e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

690. Bu Dünya ve Gelecek

Adar, Tav-Şin-Kaf-Bet, Mart 1962   Bu dünyada insan bir bina inşa eder ve sonra onu yıkar. Başka bir deyişle, kişinin yaptığı herhangi bir şey, herhangi bir yapı ki yapı, bunun sürdürülebilir bir şey olduğu anlamına gelir, örneğin kişi maddesel bir arzu duyduğunda, bu arzu bir yapı olarak kabul

689. Baba ve Oğul Meselesi

“Oğul babayı değerli kılar, ama baba oğulu değerli kılmaz.” Kral Hizkiya erdemliydi. Babası Ahaz tam bir günahkâr olmasına rağmen, oğlu Hizkiya sayesinde öbür dünyaya kavuşur. Ancak Hizkiya’nın oğlu Menaşe [Manaşşe], babası Hizkiya erdemli olmasına rağmen öbür dünyada yer almaz (Sanhedrin 104). Kutsal kitaplardan, oğulların ebeveynlerin tamamlamadığı şeyleri ıslah

688. Benim İçin Bir Bağış Toplayın -2

Şubat-Mart   “Benim için bir bağış toplayın”, yani Malhut olan Hey’i [harfi] Tarum [yükseltin]. Bu, Zohar’ın Taşuv Hey [Hey geri dönecek] dediği Teşuva’nın [tövbe] Vav’a, yani Yaradan ve Şehina’nın [Kutsallığın] birleşmesinin anlamıdır. Başka bir deyişle, tüm İsrail, İsrail meclisi olarak kabul edilir ki bu da almayla ilgilidir. Veren

687. Kendinize Bir Gemi Yapın

Aba Hanan, Rabbi Eliezer adına şöyle der: “Bir ayette şöyle der: ‘Kendin için bir gemi yap’. Başka bir ayet ise, ‘Bir gemi yapın’ diyor [çoğul olarak]. Nasıl olur? Burada, İsrail Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğinde, RAŞİ’nin yorumuna göre, çalışma onların adıyla anılır. Burada, Yaradan’ın arzusunu yerine getirmediklerinde, Musa’nın adı

686. En Önemlisi Sağdır

Elişa Şunammit’e, “Evde neyin var?” diye sorunca, kadın, “Bir küp yağdan başka bir şeyim yok” diye yanıt verdi. Elişa ona bunun iyi bir şey olduğunu söyleyerek, “Git ve ödünç kaplar al” dedi. Demek ki, “sağ” niteliği demek olan yağın olduğu yerde, Kelim [kaplar] için yer vardır, bu da

684. Musa Niteliği

Moşe [Musa] neden özellikle Firavun’un kızının ona verdiği Moşe ismiyle çağrıldı? Bunun kurtarıldıktan sonra olduğunu söylemeliyiz, çünkü Ben Maşitihu [onu sudan çıkardım]. Çalışmada, bir kişi “Ne” ve “Kim” olarak adlandırılan kötü suda boğulur ve bununla kötü sudan çekildiniz. Bu isim çok önemlidir çünkü Keduşa’ya [kutsallığa] girişin başlangıcıdır…

649. Işık için Hazırlık

Işığa ulaşmak için önce hazırlık yapmalıyız, böylece “içindeki ışık kişiyi ıslah eder” sözünde olduğu gibi ışık bize yardımcı olacaktır.

648. Verenin Sevinci

Eğer kişi Kral’a hizmet etmekten sevinç duyuyorsa, bu Kral’ın hazzından keyif aldığı anlamına gelir, ancak Kral’a hizmet etmekten duyduğu sevinç bir ismi hak etmemektedir. Örneğin, diyelim ki kişi bavulunu aldıktan sonra bundan büyük bir haz alır. Ancak, eğer bavulunu aldığında Kral’ın daha çok hoşnut olacağı başka bir kişi

646. Yakup Yusuf’un Nesilleri

3 Aralık 1977 “Onu başından sonuna kadar gözlemleyin ve kutsayın.” Bu, Zohar’da şöyle yorumlanmıştır: Şabat [Sebt] nedir? Yaradan’ın adıdır. Buna göre, kutsal ismin kutsanmasını gözlemlememiz gerektiği ne anlama gelir? Ben bunu farklı bir şekilde, “Kutsal olacaksın” diye yazıldığı üzere, kendimizi kutsamamız gerektiği şeklinde anlıyorum. Mesele şu ki, Keduşa

644. Ölünün Gelinin Önünden Geçirilmesi

Bilgelerimiz şöyle der: “Ölüyü gelinin önünden ve her ikisini de İsrail kralının önünden geçirmek” (Ketubot 17a). Bunu etik açıdan sorgulamalıyız. Bu ifade bize Yaradan çalışmasının düzenini gösterir: 1) İlk olarak, insanın kalbindeki kötülüğü ortadan kaldırmalıyız. Bu, “Yaşamlarında kötülere ‘ölü’ denir.” cümlesinde olduğu gibidir. Bu nedenle, kötü olan ölü

643. Tora’nın Destekçileri

“Eğer içinizden biri Efendimize bir sunu getirirse.” Sunular konusu bize kişinin kendisini Yaradan’a yaklaştırması gerektiğini ima eder, Korban [sunu/kurban] Hitkarvut [yaklaşmak] kelimesinden gelir, şöyle yazıldığı gibi, “Ve O’na tutunmak için”, yani “O’nun niteliklerine tutunun, O nasıl merhametliyse siz de öyle merhametli olun.” Ancak bir kişi bütün gün sadece

685. Yaradan Arzuyu Tamamlar

İnsan için gerekli olan asıl şey arzu, ihsan etmek için çalışma arzusu ve özlemine sahip olmaktır. İnsan doğasına karşı gelemeyeceği için kendini kontrol edemese de insan istediğinde Yaradan onun arzusunu tamamlar.

508. Malhut ‘un Bina’ya Yükselişi

“Kabala Bilgeliğine Önsöz ‘de açıklanmıştır ki, eğer insan sadece kendi için alma arzusu olan Malhut’tan genişletilmiş olsaydı, hiçbir ihsan etme eylemini gerçekleştiremezdi. Sadece Malhut ‘un Bina ile karışması sayesinde Bina‘da da ihsan etme kıvılcımları ortaya çıkar ve insan bu sayede ihsan etme eylemlerini gerçekleştirebilir hale gelir. Tzimtzum Bet

628. “Puta Tapanların” ve “İsrail’in” Nitelikleri

On Tövbe Günü, Eylül 1963 “Rabbi Yohanan şöyle dedi: ‘Tora ile meşgul olan bir putperest ölmelidir, ‘ O, Tora’yı bize emretti; bize izin verildi, onlara değil’ denildiği gibi” (Sanhedrin 59a). “Eğitimsiz bir kişinin önünde Tora ile meşgul olan kişi, ‘Musa Tora’yı bize miras olarak emretti; ‘miras’ değil ‘nişanlı’

647. Bir Dua Bir Eksiklik Gerektirir

25 Eylül 1977 “Rabbi Şimon der ki… dua ettiğinizde, duanızı sabit kılmayın, Yaradan’a merhamet edin ve yalvarın” (Pirkei Avot, Bölüm 2, 18). Tora ile ilgili olarak bilgelerimiz, “Tora için vakit ayırın” demişlerdir. Düzenli olmanın, kişinin hiçbir arzusu veya ihtiyacı olmamasına rağmen yine de Tora öğrenmesi gerektiği anlamına geldiğini

638. İnsanın Eğilimi

Londra, 30 Temmuz 1965   “İnsanın eğilimi her gün onu yener ve Yaradan ona yardım etmedikçe bunun üstesinden gelemez.” Bunu sormamız gerekiyor: Cennet korkusu dışında her şeyin cennetin elinde olduğu biliniyor, öyleyse neden “ancak” vs. dediler? Mesele şu ki, mantık dahilinde olan her şey “doğa ve mantık dahilinde”

637. Çalışmada Dört Koşul

Güzellik: Bu özellikle Hohma [bilgelik] niteliği olan gözlerin görmesiyle ilgilidir. Zenginlik: Bu “sol” [taraf] anlamına gelir, “ve zenginlik onun solunda” diye yazıldığı gibi. Atıfta bulunmak: Bu, bir varlık olarak kabul edilmeyen ancak “sağ” ve “sol “a atfedilen ZA anlamına gelir. Beni altınla taçlandırdığın sürece çirkin vs: RAŞİ yorumuna

636. Tora’nın Tatlarına Duyulan İhtiyaç

Sorular 1) Asiya dünyasındaki NRNHY ile ilgili olarak, bunların Asiya’nın NRNHY’ı olduğunu açıklar. Yetzira ve Beria’nın NRNHY’ını açıklamalıyız. 2) Eğer Mitzvot’u [emirleri] gerçek anlamda yerine getirmemiz gerekiyorsa, bilgelerimizin dediği gibi, “Neden üflüyoruz? Merhametli Olan üflememizi söyledi.” Bu durumda, Mitzvot’un anlamını açıklayan kitaplar aramamız ne anlama gelir? Cevaplar: 1)

635. Bu Dünya ve Öteki Dünya -1

“Bu dünyada bir saatlik tövbe ve iyi işler, öbür dünyadaki tüm yaşamdan daha iyidir ve öbür dünyadaki bir saatlik mutluluk, bu dünyadaki tüm yaşamdan daha iyidir.” Bunu sormamız gerekir, çünkü genellikle ödülün çalışmadan daha önemli olduğu bilinmektedir, zira insan “Alnının teriyle” ve ödülünün “ekmeğini yiyeceksin” olduğunu gözlemlemektedir. Yani,

634. Cennet Korkusu

Yom Kippur [Kefaret Günü] 16 Eylül 1964 “Soçolu Antiganos Erdemli Şimon’a şikâyette bulundu… ama ödül almak için değil, rav’a [ yüce kişiye/öğretmene] hizmet eden köleler gibi olun, cennetin korkusu üzerinizde olacaktır” (Pirkei Avot, Bölüm 1). “Ve cennetin korkusu olacak” vs. ile “ödül almak için değil” arasındaki bağlantıyı sormamız

633. Bir Kısmın İfşa Olması ve İki Kısmın Gizlenmesi -2

“Bir kısmını ifşa etti ve iki kısmını gizledi.” Yani, ilk başta her şey örtülüyken, o geldi ve bir kısmını ifşa etti, sonra da iki kısmını gizledi. Bu nedenle, hiç ifşa etmeseydi daha iyi olmaz mıydı diye sormamız gerekir. İfşa ettiği yer, bir kısmını ifşa edip bir kısmını gizlemiş

632. Her Zaman Özlem Duyacağım

“Her zaman özlem duyacağım ve Senin tüm ihtişamına ekleme yapacağım” (Mezmurlar 71:14). Kişi Keduşa’ya [kutsallığa] yakın olduğunu hissettiğinde, ki bu Yaradan’ın onu yakınlaştırdığı anlamına gelmelidir, Yaradan’ı onu alçaklığından çekip çıkardığı ve Keduşa’yı hissetme durumuna getirdiği için övmelidir. Ancak kişi bununla yetinmemelidir, her ne kadar kendi durumuna değer verse

631. Keduşa [Kutsallık] ve Tahara [Saflık]

“Tora’ya Keduşa [kutsallık] denir, çünkü ‘çünkü Ben ki, Efendiniz kutsalım’ diye yazılmıştır. Bu, üst ve kutsal isim olan Tora’dır. Bu nedenle, onunla meşgul olan kişi arınır ve sonra kutsallaştırılır, şöyle yazıldığı gibi, ‘Kutsal olacaksın’. ‘Kutsal idin’ yazmaz, ama kesinlikle ‘kutsal olacaksın’ yazar” (Zohar, Kedoşim, Madde 13). Bu, Tora’nın

630. Ve Akşam Vardı ve Sabah Vardı

Neden “Ve yedinci gün akşam vardı ve sabah vardı” denmedi? Bilindiği gibi yokluk varlıktan önce gelir, çünkü Kli [kap] olmadan ışık olmaz. Bu nedenle, önce akşam olmalıdır ve her ikisi birlikte bir gündür, çünkü kişi bir eksiklik hissetmezse, dolumu çekmeye ihtiyaç duymaz. Bu tam olarak altı iş günü

629. Bilge Bir Öğrenciyi Küçümseyen Kişi

“Kim bilge bir öğrenciyi küçümserse, onun hastalığına çare yoktur” (Şabat [Sebt] 119b). Bu demektir ki, sadece hastalığı olan kişi, şifa bulamaz. Ancak hastalığı olmayan birinin korkacak bir şeyi yoktur. “Hastalığının”, hâlâ tövbe etmemiş olan herkesin acı çektiği anlamına geldiğini ve acısının iyileştirilmesinin tövbe edeceği anlamına geldiğini söylemeliyiz. Her

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,124