e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

578. Yarım Şekel –2

Şubat-Mart 1977 Yarım Şekel meselesine, bunun çeyrek ya da tam Şekel değil, açıkça yarım olması gerektiğine gelince, Zohar’da açıklandığına göre Şekel, Mişkal [ağırlık], tartmamız gereken bir şey anlamına gelir. Buna göre, Şekel’in bir kişinin eylemlerini tartması, bir seçim yapması gerektiği anlamına geldiğini anlamalıyız, bu da kişinin bilgi ve

588. Üsttekinin Malhut’u Alttakine Keter Olur

Çeşitli yerlerde üstteki Malhut’un alttakine Keter olduğu açıklanır. Şunu sormalıyız: Malhut, alttakinin aldığı ve bizim ulaştığımız “Ben” olarak kabul edilen “alma kapları” olarak adlandırıldığına ve Keter Ein Sof [sonsuzluk/sonu olmayan] olarak adlandırıldığına ve Asiya’nın Keter’i bile Ein Sof olarak adlandırıldığına göre, Kli [kap] olarak adlandırılan Malhut’un Ein Sof

589. Tanrı Onlara Rehberlik Etmedi

Ocak-Şubat 1977 “Tanrı yakın olmasına rağmen onları Filistliler’in ülkesinden geçirmedi… çünkü halk savaşı görüp Mısır’a dönmeyi düşünebilirdi.” “Yakın” ve “uzak” ile ilgili olarak: “Yakın” akla yakın, “uzak” ise akıldan uzak anlamına gelir. Akıl, İsrail topraklarına gelmenin, yani Yaradan’ın çalışmasına gelmenin yolunun, Yaradan’ın çalışmasına başlayan her bir kişinin, Panim

585. Sonsuza Kadar Yaşayacak Olanın Krallığı ve Hükümranlığı

İnsan iki güçten oluşur: iyi eğilim ve kötü eğilim ve her biri diğerine hükmetmek ister. Hükümranlık insana içindeki kötülüğü kontrol edebilmesi için verilmiştir, ama aslında kötülük iyiliği kontrol etmektedir. O zaman kötülüğe, krallığın ve hükümranlığın Sonsuza Dek Yaşayacak Olan’a ait olduğu söylenir. Başka bir deyişle, Sonsuza Dek Yaşayacak

582. Karısı Kendisine Rızık Sağlayan Kişi

“Karısı kendisine rızık sağlayan kişinin vay haline!” Rızık, bir kişinin hoşlandığı şey anlamına gelir; bu kişinin rızkıdır. Dünyada bolluğa sahip olan ve hiçbir şeyden yoksun olmayan, ancak yaşamdan sevinç duymayan ve yoksul olarak kabul edilen, yani rızıkları olmayan insanlar olduğunu görüyoruz. Başka bir deyişle, zevk alabilecekleri hiçbir şeyleri

581. Karar Veren Eylemdir

25 Ekim 1975 Zohar, VaYera’da şöyle yazar: Neden başka bir yerde değil de Mamre meşelerinde? Bunun sebebinin ona sünnet olması konusunda tavsiyede bulunması olduğunu söyler, zira Yaradan İbrahim’e kendisini sünnet etmesini söylediğinde, İbrahim arkadaşlarına danışır. Aner ona, “Sen doksan yaşından da fazlasın; kendine eziyet edeceksin” dedi. Mamre ona,

580. İyi Komşu ve Kötü Komşu

Bir kişinin bir kötü eğilimi ve bir de iyi eğilimi vardır. Normalde kötü bir komşu yani kötü eğilim vardır. Ancak bir kişi “tüm kalbinle, her iki eğiliminle” derecesine ulaştığında, yani Yaradan’ı kötü eğilimle de sevebildiğinde, iyi bir komşuya sahip olur. Sadece iyi eğilimle Yaradan’ın hizmetkârı olabildiğinde, ona “güçlü”

590. İsrail Topraklarına Yürüyenler

29 Tevet, Tav-Şin-Yod-Het, 21 Ocak 1958 “Elini uzat ve onun benliğine ve bedenine dokun… ama ruhunu koru” (Eyüp 2). Başka bir deyişle, O, ona tüm malları üzerinde kontrol verdi, ama ruhu üzerinde değil, çünkü ruh inanç anlamına gelir, “Bilgisiz bir ruh da iyi değildir” de olduğu gibi. Yani,

583. Erdemli ve Günahkâr

18 Ekim 1975 “Bütün dünya sana erdemli olduğunu söylese bile, kendi gözünde günahkâr ol.” Yaradan’ın hizmetkârlarında iki anlayış vardır: 1) Kişi “erdemli” olarak kabul edilir. Örneğin, şafaktan önce kalkmak için sabit bir zamanı olan ve uykusundan uyandığında hemen çalışmak için kalkan kişi, çünkü beden de insanın Tora ve

586. Doğru Yol Hangisidir

20 Temmuz 1974 “Rabbi der ki, ‘Kişinin seçmesi gereken doğru yol hangisidir? Onu Yaratan’ı yücelten ve insan aracılığıyla O’nu yücelten'” (Avot, Bölüm 2). Mesele şudur ki, bir yaratılışın ıslahı meselesi vardır, bir de yaratılışın amacı vardır. Yaratılışın amacı O’nun yarattıklarına iyilik yapmaktır ve yaratılışın ıslahı ise form eşitliğidir.

575. Çalışmanın Saflığı

“Gel ve gör, diye yanıtladı, ‘O bir piçti, çünkü Tziv’on annesine geldi ve bir piç dünyaya getirdi. Ve ona tutunmuş olan kirlilik ruhu yüzünden bu şekilde geldi” (Zohar, VaYishlach, Madde 264). Gelip “Kim” veya “Ne” diye sorduğunda ve bu soruya cevap vermek istediğinde, “komşuna [yalan bir tanıklığa] cevap

579. Bu taştan kalbi çıkaracağım

Purim, 14 Adar, Tav-Şin-Lamed-Zayin, 4 Mart 1977 Taştan kalp, kişinin ödül almamak üzere uğraşmasının kendisi için değerli olup olmadığını anlamak istemesi anlamına gelir. Kişi bunu anlayamaz çünkü bu bizim doğamıza aykırıdır, zira kendimiz için alma arzusuyla doğduk. Dolayısıyla, kişi mantık ötesi bir inançla yani, bu dereceye ulaşmanın nasıl

576. Bir Şabat Yemeği

“Sezar, Rabbi Yehoşua Ben Hananya’ya, ‘Şabat [Sebt] yemeği neden bu kadar güzel kokuyor?’ diye sorunca, Rabbi ona, ‘Bizim ‘Şabat’ adında bir yemeğimiz var’ dedi. Ona, ‘Biraz da biz yiyelim’ dedi. O da, ‘Kim Şabat’a riayet ederse, bu onun için iyidir’ diye karşılık verdi. Ama Şabat’a riayet etmeyen kişi

574. Eğer Gelirsen -2

“Ve yeryüzünün bütün halkları görecekler ki, Efendimizin ismi senin üzerinde anılıyor ve senden korkacaklar” (Tesniye 28:10). “Görecekler… Yüce Rabbi Eliezer der ki, ‘Bunlar baş Tefillinleridir’” ve Tosfot bunu, içlerinde Şadai isminin çoğunluğu, kutularda Şin ve kayışlarda Dalet olduğu için yorumlamıştır (Berahot 4, 6a), yani “Ve Efendinin adının anıldığını

577. Amaca Dair

26 Şubat 1977 İnsanın çalışmasının amacı ihsan etme niyetine ulaşmaktır, çünkü Yaradan tarafından yaratılan Kli [kap] herhangi bir değişikliğe uğramayacağı için dışsal eylemde düzeltecek bir şey yoktur. Aksine, tüm değişiklikler niyette olmalıdır, bu da yaratılışın amacı O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğundan, O’nun bu amaç için “haz alma arzusu

571. O Birdir ve O’nun Adı Birdir

O ve O’nun adı arasındaki farkı ayırt etmeliyiz: “O” Yaradan’ı ifade eder. “O’nun adı” yaratılan varlıklarla ilgilidir, çünkü “O’nun adı” özellikle diğeriyle ilgilidir. Kendisiyle ilgili olarak, “O’nun adı” diye bir şey söz konusu değildir. Ancak bir başkası Ruben adına konuştuğunda, “Ruben” sözüyle, Ruben’in kendisine atıfta bulunur, bu da

570. Genel Edinim ve Kişisel Edinim

Genel edinim ile kişisel edinimi görmekte bir fark vardır. “Genel edinim” kişinin konuyu genel olarak edinmesi anlamına gelir. Örneğin, kişi büyük bir şehri uzaktan gördüğünde ve uzaktan insanların şehirde dolaştığını ve evlerin işaretlerini gördüğünde, buna “genel görme” denir, yani tüm ayrıntılar şehre dahildir. Bu, daha sonra şehre yaklaşıp

569. Sunu’nun Anlamı

Bir sununun eksiksiz ve kusursuz olması gerektiğini görüyoruz. Bu, hayatlarını feda eden ve ruhlarını puta tapmaya veren insanlar olduğu anlamına gelir; öyle ki bu insanlar, hayatta hiçbir anlamları olmadığı ve tüm geleceklerinin acı ve ızdıraptan başka bir şey olmadığını gördükleri bir yerdedirler. Bu durum çeşitli nedenlerle meydana gelir.

568. “Sağ” ve “Sol”un Anlamı

24 Kasım 1942 Çalışmanın başlangıcı ışığı genişletmektir. Buna “sağ” denir. Daha sonra, kıyafetlenmeye karşı direnç olan reddeden gücü keşfetmeliyiz ve bununla Ohr Hozer’e [yansıyan ışık] sahip oluruz ki, bu da bolluğun alınması için bir Kli’dir [kap]. Kişi reddetme gücünü koruyabildiği ölçüde, bolluk onun içinde var olur. “Kudretli olana

567. Hakikat Niteliği -2

Hakikat, çok acı olsa bile bir kişi için canlılığı parlatma gücüne sahiptir. Çoğu zaman bir kişinin durumunun alçaklığını gördüğünde, bundan yine de mutlu olduğunu, yani canlılığa sahip olduğunu görürüz. Pişmanlık duymak, durumunun ağırlığını hissetmek ve acı çekmek yerine, zevk ve haz duyar. Görüyoruz ki, maddesellikte, bir kişi arkadaşları

566. Tohumlarını Ulusların Arasına Atın

“‘O zaman bütün topluluk sesini yükseltti ve haykırdı,’ yazıda söylendiği gibi, ‘Bana karşı sesini yükseltti; bu nedenle ondan nefret ediyorum. Haykırdığınız bu ses nefret edilmenize neden oldu… o zaman Tapınağın yıkılmasına hükmedildi, böylece İsrail uluslar arasında sürgüne gönderilecekti, bu nedenle yazı şöyle der: ‘Bu nedenle, O, onları çöle

565. Bunları Bugün Yapmak İçin

“Bunları bugün yapmak ve yarın ödülünü almak için”, yani Lişma [O’nun rızası için] çalışmak zorundayız. Öyleyse, kişi neden “ve yarın bunların ödülünü almak için” diye hatırlamalıdır? Burada iki husus vardır: 1) Tora ve Mitzvot’ta [emirlerde] sonsuz hazlar olduğuna, Zohar’da ve ARI’nin yazılarında yazıldığı üzere, bu dünyanın tüm hazlarının,

564. Ateş, Rüzgâr, Su, Toz

Ocak-Şubat Ateş, rüzgâr, su, toz, rüya, yağ, tütsü, İsrail’in suçluları, uyku, yeme ve içme. Ateş ve su Yod-Hey, rüzgâr ve toz Vav-Hey, MA ve BON’dur. Ancak tüm bunlar merhamet niteliğinin yargı ile ilişkilendirilmesinden sonradır. Suyun kendisi üst suda Hey ve alt suda Hey olarak ikiye ayrılmıştır ki bu

563. Tanımlar -2

Aslan gibi ateş, köpek gibi ateş: Ateş, düşerken olduğu gibi KLA’nın da temelidir. Hesed’dir, bir aslan kadar güçlüdür. Aynı zamanda görme duyusudur, iyi ya da kötü olsun, eylemin tesis edildiği yerdir. Bu, kitaptaki bir hatıradır: Sefer [kitap], kapı bekçilerinde olduğu gibi Sof-Ohr [ışığın sonu] kelimesinden gelir. Yaradan’ın Musa’ya

562. Bilgelik ve Dua

“Hanna içinden konuşuyordu ve Ali onun sarhoş olduğunu düşündü.” Neden deli değil diye sormak gerekir. Bilinir ki, dua “Ve sesi duyulmadı” yani kendi için değil, ihsan etmek için olmalıdır. “Efendi’den ödünç aldım ‘ın anlamı budur, çünkü tüm duası kendisi için değil, ’Yaradan için” formundaydı. Ayrıca, yukarıdan aşağıya doğru

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,163