e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

293. Şabat’ı Doğru Bir Şekilde Yerine Getiren Kimse, Onun Kutsallığını Bozar

Çalışmada Şabat’ı yerine getirme konusunda, hafta içi olan eylemin altı günü ve çalışmanın yasak olduğu gün Şabat olduğundan, hafta içi bir kişinin Keduşa’dan [kutsallık] uzak olduğunu hissettiği anlamına gelir. O sırada, kişinin kendisini Keduşa’ya yaklaştırmak için uygulamalarını düzeltme çalışması vardır. Keduşa, form eşitliğine sahip olduğu anlamına gelir. Sonra

292. Kavgada Kendini Dizginleyen Kişi

Ocak 1972 “Kabalist İla’a,” “Dünya hiç bir şeyin üzerinde asılı değildir.” denildiği gibi, dünya yalnızca kendisini kavgada dizginleyen kişi yüzünden vardır.” dedi.” (Hulin 89a). Dünyanın varlığının buna bağlı olduğunu anlamada – eğer birbiriyle kavga eden iki kişi varsa, dünya var olamaz. Ancak biri sessiz kalırsa, yani cevap vermekten

291. Adam ve Rolü

Bir konu hakkında konuşmaya başlamadan önce, kimin konuştuğunu ve kiminle konuştuğunu bilmeliyiz. Bunda “yaratılan varlıklar” olarak adlandırıldığımıza dair hiçbir şüphemiz yok yani yokluktan varoluş olarak yaratılan bir dünyada yaşıyoruz. Baal HaSulam, kitaplarında, yokluktan türetilmiş varoluşun yalnızca içimizdeki alma arzusu olduğunu, dünyamızda var olduğumuz sürece, sadece haz mülklerini elde

Yaradan’ın Çalışmasında Genel ve Birey Arasındaki Fark Nedir?

Madde No 33, 1988 Bilgelerimiz şöyle yazdı (Makot 24), “Habakkuk geldi ve onları birbirinin üzerine kurdu: Dendiği gibi, ‘Erdemli inancı ile yaşar.’” Bunun anlamı, tüm Tora ve Mitzvot’a [emirler/ iyi işler] uymamız gerektiğidir, inanç bu unsura ulaşmak içindir. Yani insandan bütünlüğe ulaşması için istenen şey, Yaradan’a inanmaktır. Bu,

Gözyaşı Kapısı ile Geri Kalan Kapılar Arasındaki Fark Nedir?

Makale No. 3, 1989 Bilgelerimiz şöyle der, (Berahot 59), “Rav Elazar dedi ki ‘Tapınağın yıkıldığı günden beri dua kapıları kilitlendi. Duanın kapıları kilitlenmiş olmasına rağmen, gözyaşlarının kapıları kilitlenmemiştir.’” İnsanlar sorar, gözyaşlarının kapıları kilitlenmediyse, kapılar kilitli değillerse neden kapılara ihtiyaç var? Görüyoruz ki, küçük çocuklar bir şey istedikleri için

Çalışmada Büyük ya da Küçük Bir Günah Nedir?

Makale No. 2, 1989 İlk olarak, neye “çalışma” dendiğini bilmemiz gerekir. Yani kullandığımız “çalışma” kelimesinin anlamı nedir? Bize uymamız için Maneviyatın 613 Emrini ve büyük bilgelerimiz yedi Emrinde verildiğini bilmeliyiz. Ayrıca İsrail bilgelerinin kurduğu İsrail geleneklerine de, her yerde kendi geleneğine göre, uymalıyız. Bizim için neyin büyük bir

290. Bir Erdemli İnancıyla Yaşar

5 Temmuz 1962, Anvers “Habakuk geldi ve hepsini bire dayandırdı. Erdemli, inancıyla yaşayacak.” (Makkot 24a). “Hepsini bire dayandırdı.” yı yorumlamalıyız, yani tüm Tora tek bir konu, yani inanç üzerine yorumlanır. Kişinin temeli olduğunda, Tora uğruna Tora başlar. Ancak Tora’dan önce, “bir” uğrunadır yani bu Tora aracılığıyla kişinin “bir”

289. Yaradan Erdemlilerle Titizdir

11 Haziran 1962, Anvers “Yaradan, erdemlilerle kıl payı kadar titizdir.” (Yevamot 121b) Kişi “erdemli” safhasındayken, yükselişteyken, amacının Yaradan uğruna olacağı konusunda titiz davranır yani bu yükselişi destek olarak alıp, “Şimdi Yaradan’a hizmet etmeye değer olduğunu görüyorum.” dememelidir çünkü kişi artık çalışmasında haz alır. Buradan bunun Yaradan uğruna olmadığı

288. Benimle, Lübnan’dan, Gelin

“Benimle, Lübnan’dan, Gelin.” Kabalist Levi, “Tavır, gelini süsleyip onu güzelleştirmek ve sonra onu Huppah’a [düğün kubbesine] götürmektir.” Ama Yaradan bunu böyle yapmadı. Bunun yerine İsrail meclisine, ‘Benimle Lübnan’dan, gelin’ dedi. Alüvyon ve tuğladan seni aldım ve bir gelin yaptım.” (Midraş Rabbah, BeShalach, Bölüm 23) Yorum: Yaradan, kişiyi iyi

287. Tora’yı Duymaktan Kulağını Çevirmek

6 Ekim 1962, Bnei Brak “Kabalist Hanina Bar Papa, ‘Kulağını Tora’yı duymaktan çeviren kişinin duası iğrenç olur, ‘Kulağını Tora’yı duymaktan çeviren kişinin duası da tiksindiricidir.'(Midrash Rabbah, Haazinu)” denildiği gibi. Sormalıyız, 1) “Kulağını çevirmenin” anlamı nedir? Neden basitçe Tora’yı dinlemediğini söylemedi çünkü “çevirmek” kelimesi tek ihtiyacımız olanın dinlemek olduğunu

286. Hakikat ve Barış Sevildi

Eylül 1962, Bnei Brak “Hakikat ve barış sevildi.” Özellikle aralarında nefret olduğu durumlarda yeni bir şeyden, yani birbirlerini sevdiklerinden bahsedebilmemizin ne anlama geldiğini anlamalıyız. Yine de hakikat ile barış arasında ne tür bir nefret söylenebilir?

285. Kişi Bir Bina İnşa Eder

1962 Bu dünyada kişi bir bina inşa eder ve sonra onu mahveder. Ama gelecekte inşa etmeyecek ve sonra ikamet etmeyecektir. Bu dünyaya Lo Lişma [Onun uğruna değil] denir ve geleceğe Lişma [Onun uğruna] denir, çünkü Lo Lişma’dan Lişma’ya geliriz. Lo Lişma’da bulunan şimdinin yerine “bu dünya” denir, bu

284. Adı Sukkah Olan Küçük Bir Mitzvam [emir] Var

Temmuz 1962, Antwerp “Adı Sukkah [bir Sukot kulübesi] olan küçük bir Mitzva’m var” (Avoda Zarah 3). Neden buna “küçük bir Sukkah” deniyor? Çünkü içinde para sıkıntısı yok. Bir Sukkah’ın neden özellikle içinde para sıkıntısı yok şeklinde kabul edildiğini anlamalıyız zira Sukkah kesinlikle diğer Mitzvotlardan [Mitzva’nın çoğulu] daha pahalıya

283. Büyük bir Mitzva ile olduğu gibi küçük bir Mitzva ile dikkatli olun-3

Şubat 1962 Büyük bir Mitzva ile olduğu gibi küçük bir Mitzva ile dikkatli olun “Küçük bir Mitzva”, bunun kişiye çok önemli bir şey olmadığı şeklinde göründüğü anlamına gelir, bu inançtır çünkü bu mantığın üstünde olan bir şeydir ve inanç çok fazla bilgi gerektirmez çünkü bu sadece kalpte kabuldür

282. Büyük bir Mitzva ile olduğu gibi küçük bir Mitzva ile dikkatli olun-2

“Büyük bir Mitzva ile olduğu gibi küçük bir Mitzva ile dikkatli olun, çünkü onlar için verilen ödülü bilmiyorsunuz.” Aynı zamanda şöyle de yazılmıştır: “Ve mutlaka dinlerseniz, olacaktır.” “Ödül almak için değil, öğretmene hizmet eden köleler olun.” dedikleri için bunu anlamalıyız (Avot, Bölüm 1). Oysa “ödül”, “para” olarak kabul

281. Büyük bir Mitzva ile olduğu gibi küçük bir Mitzva ile dikkatli olun-1

“Büyük bir Mitzva ile olduğu gibi küçük bir Mitzva ile dikkatli olun çünkü onlar için verilen ödülü bilmiyorsunuz.” Düşüş sırasında, Tora ve Mitzvot [emirler] kişinin gözünde önemsiz kaldığında ve kişi onlar hakkında hiçbir önem veya değer hissetmediğinde, Tora ve Mitzvot ile uğraşmak için hiçbir nedeninin olmadığını düşünür çünkü

280. Bu Dünya ve Sonraki Dünya – 1

“Onun fiyatı incilerin çok üstünde.” vs. ve “Kim altından daha güzel, saf altından daha iyi?” Bununla ilgili olarak; hazırlık yolu anlamına gelen “bu dünya”, yalnızca kederli bir hayatın olduğu bir geçiştir denildi. Ama sonraki dünya oturma odası gibidir, çünkü oturma odasında her türlü haz vardır. Ayrıca, “Tora’nın kendisi”

279. İsrail Neden Bir Zeytin Ağacıyla Kıyaslanır

“Rabbi Yohanan,” İsrail neden bir zeytin ağacıyla kıyaslanır? “dedi. Bu, size, zeytinyağını yalnızca öğütme yoluyla akıttığı için İsrail’in de yalnızca acı çekerek yeniden biçimlendirilebileceğini söylemek içindir.” (Minchot 53b). Bir insanı biçimlendiren acıya gelince, önce ıslah edilmenin anlamını bilmek gerekir. Bilinmektedir ki; “Bir adamın kalbinin eğilimi gençliğinden kötüdür.”  Bu,

278. İlk Gün Yaratılan Işık – 2

İlk gün yarattığı ışık, Adam HaRishon onun içinde dünyayı uçtan uca kadar gözlemliyordu. Neden “dünyanın başından sonuna kadar” demiyor da, “uçtan uca” diyor, anlamalıyız. Işık pırıl pırıl parladığında tüm dünyanın eşitlikte olduğu ve başlangıcı veya sonu olmadığı,  bunun yerine sonun başlangıç olarak parladığı söylenebilir. Bu, onun şehri uçtan

277. Grup Üyelerinden Biri Öldüğünde

“Grubun üyelerinden biri öldüğünde, grubun tüm üyeleri endişelenmelidir.” (Şabat 106). Bir kişi günlük bir program yaptığında ve günü birkaç bölüme ayırdığında, kendisini bu düzenlemelere bağlar. O zaman, her bir parça kendi içinde “grubun üyelerinden biri” olarak kabul edilir, çünkü tüm parçalar tek bir sıraya bağlanır. Düzenlemelerden biri zorlama

276. Bir İnsanoğlunun Etinin Derisinde Varsa

“Bir insanoğlunun etinin derisinde bir şişme, kabuklanma veya parlak bir nokta varsa ve bu bir cüzzam enfeksiyonu haline gelirse, Rahip Harun’a götürülecektir.” Tercümanlar neden “adam” değil de “insanoğlu” yazdığını sordular, belki de “Sana ‘adam’ denir.” (Yevamot 61)denildiği gibidir. Bu, puta tapanların ıstıraplarla kirletmediğinin bir kanıtıdır. Şöyle dediler: ”Bir

275. Keşke Beni Terk Edip Kanunumu Tutsalar

“Keşke Beni terk edip ve Toramı [kanun] tutsalar.” (Kudüs Talmud, Hagigah, 6b). Bir kişi, Yaradan’dan simge ve işaretler görürse Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olabileceğini düşünmelidir. Daha ziyade, “Kanunumu tutsalar”, yani kişi yalnızca Tora aracılığıyla Yaradan uğruna Tora ve Mitzvot ile meşgul olma gücünü kazanır. Bunun kanıtı,

274. Özellikle Bir Erkek ve Kadın Aracılığıyla

Yeni doğmuş bir bebek, özellikle bir erkek ve bir kadın aracılığıyla doğar. Tek başına bir erkekten ya da bir kadından yavru olamaz. Etikte, erkek “ihsan etme kuvveti” olarak kabul edilir ve kadın “alma kuvveti”dir. Yavrular, içinde yaşamın nefesinin olduğu iyi eylemlerdir. Dolayısıyla, kişi yalnızca ihsan etme kuvvetine sahip

273. Kudretlinin En Kudretlisi

“Kudretlinin en kudretlisi kimdir? Düşmanını dostu yapan kişi.” (Avot de Rabbi Natan, Bölüm 23). Etikte, “kudretli”nin “eğilimini yenen kişi” olduğunu yorumlamalıyız (Avot, Bölüm 4). Yani kişi iyi eğilimle çalışır ve kötü eğilimi bastırır. Kudretlinin en kudretlisi, aynı zamanda kötü eğilimle de çalışan kişidir, bilgelerimizin “Tüm kalbinizle – her

272. Yaradan için Amacını Başka Bir Şeyle İlişkilendiren Kimse

“Yaradan için amacını başka bir şeyle ilişkilendiren her kimse dünyadan koparılır, ‘Sadece Efendiye’ denildiği gibi(Sukkah 45)”’ Birinin başka bir şeyi ilişkilendirmesinin ne anlama geldiğini anlamalıyız. Neden dünyadan koparıldı? O puta tapıyor yani diğer şeylere de hizmet ettiği gibi Yaradan’a hizmet ediyor bu yüzden cezası bir puta tapanla aynı

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,106