e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Lişma’dan Önceki İki Muhakeme Nedir?

Makale 11, 1988 Zohar, Mısır’dan Çıkış, “Bunlar Yakup’la Mısır’a gelen İsrail oğullarının adlarıdır; her biri kendi ev halkıyla geldi.” ayeti hakkında sorar. Neden İsrail’le başlar ve Yakup’la biter? Orada üst derecelerle ilgili olarak açıklar. Kişi Lişma’yla [O’nun için] ödüllendirilmeden önce, hazırlık döneminde de iki derecenin anlamını anlamalıyız: “İsrail”

Çalışmada, “Öğrenim Yerine Gidenlerin Dört Niteliği” Nedir?

Makale No. 10, 1988 Bilgelerimiz (Avot, Bölüm 5:17) şöyle söylemiştir: “Öğrenim yerine gidenler arasında dört nitelik vardır: Giden fakat yapmayan kişinin elinde, gitmenin ödülü vardır. Yapan ama gitmeyen kişi yapmanın mükâfatını elinde tutar. Giden ve yapan kişi Hasid’dir (takipçi). Kişi hem gitmiyor hem de yapmıyorsa, kötüdür.” Şunları anlamalıyız:

340. Başlangıçta [Yaradan] Yarattı

Ekim 1977 “Başlangıçta.” RASHİ şöyle yorumladı, “Rabbi Yehuda dedi ki, ‘Tora, İsrail’e emredilen ilk Mitzva [emri] olan ‘Bu ay sanadır’dan başlamalıydı. ‘Başlangıçta’ ile başlamasının nedeni nedir? Çünkü O, ulusların mirasını onlara vermek için Kendi eylemlerinin gücünü halkına söyledi; çünkü dünya ulusları İsrail’e, ‘Siz haydutsunuz, çünkü yedi ulusun topraklarını

339. Bırakın Dünya Ot Versin

Şabat [Sabbat], 19 Ekim 1957, Manchester “Ve Tanrı dedi ki, ‘Bırakın dünya ot … meyve ağacı versin.'” RAŞİ, ağacın tadının meyvenin tadı gibi olacağı şeklinde yorumladı. Yine de bunu yapmadı, daha ziyade “Ve toprak … ve meyve veren ağaç verdi”, “meyve ağacı” değil. Bu nedenle, Âdem günahından dolayı

338. Darbeden Önce Şifa

Roş HaŞana Eylül 1982 Yaradan darbeden önce bir şifa gönderir. Sormalıyız, Eğer darbe yoksa nasıl şifadan bahsedebiliriz? Tora’nın, kişinin gücünü Mateshet ettiği (tüketmek) için Tushia olarak adlandırıldığını bilgelerimiz sayesinde bulduğumuzu anlamalıyız (Sanhedrin 26b). Bilgelerimiz, “Birinin başı ağrıyorsa, Tora ile uğraşsın” (Iruvin 54a) demiştir. Baal HaSulam bunu, insanın gücünün

337. Adama Ne Mutlu

“Efendi’nin ıstırap verdiği adama ne mutlu.” Sormalıyız; ama yaratılışın amacı O’nun, yarattıklarına iyilik yapmak değil mi? Dolayısıyla bu, amacın tam tersidir. Bunu şöyle yorumlayabiliriz; her dalın köküne benzemek istediği bilinir, “Zohar Kitabına Giriş”te yazıldığı gibi, tüm dünya rahatı sever. Ancak bu, bir kişinin elinde bir sopa tutması ve

336. Uygun Bir Kişi İçin Ağlayan

“Kim Koşer [uygun/layık] bir kişi için ağlarsa, onun bütün günahları affedilir. Kim uygun biri için gözyaşı dökerse, Yaradan onları sayar ve hazinesine yerleştirir” (Şabat [Sebt] 105b). Uygun bir kişi için gözyaşı dökerse, tüm suçlarının neden affedildiğini anlamalıyız. Bütün suçlarının affedilmesinin sebebi nedir? Ayrıca Yaradan’ın onları neden saydığını, ulaşılması

335. Halkın Elçisi

14 Eylül,1988 İlahi söyleyen biri için iyi ve büyük bir topluluğa sahip olmak iyidir. O zaman, o, büyük ve saygın bir kalabalığın bir elçisidir. Dolayısıyla, ilahi söyleyenin büyüklüğü kalabalığın büyüklüğüyle yani nicelik ve nitelik olarak ölçülür. “Nicelik” geniş bir kitle ve çok insanı ifade eder. “Nitelik” herkesin ilahi

334. Sadaka ve Hediye Arasındaki Fark

Sadaka gizli olmalıdır, yazıldığı gibi, “Gizli bir hediye öfkeyi hafifletir”, yani kişi kime verdiğini bilmez. Hediye tam tersidir, bilgelerimizin dediği gibi, “Arkadaşına hediye veren ona bildirmelidir” bilgelerimizin dediği gibi, “Hazinemde adı Şabat olan iyi bir hediyem var; git ve onlara haber ver” (Şabat 10b). Mesele şudur ki, sadaka

133. Bir Mitzva’ya [Emre] Başlayan Kişi

Mayıs-Haziran 1982 Tıpkı “Arınmaya gelene yardım edilir.” cümlesinde olduğu gibi “Bir Mitzva’ya başlayan kişiye ‘Onu bitir,’ denmiştir.” Bu nedenden dolayı, Mitzva’ya başlayan kişiye yani arınmaya gelene, yukarıdan “Onu bitir,” denilmiştir, yani kişiye yukarıdan güç verilir. Bu, “Tüm başlangıçlar zordur.” cümlesinin anlamıdır, çünkü kişinin başlaması gerekir, ancak ondan sonra

332. Form Eşitliği İle İlgili Olarak

Ağustos 1979 Utanç ekmeğinden kaçınmak için bir ıslah olarak, form eşitliği ile ilgili olarak, bunu kelime anlamına göre şöyle yorumlayabiliriz: O’nun hakkında izin verilen şey, “biz seni eylemlerinden tanırız,” anlayışıdır, O yaratılanlara ihsan ettiğinde memnun olur, buna “O’nun arzusu yarattıklarına iyilik yapmaktır,” denir. Bu nedenle alttakiler de kendilerine

331. Ses Güzel Kokular İçin İyidir

“Rabbi Natan der ki, ‘Güldüğü zaman, ‘İyi sıkın, iyice sıkın, çünkü ses güzel kokular için iyidir.’ der.” “Güzel kokular” aşağıdan yukarıya doğru yükselen bir koku anlamına gelir. Bu, Atzilut’ta özel olarak bu sırayla alınan Hohma’nın [bilgelik] niteliğidir. Ama Hohma’yı yukarıdan aşağıya alırken, bu GAR olarak kabul edilir, orada

Çalışmada “İsrail Sürgündeyken Şehina Onlarla Beraberdir” Nedir?

Madde No 5, 1988 Megilla’da yazılmıştır (s. 29): “Tania Rabbi Şimon Ben Yohay der ki: ‘Gelin ve İsrail’in Yaratıcısı’nın ne kadar düşkün olduğunu görün; onlar nereye sürgün edilirse Şehina [Kutsallık] da onlarla beraberdir, söylendiği üzere, ‘Ve Tanrınız Rab esaretinizden döndü.’ Yaradan’ın sürgünlerden onlarla birlikte döndüğünü göstererek ‘geri döndü’

Çalışmada Doğru Olanın Izdırap Çekmesi Ne Demektir?

Makale 9, 1988 Zohar (VaYeshev, Madde 11), “Erdemlinin ıstırabı çoktur.” ayetini şöyle yorumlar: ‘Erdemlinin ıstırabı çoktur ve Yaradan onu hepsinden kurtaracaktır.’ Şöyle yazılmamıştır, ‘Erdemlilere ıstırap çoktur…’ daha ziyade ‘Erdemlinin ıstırabı çoktur…’ bu da birçok ıstıraptan geçen kişinin, Yaradan onu istediği için erdemli olduğunu gösterir. Ve bu nedenle Yaradan

330. Alçaklık

Kişi kendi alçaklığını görmelidir, çünkü onun içinde pek çok tatlar vardır. Alçaklık, esas olarak, kendi menfaatinin Yaradan’ın menfaatinden daha önemli olduğu gerçeğini görmektir. Yani kişi kendi menfaatinin dışında olanı göremez. Dolayısıyla kişi bir şey yaptığında ve bu eylemden nasıl bir menfaat sağlayacağını görmediğinde, kişi onu yapamaz. Dolayısıyla bundan

329. Dua

Duayla ilgili olarak, bu, “Kişi her zaman Yaradan’ı övmeli ve sonra dua etmeli,” şeklinde olmalıdır. Şunu sormalıyız; eğer kişi Yaradan’ın iyi olduğunu, O’nun kötüye de iyiye de iyilik yaptığını ve O’nun merhametinin yaptığı bütün işlerinde olduğunu överse, o zaman Yaradan’ın da ona bolluk verdiği ve tüm eksikliklerini giderdiği

328. Onların Putları Gümüş ve Altındır, Adamın Ellerinin İşidir

Kişinin kendisi için yaptığı bir maneviyat vardır, yani yaptığı şeyi kendine tasvir eder, yani bu maneviyat için çalışmaya değerdir. Buna “adamın ellerinin işi” denir. Bir kişinin “maneviyat” olarak tanımlayabileceği şeydir, bunun için dua eder. Fakat kişi tövbe edip, sırları bilen Yaradan’ın kendisi hakkında tanıklık ettiği şekilde Tora’da gözlerini

327. Misafir Ağırlamanın Erdemi

“Misafir ağırlamak, Şehina’nın [Kutsallığın] yüzünü ağırlamaktan daha büyüktür” (Sebt [Şabat] 127a). Şehina, Hohma [bilgelik] anlamına gelen Malhut olarak kabul edilir.  Ancak Hasadim [merhamet] olan misafir ağırlamak daha büyüktür.  Başka bir deyişle, kişi bir kez Hohma’ya sahip olduğunda, Hasadim’i aramalıdır, aksi takdirde Hohma, Hasadim’in giysisine bürünmek zorunda olduğundan, Hohma

326. İnsanın Çalışması

İnsanın doğası, daha büyüğünü alma karşılığında küçük bir hazdan vazgeçebilmesidir. Dolayısıyla bu konuda herhangi bir seçim söz konusu değildir. Sadece gerçek nedeniyle, yani gerçek yol sadece ihsan etmek için çalışmak olduğundan, bu ihsan etmek için çalışan biri için böyle değildir. Bunda seçim vardır, çünkü hiç haz almayacak olsa

325. Üzerinde Tzimtzum Olmayan Hasadim Işığı

Hohma‘nın [bilgelik] ışığına “Tora’nın ve açık bilginin edinilmesi” denir. Bu, alma arzusunun Kli‘sinde [kap] alınır. Bu nedenle, bir kişi kendisi için olmayan almaya yetkin değilse, o zaman ayrılığa düşer, ışık onun içinde yayılmaz. Bu, Kli‘nin bir ihsan etme arzusu, yani Yaradan’ın önünde iptal olma ve kendi varlığı için

324. Hazırlık Dönemi

22 Temmuz 1956, Kudüs Hazırlık döneminde kişi kendini her koşulda yani hem sağda hem de solda nitelendirebilir. Başka bir deyişle hedefe ulaşmak için yollara sahiptir ve zaten hedefe ulaşmış olduğu yolları vardır. Kişi için nihai bütünlük, Kral’ın tüm hazlarını almaktır çünkü Kral’ın isteği budur. Yani, bu dünyada zevk

323. Manevi Kli’deki Anlayışlar

Roş Haşana’nın sonu, 30 Eylül 1981 Üsttekinin Malhut’u, alttakinin Keter’i olur. Cansız, kendi içinde bütünlüğe sahiptir. Bitkisel cansız içinde iptal olacak bir yere sahip olmalıdır. Daha sonra, sevgi ve korkuyu içeren Masah’ta [perdede] büyüyebilir. “Sevgi” ve “korku”, hedefe ulaşmak için bir kişiye hizmet eden iki melek olarak kabul

322. Seçime Dair

1978 Mahkemeler “yapmama” suçlarını cezalandırırken, “adliyede dört ölüm”, dayak ve kırbaç cezası varken, seçme hakkından bahsetmek nasıl mümkün olabilir. Tersine, seçimde bir ödül vardır, yani Tora ve Mitzvot’daki [emirler] emeği için istediği ödül. O zaman kişi, emeğinin ödülünü kendisi için mi yoksa Yaradan uğruna mı, yani ödül almamak

321. Atıktan Yemek

Şabat (Sebt) günü, yiyeceklerden atıkları ayırmak yasaklanmıştır, ancak yalnızca atıktan yiyecek ayrılır. Beden ikisini de içerir ve Şabat’ta sadece yiyecekleri, iyi eylemleri ayırırız. Hafta içinde, atıkları ayırmalı yani nitelikleri düzeltmeliyiz.

Dua Eden Kişi Sözlerini Düzgün Şekilde Açıklamalı Ne Demektir?

Makale 8, 1988 Zohar (VaYişlah [Ve Yakup Gönderildi], Madde 70), dua eden kişinin, sözlerini, “Beni kurtar, Sana dua ediyorum.” diyen Yakup hakkında yazılanlar aracılığıyla, düzgün bir şekilde açıklaması gerektiğine dair kanıt getirir. Şöyle yazılıdır; “Sana yalvarırım, kardeşimin elinden, Esav’ın elinden beni kurtar, çünkü gelip bana ve çocuklu annelere

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,148