e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

180. Kral Davut’un Hayatı Yoktur

Rabbi Şimon, Adam HaRison’un kendisinden verdiği yetmiş yıl dışında Kral Davut’un hiçbir hayatının olmadığını söyledi. Başka bir yorum: Ataların her biri İbrahim, İshak ve Yusuf ona hayatlarını verdi. İshak vermedi, çünkü o, onun tarafından, sol taraftan gelir. Yani, “sol”, “karanlık” olarak adlandırılır, “İbrahim İshak’ın babası” yazıldığı gibi (Zohar,

179. Ibur [Gebelik] – 1

Kırık ve ölü Kelim [kaplar], ışıklarını alan Reşimot [hatırlamalar] vasıtasıyla bir Ibur için kıvılcımlar ile ortaya çıkar. Örneğin, Adam HaRishon’un günahından sonra, yaratılanlar kırık ve ölü Kelim olarak kabul edilir. Yani onların Kelim’i, Yaşamın Yaşamından ayrı olarak sadece kendileri için almadadır. İçlerinde sadece, Kelim’i sürdürebilmeleri için, Ohr Hozer’in

178. Baba Oğlu Yüzünden Anneyi Kovdu

Baba “bütün 1” demektir. “Kovulan anne”, aklın kullanılmaması için, derecenin dışında, akılla ilgilidir. Neden “oğlu yüzünden”? Bu anlayışı, bilgiyi, alma kaplarıyla lekelenmeden alabilmesi için böyledir. Bu nedenle bizler, çalışmaya, alma kaplarının kavrayamadığı yerde, mantık ötesi inançla başlarız. Tersine, mantığın çalışmaya hem fikir olduğu yerde alma kapları için bir

177. Tora’nın Meyvesi

Bir Bilgenin Meyvesi, Bölüm 1 Başkalarının ona verdiği dışında kendine ait hiçbir şeyi yoktur. Tzimtzum [kısıtlama] nedeniyle “alma arzusu” olarak adlandırılan Malhut’un kendi niteliğine, yani kendisi için alması yasaktır. Almak isteyerek değil, kendi niteliğine uzanmak için, başkalarından, başkalarının kendisine ihsan ettiği şeyi alır. Bu yazıldığı gibidir, “Karşılığında ‘Ve

176. İnanç, Doğa Üstü Olarak Kabul Edilir

İnanç “doğal olmayan bir şey” olarak adlandırılır, çünkü mantık üstündedir. Mantık içinde “doğal” olarak adlandırılır ve insanın içinde, anlayabileceği ve hissettiği şeyi yapabileceği şekilde damgalanır. Musa’ya “mantık üstü inanç” ve Korah’a “mantık” denir, bilgelerimizin “Korah akıllıydı” dediği gibi. Dolayısıyla Korah’ın günahı, Yaradan’a değil, Musa’ya karşı çıkmasıydı. Korah, Musa’nın

175. İnsanın Üç Derecesi

“Rabbi,” öğretmenlerimden çok Tora öğrendim, dostlarımdan daha fazlasını ve en çoğunu öğrencilerimden öğrendim.” dedi (Makkot 10a). Bir öğrenciye bir öğretmen, ihsan etme biçimindedir. “Dostlarımdan daha fazlasını”: Bir dost, dostundan onunla birlikte öğrenmesini ister ve bu şekilde ona bir iyilik yapar. “Ve en çoğunu öğrencilerimden”: Öğrenciler, öğrenmek isteyenlerdir. Anlamak

174. Emirler Yaradan’ın Ağzındandır

Bize, büyük bilgelerimizin Mitzvot’unun yanısıra Yaradan’ın ağzından, Tora’dan olan Mitzvot [emirler] ve sayelerinde Yaradan’ı memnun edebileceğimiz İsrail gelenekleri verildi. Daha sonra, bu Mitzvot’ta bulunan ışık ifşa olacaktır.

173. Tefilin

El Tefilini, sol olan daha zayıf ele yerleştirilir. Orada yedi niteliğe karşılık gelen yedi bağlama var. Her bağlama yükselişler ve inişler olarak kabul edilir, ancak aynı zamanda ilerlerler, yani her bir çarkta yükseldikçe, bir iniş noktası olmalıdır ya da yükselmek imkansızdır. Bu böyledir, çünkü Kli [kap] yoksa ışık

172. İnsan ve Tora

Bir kişi Tora’yı öğrendiğinde, o kişiye “alçak” denir, yani kişi sadece kendi yararı ile ilgilenir ve Yaradan’a Dvekut [yapışma] hakkında hiçbir fikri yoktur ve öğreniyor olduğu Tora, Yaradan ile Dvekut’ta olan insanlardandır.

171. Çadırların Ne Kadar İyi, Yakup – 1

“Çadırların ne kadar iyi, Jacob.” Yaakov [Yakup] Akevaim [topuklar] ve “son” kelimelerinden gelir. Yani bir kişi dünyada haz elde edebileceği hiçbir şey olmadığını gördüğünde, bu kişinin hissettiği en kötü alçaklık safhasıdır. Şöyle der; “Fakat yaratılışın amacı O’nun yarattıklarına iyilik yapmaktır ve zevk ve hazzının esas olarak Tora ve

170. Mantık İçindeki İnanç

Mantık içindeki inanca “Kötüye saldırmak için kötü bir kayış” denir. Bunun nedeni, onun aracılığıyla sürgün içinde köleleştirilmiş olmamızdır, zira bunun için olmasaydı hemen özgür olurlardı. Bu tıpkı İsrail’in Mısır’da 216 yıl olduğu gibi ya da “Ve onları dört yüz yıl boyunca eziyet ettiler” yazıldığı gibidir. Mesele şu ki,

169. Yatağın Anlamı

Yatağın bacakları, ki onu yatağın bacaklarına bağlayacakları zaman Yaradan’ın onları çağırdı. Mitah’a [yatak], önemde yani inançta Matah [düşük] denir. Bilgelerimiz, onların Musa’nın yatağını taşıyan melekleri görünce buzağı yaptığını söyledi, yani Musa’nın inanç niteliğinin aralarında düşük olduğunu. “Yatağın bacakları”, üzerine yatağın yerleştirildiği şey anlamına gelir. Tıpkı bir masanın bacakları

168. Efendiye Güvenen Adam Kutsaldır

Açıklama: Kutsal, Yaradan’ın kalbine güven yerleştirdiği kişidir ki kişi güvene sahip olacaktır, zira güven niteliği Yaradan’ın güven vermesini gerektirir. Ancak ışık ve Kli [kap] olmalıdır. Bu nedenle, bir kişi çalışıp Yaradan’a güveni edinmek istediğinde, bununla Yaradan kişiye güveni bir hediye olarak verir.

167. Kendisi ve Kutsamalar ile Katıdır

Zorunlu kutsama, bedenin onu kutsamaya mecbur ettiği anlamına gelir. Yani, Yaradan’ın başkasından iyi şeyler alırsa, onu kutsadığı bir doğa ile yarattığı beden. Buna “Tora’dan yemek için kutsama” denir. Bu bir Mitzva [emir] değildir, yani beden onu kutsamaya zorlamaz, çünkü kişi hala diğerinin ona verebileceği, ancak vermediği birkaç şeye

166. Hangi Tövbe Yardımcı Olur?

Tövbe sadece bir Katnut [küçüklük/bebeklik] zamanı olduğunda Bina’da tatlandırılmış olan Malhut’da yardımcı olur. Gadlut’ta [büyüklük/yetişkinlik], AHP dereceye geri döner. “Geri dönmek”, ihsan etmek için kullanılabilecekleri anlamına gelir. Bu tövbenin yardımcı olması olarak düşünülür, yani ıslah edebileceğimiz anlamına gelir ki alma kaplarını kullanmak mümkündür. Bu, GAR’a ait olan ve

165. Koruma Meselesi

Bilgi ağacında koruma meselesi vardır, yani kişinin kendini yabancı düşüncelerden nasıl koruyacağını bilmesi gerekir. Bilgi ağacına “iyi ve kötü” denildiğinden kişi kendini orada bulunan kötüden nasıl koruyacağını bilmelidir. Bilgi ağacına “Yargı niteliğinin Malkut’u”, almak için almak denir ve tüm ıslahlar kişinin ihsan etmek için çalışacak olmasıdır. Bundan önce,

164. Yaradan’dan ne istenir – O’nun hizmetkarı olmak

Bir kişi, Yaradan’ın çalışmasında rahatsızlıkları olduğunu gördüğünde ve Yaradan’a çalışma gücüne sahip olması için dua etmek istediğinde, kişi ne istemelidir? İki seçenek vardır: 1) Yaradan, rahatsızlıkları ondan alacaktır. Sonuç olarak, kişinin Yaradan’ın yolunda yürümek için büyük çaba sarf etmesi gerekmeyecektir. 2) Bu Yaradan’ın ona Tora, dua ve iyi

163. Çalışmadaki Renkler

“Sol”, Hohma’nın GAR’ında olduğu gibi Hohma’nın aydınlatması olan “kırmızı” renk olarak adlandırılır. Bu kişi, onu GAR’dan azaltan, Hirik’in Masah’ının yargıları olan siyah bir iple çevrilidir. Tüm siyahlardan daha siyah: Yargının eklenmesinin tersine çevrilmesi nedeniyle denizin sularına dönüşünden, “gökler yükselecek, boşluklara inecek” nedeniyledir ki, “kırmızı”, çürük biri yargıları çoğaltan

162. Başkalarının Sevgisi

“Başkalarının sevgisi” adı verilen bir küçük noktaya bakıyorum ve bununla ilgili düşünüyorum: İnsanlara fayda sağlamak için ne yapabilirim? Genel halka baktığımda bireylerin ızdırabını, hastalıkları ve acıları ve kolektiften kaynaklanan bireylerin ızdırabını yani uluslar arasındaki savaşları görüyorum. Ve duanın dışında verilecek hiçbir şey yok. Buna “halkın – ortadakinin ızdırabı

161. Uyanış – 1

Her dindar kişinin, Yahudi olma konusunda canlılık hissettiği yerde, yukarıdan bir uyanış yaşadığı bir anı veya zamanı vardır. Genel olarak, bir kişi Keduşa [kutsallık]’ın lütfuna sahip olmadığı birçok safhada bulunur ve bazen de dünyada Keduşa’nın olduğunu tamamen unutur. Hatırladığında dahi, bu sadece yetiştirilmesi nedeniyledir, yani alışkanlık anlamına gelir,

Gerçek ile Merhamet ve Gerçek Olmayan Merhamet Arasındaki Fark

Makale 8, 1987 “[Yakup] oğlu Yusuf’u çağırdı… ve benimle Hesed [merhamet] ve gerçek içinde uğraş” diye yazılmıştır. Yorumlayanlar sorar: “Neden özellikle Yusuf’u çağırdı ve ona ‘Benimle Hesed [merhamet] ve gerçek içinde uğraş’ dedi?” Raşi “merhamet ve gerçek” hakkında şöyle yorum yaptı: “Kişinin ölüye gösterdiği merhamet gerçek merhamettir, çünkü

160. Ve Bütün İnsanlar Senin Başında Duruyorlar

Yitro [Jethro], Beer Sheba, Tav-Shin-Chaf-Bet [1962] “Ve bütün insanlar sabahtan akşama kadar senin başında duruyorlar.” Böyle söylenebilir mi? Ancak bir saat için bile olsa, tam doğrulukta yargılayan herhangi bir yargıcı, metin bütün gün Tora’yla meşgul ve Yaratılış çalışmasında Yaradan’ın bir ortağı olmuş gibi kabul eder, bununla ilgili “Ve

159. İnancı Öğretmenin Gerekliliği ve Önemi

“Ve yaşamı seç.” Tanna Rabbi İshmael, bu bir zanaattir. Bilgeler buradan, bir kişinin oğullarına bir zanaat öğretmesi gerektiğini söyledi. Ona öğretmezse, kendine öğretmelidir. Sebebi nedir? Böylece yaşayacaksınız, yazılıdır (Kudüs Talmudu, Kiduşin, Bölüm 1, Kural 7). Bu, bir zanaat öğrenmek için bir Mitzva [emir] olduğu ve bunun “Yaşamı seç”

158. Ödül Kedere Göredir

Bir kişinin uyguladığı Tora ve Mitzvot [emirler] sayesinde, kendisini arındırmak istemesi için ona düşünceler ve arzular getirirler. Buna “Arınmaya gelen kişi” denir. Bu, kişi kendini öz sevgiden arındırmak için çabaladığı zamandır. O zaman, saflığa ulaşamayan bir duruma, aksine bir keder ve acı durumuna gelir. Bu böyledir çünkü her

157. Önce Hangisi Gelir- Kutsama mı Barış mı?

Kutsama önce gelir, ama tutunamaz. Bu yüzden, kutsama ondan ayrılır. Bu nedenle, kişi kutsamaları kullanmalıdır ki böylece barış olsun, yani form eşitsizliği olmasın. Böylece, her seferinde bir kutsama aldığında, barışla ödüllendirilmek için kutsamayı kullanmalıdır, çünkü barışa “form eşitliği” denir. Kişi “Barış” olarak adlandırılan form eşitliğine sahip olduğunda, daha

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,150