz, “O, dünyanın yeridir ve dünya O’nun yeri değildir” demişlerdir. “Yer”, Yaradan’ın yarattığı yaratılış yerini ifade eder. Yarattıklarına iyilik yapma arzusuyla, O, yokluktan varoluşu, onlara vermek istediği hazzı ve memnuniyeti alabilecekleri bir yer yarattı. Buradan, yaratılış

461. Tekil Formda “Görmek”

Ağustos-Eylül 1978 “Görmek” tekil formdadır. “Senin önünde” [İbranice’de] çoğul formdadır. “Duyacağın kutsama.” Neden “eğer duyarsan” demiyor yani kutsamanın şarta bağlı olduğu anlamına mı geliyor? “Görmek” ifadesinin her bireyle ilgili olduğunu yani görme söz konusu olduğunda herkesin eşit olduğunu açıklar. Onun yorumuna göre, tüm kolektifin bir görme durumuna gelmesi

Çalışmada Yağ “İyi Eylemler” Olarak Adlandırılır Ne Demektir?

Makale No. 32, 1989 Zohar’da (Balak, Madde 43’te) şöyle yazılmıştır: “Bilgenin gözleri başındadır.” “İnsanın gözleri başka nerede olabilir ki?” diye sorar. Belki de dünyanın en bilgesinin bize söylediği gibi bedeninde veya kolunda mı?’ Öğreniyoruz ki “Kişi çıplak başla dört adım yürümemelidir.” Bunun nedeni nedir? Bunun nedeni Şehina’nın [Kutsallığın]

Çalışmada, “Onun Kalbini Katılaştırdığım İçin,” Nedir?

Makale No 17, 1991 “Onun kalbini katılaştırdığım için” ayeti hakkında şunu sormalıyız: Yaradan neden Firavun’un kalbini en başta katılaştırmadı da ancak Firavun itiraf edip “Efendi erdemli olandır, ben ve halkım ise kötüyüz” dedikten sonra ayetin “onun kalbini katılaştırdığım için” dediğini görüyoruz? Ayrıca, tüm yorumcular şunu sormaktadır: Yaradan neden

Menorayı Yakmanın Çalışmadaki Anlamı Nedir?

Makale No. 30, 1989 “Kandilleri yükselttiğinizde” ayetini RAŞİ, kalbin yükselmesinden sonra olarak yorumlar. “Yakıldıkları zaman” diye yazılmıştır, yükselmeyi ima eder, alev kendiliğinden yükselene kadar yakılmaları gerekir. “Yedi mum menoranın [yedi kollu şamdanın] önünde parlayacak.” “Menoranın önü” ile ilgili birçok yorum getirilmiştir. Kelimenin tam anlamıyla, yedi mumun tümü lambanın

Çalışmada Bir İneğin Küllerinin Arındırılması Ne Demektir?

Makale No. 23, 1991 RAŞİ, “Bu, yasanın hükmüdür” şeklinde yorumlar: “Şeytan ve dünya ulusları, ‘Bu Mitzva [emir / iyi iş] nedir ve sebebi nedir’ demek için İsrail’le alay ettikleri için, onun hakkında, ‘Bu Benim katımda bir kanun, bir hükümdür; ondan şüphe etmeye izniniz yoktur’ diye yazılmıştır. “Ve senin

Çalışmada “Kendini Kirleten, Yukarıdan Kirletilir” Ne Demektir?

Makale No. 26, 1989 Zohar’da (BeHaalotha, Madde 67) şöyle yazılmıştır: “‘Ya da uzak bir yolda’ nedir? Bunun nedeni kendini kirleten kişinin yukarıdan kirletilmesidir. Bu nedenle, İsrail tohumunun tutunduğu o yer ve yoldan çok uzak bir yoldadır, çünkü, Keduşa’dan (kutsallıktan) uzak olan Sitra Ahra’ya [diğer tarafa] atıfta bulunan uzak

Çalışmada Tora’yı Almak İçin Yapılan Hazırlık Nedir? – 2

Makale No. 29, 1989 Bilgelerimiz (Şabat, sayfa 87’de) şöyle söylemiştir, Tora’nın verilmesi esnasında orada olan hazırlık meselesinde, rahiplerin krallığı meselesi, kısıtlama Mitzva’sı [emri/iyi eylemi] ve çekimser kalma meselesi vardı. Bu, genel halk içindi. Tora ve Mitzvot’u [Mitzva’nın çoğulu] genel olarak yani yalnızca uygulamada yerine getiren insanlar vardır. Bu

Kişinin Testi Geçtiğini Kim Bilmelidir?

Makale No.28, 1989 Zohar şöyle der (BaMidbar, Madde 7), “Tora ve tapınak kurulduğunda, Yaradan Tora’nın ordularını, Tora’da ve ZA’de kaç ordu olduğunu ve tapınakta kaç ordu olduğunu saymak istedi. Bu nedenle, ZA ve Malhut’un orduları olan İsrail sayılmıştır ve bu nedenle, onlar tarafından bilinirler.” Bu konuyu, yani Yaradan’ın

Çalışmada “Kusuru Olan [Fedakârlık] Etmez” Nedir?

Makale No. 25, 1989 Zohar’da (Emor, Madde 41) şöyle yazılmıştır: “‘Onların nesilleri boyunca senin tohumundan kim olursa olsun, bir kusuru vardır.’ Rabi Yitzhak şöyle söyledi, ‘Çünkü o kusurludur ve kusurlu olan kutsalda hizmet etmeye uygun değildir.’ Kusurlu olanın kendisine inancının olmadığını ve o kusurun da kendisine şahitlik ettiğini

Çalışmada “Eğitimsiz Birinin Kutsamasını Hafife Almayın” Nedir?

Makale No. 24, 1989 Zohar (Nasso, Madde 10), “Eğitimsiz birinin kutsamasını hafife alma” der. Bu, “Gündüzleri, Efendi merhametini emredecektir” demektir. Megilla’da (s 15) o şöyle der: “Eğitimsiz birinin kutsamasını asla hafife alma.” Bunun Yaradan çalışmasında bize ne öğretmek istediğini, yani tek bir kişinin içinde öğrendiğimizde, “eğitimsiz biri”nin ne

Çalışmada Yaradan’ın Birini Kayırması Ne Anlama Gelir?

Makale No. 33, 1991 Bilgelerimiz (Midraş Rabbah, Bölüm 11:7) “Efendi yüzünü sana dönecek [sana iyilik edecek]” ayeti hakkında şöyle demişlerdir: “Bir ayet ‘Efendi sana lütfedecek’ derken, başka bir ayet ‘Yüzünü [lütfunu] dönmeyecek’ der. Bu iki ayet nasıl birbiriyle uzlaştırılabilir? İsrail Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğinde, ‘Efendi sizi kayıracak’. Yaradan’ın

Çalışmada Erdemlinin Nesilleri İyi İşlerdir Ne Anlama Gelir?

Makale No. 4, 1990 Bilgelerimiz, “Bunlar Nuh’un nesilleridir; Nuh erdemli bir adamdı” ayeti hakkında, “Size erdemlilerin nesillerinin öncelikle iyi işler olduğunu öğretmek için” derler. Bunu anlamalıyız, çünkü bilgelerimiz (Nedarim 64), “Oğlu olmayan kişi ölü sayılır, demişlerdir, şöyle yazıldığı gibi, ‘Bana oğullar ver, yoksa ölürüm’.” Dolayısıyla, iyi işlere sahip

Çalışmada “Başlangıcı Dikenli, Sonu Düzlük Olan Yol” Nedir?

Makale No 37, 1989 Midraş Tanhuma’da (s 318b) şöyle yazılıdır: “Bakın, önünüze koyuyorum. ‘Üsttekinin ağzından kötü ve iyi çıkmayacaktır’ diye yazılmıştır. Musa da onların önüne iki yol koydu -iyi ve kötü, yaşam yolu ve ölüm yolu, kutsama ve lanet. İki yolun önünde, yol kenarında oturan yaşlı bir adamla

Çalışmada Başarısızlığın Anlamı Nedir?

Makale No. 2, 1990 “Ey İsrail, Tanrın Efendine dön, çünkü günahında başarısız oldun” diye yazılmıştır (Hoşea 14). RADAK, “‘Günahında başarısız oldun'” ifadesini, “Günahında başarısız olduğunu gördün, çünkü O’na tövbe etmenden [geri dönmenden] başka hiçbir şey seni düşüşünden kurtaramaz” diye yorumlar. “O’na kadar” derken “O’na” demektedir. Bilgelerimiz şöyle der:

Çalışmada “Sağ Çizgi” Nedir?

Makale No. 38, 1991 Bilgelerimiz şöyle der (Avot de Rabbi Natan 11:2): “Tora’nın sözleriyle kendini yücelten kişi sonunda alçalır ve Tora’nın sözleriyle kendini alçaltan kişi sonunda yücelir.” Özellikle Tora’nın sözleriyle gururlanmanın neden yasak olduğunu anlamalıyız. Ne de olsa, genel olarak, “Çok ama çok alçakgönüllü ol” (Avot, Bölüm 4:4)

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,124