e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Çalışmada Bir Kısım İfşa Etmek ve İki Kısım Gizlemek Nedir?

Makale No. 26, 1991 Bu “bir kısmı ifşa etme” meselesini anlamalıyız. Bu, daha önce burada bir kısmın gizlendiği ve sonra birinin gelip, bir kısmı ifşa ettiği ancak iki kısmı gizlediği anlamına gelir. Böylece, şimdi onun ifşa ettiğinden önce olduğundan daha fazla gizlenmiş oldu. Bu demektir ki, o geldi

Tövbe Eden Kişinin Mutluluk İçinde Olması Ne Anlama Gelir?

Makale 25, 1991 Zohar’da (VaYikra, 109-113. maddeler) şöyle yazar: “Rabbi Yehuda başladı ve ‘Efendi’ye sevinçle hizmet edin’ dedi. Öğrendik ki, kişinin Yaradan için yapmak istediği herhangi bir çalışma, sevinçle, isteyerek yapılmalıdır, böylece kişinin çalışması bir bütün olacaktır. Eğer bunun, insan Efendisinin emrini ihlal ettiği ve Efendisinin önünde tövbe

Çalışmada Sağ ve Solun Zıtlık İçinde Olması Ne Anlama Gelir?

Makale No. 47, 1991 Ayet şöyle der (Yasanın Tekrarı 29:8): “Bu antlaşmanın sözlerini tutun ve onları yapın ki, yaptığınız her şeyde bilge olasınız.” Neden “Yaptığınız her şeyde bilge olabilmeniz için onları tutun ve yapın” dediğini anlamalıyız. Bu, yapmanın “yaptığınız her şeyde bilge olabilmeniz” için olduğuna işaret eder. Buradan,

Çalışmada Sağ Elimizi Sol Elimizin Üzerine Kaldırmalıyız Ne Anlama Gelir?

Makale No. 18, 1991 Zohar sorar (Yitro, Madde 1), “‘Ve Harun ellerini kaldırdı’. ‘Ellerini’ diye yazar [İbranice’de] Yod olmadan, bu da tek el anlamına gelir, zira sağ elini sol elinin üzerine kaldırması gerekiyordu.” Bu, sağın solun üzerinde olmasının, sağın solu yönettiğine işaret ettiği anlamına gelir. Dolayısıyla bu, tek

Çalışmada Gerçek ve Yalan Nedir?

Makale No. 40, 1991 Gerçek ve yalanın Yaradan’ın çalışmasıyla nasıl ilgili olduğunu anlamalıyız. Bu, kişinin bu bir yalan olsa bile Yaradan’ın hizmetkârı olabileceği anlamına gelir. Böyle bir şey nasıl söylenebilir? Zohar’da (“Zohar Kitabı’na Giriş,” Madde 175) şöyle yazar: “Yaradan’ın payı yoksulları sevindirmektir, çünkü bu günlerde, bayramlarda, Yaradan kendi

Çalışmada “Barış, Barış, Uzaklara ve Yakınlara” Nedir?

Makale No. 36, 1991 Zohar şöyle der (Korah, Madde 5-8), “Korah ihtilaf yoluna gitti. İhtilaf nedir? Yukarıdan ve aşağıdan uzaklaşmak ve reddetmektir. Dünyanın ıslahını reddetmek isteyen kişi, bütün dünyalarda kaybolur. İhtilaf, barıştan uzaklaşmak ve onu reddetmektir. Barışa karşı çıkan kişi, O’nun Kutsal Adına karşı çıkmış olur, zira O’nun

Çalışmada “Tora İnsanın Gücünü Tüketir” Ne Demektir?

Makale No. 29, 1990 Bilgelerimiz şöyle der (Sanhedrin 26b): “Rabbi Hanin, ‘Tora’nın adı neden Tuşia’dır [girişkenlik/dayanıklılık]? Çünkü o kişinin gücünü Mateshet [tüketir].” Bunu anlamamız gerekir. Ne de olsa bilgelerimiz şöyle demişlerdir (Avot, Bölüm 6:7): “Tora ne kadar da yücedir, çünkü onu yapanlara hayat verir, ‘Çünkü onları bulanlar için

490. Gelinin Süsleri

Pinhas, s. 212 (Zohar, Sulam [Merdiven] Yorumu [İbranice]) Gelinin süsleri, yukarıya yükselen alttakinin MAN’ıdır. Diğer bir deyişle, altta olan, üsttekiyle ilgili “süsleme” olarak adlandırılan, Masah’tan (perde) yani ihsan etme kaplarından yoksundur, zira her altta olan kökünde bir eksikliğe neden olur. Üstte olana gelince, bu süs olarak kabul edilir,

489. Arzunuza Karşı – 2

“Arzunuza karşı yaşarsınız.” Kişi kendisi için yaşamı kabul etmek istemezse, o zaman yaşar. “Arzunuza karşı ölürsünüz.” Kişi, “Yaşamlarında kötülere ‘ölü’ denir” ifadesinde olduğu gibi eğer ölmek istemezse; kötü olmayı ne kadar istemezse, o kadar ölüdür. Yani “ölü” denilen kötülüğün farkına varır. Aksi takdirde, kötülerin yaşamındadır.

488. Ruhun Kıyafetleri

Southport, 4 Mart 1957 Ruhun kıyafetleri ilgili olarak , “Kişi Tora ve Mitzvot’u [emirler] yerine getirmek için çaba sarf ettiği ölçüde, yukarıdaki o sarayda (Cennetin özünün sarayı, Hod), o dünyada giymesi için ona bir giysi yapılır.” (Zohar, Pekudey, Madde 166). Kıyafetin ne anlama geldiğini anlamalıyız. Maneviyatta, ışığı ifşa

487. Alma Arzusuna Dair

Yokluktan yenilenmiş varoluş olarak adlandırılan alma arzusu, insanın özüdür. Ancak geri kalan şeyler yani tüm doyumlar, varlığı varoluştan genişletir. Dünyadaki her türlü doyum, Yaradan onları içerdiğinden dolayı varlığı varoluştan genişletir. Ancak olumsuz şeyler yani eksiklikler ve ıstırap, yeni şeylerdir.

486. Konuşmanın Başlangıcı Ein Sof’tandır

Kurala göre, konuşmaya sadece, O’nun yarattıklarına iyilik yapma arzusu olan, Ein Sof [sonsuz/sonu olmayan] adı verilen, Yaradan ile yaratılanlar arasındaki bağın olduğu yerden başlarız, daha önce değil. Bu nedenle, Yaradan’ın neden iyilik yapmak istediğini yani buna neden olan sebep hakkında sormamamız gerektiği sonucu çıkar, zira biz iyilik yapma

Çalışmada Yaradan’ın Adının “Yasa ve Emir” Olması Ne Anlama Gelir?

Makale No. 30, 1990 Zohar şöyle der (BeHukotai, Madde 16-18), “Malhut’a ‘yasa’ denir. Tora’nın hükümleri onun içinde yer alır. ‘Benim emirlerime uyacaksın’. ZA olan bir emir, Malhut olan bu tüzüğe tutunur. Böylece üst ve alt birleşir, yani Malhut’taki tüzükler ZA’daki emirlerin içindedir. Ve bu kutsal ismin kuralıdır, zira

Çalışmada Yargıcın Mutlak Surette Doğru Hüküm Vermesi Ne Anlama Gelir?

Makale No. 45, 1991 Bilgelerimiz şöyle der (Şabat 10): “Mutlak surette doğru hüküm veren her yargıç, yaratılış işinde Yaradan’a ortak olmuş gibidir.” Aşağıdakileri anlamamız gerekir: 1) “Doğru hüküm” nedir ve “mutlak surette doğru hüküm” nedir? Görünüşe göre doğru bir hüküm olabilir, ancak genel olarak doğru olmasına rağmen “mutlak”

Çalışmada “Erdemlilerin İyi İşleri Nesillerdir” Ne Demektir?

Makale No. 5, 1991 RAŞİ, bilgelerimizin “Bunlar Nuh’un nesilleridir; Nuh erdemli bir adamdı” sözlerini getirir. Neden oğulları Şem, Ham ve Yafet’in isimlerinden bahsetmiyor da “Bunlar Nuh’un nesilleridir; Nuh erdemli bir adamdı” diyor? Bu, size erdemlilerin soylarının öncelikle iyi işler olduğunu öğretmek içindir. Erdemlilerin soylarının iyi işler olduğunu söylemenin,

Çalışmada Kişinin Topuklarıyla Çiğnediği Hafif Mitzvot Nedir?

Makale 41, 1990 “Ve öyle olacak ki, dinlediğiniz, yerine getirdiğiniz ve yaptığınız için, Tanrınız Efendiniz sizinle atalarınızla yaptığı antlaşmayı ve merhameti tutacak” ayeti hakkında RAŞİ şu yorumu yapmıştır: “Eğer Mitzvot [emirler/iyi işler] kişinin ayaklarıyla çiğnediği hafif şeylerse, dinleyin ve Efendiniz sözünü tutacak, sizinle tutacaktır.” Bunun bizim için ne

Çalışmada Sancak Nedir?

Makale No. 32, 1991 Midraş Rabbah, “Her insan kendi sancağıyla” ayeti (Sayılar, Bölüm 2) hakkında şöyle der “Şöyle yazılmıştır, ‘Senin kurtarışına şarkı söyleyeceğiz ve Tanrımızın adına sancaklarımızı dikeceğiz. İsrail Yaradan’a, ‘Senin adınla bizim için gerçekleştirdiğin kurtarışına şarkı söyleyeceğiz ve o gün Efendi İsrail’i kurtaracak’ dedi. ‘Kurtaracak’ diye yazılmıştır,

Çalışmada “Esav ve İsmail’in Çocukları Tora’yı Almak İstemediler” Ne Demektir?

Makale No. 36, 1990 Zohar’da (Balak, Madde 138) şöyle yazılmıştır: “Yaradan, İsrail’e Tora’yı vermek istediğinde, gidip Esav’ın çocuklarını davet etti ve onlar kabul etmediler, ‘Efendi Sina’dan geldi ve Seir’den onların üzerine doğdu’ diye yazıldığı gibi, bu onların Tora’yı almak istemedikleri anlamına gelir. O, İsmail’in çocuklarına gitti ve onlar

Çalışmada “Bütün Uluslar Efendimize Şükredin” Ne Demektir?

Makale No. 25, 1990 Yazıda şöyle der (Mezmurlar 117): “Bütün uluslar Efendimize şükredin; bütün halklar O’nu övün, çünkü O’nun merhameti bize üstün geldi ve Efendimizin gerçeği sonsuzdur, Şükürler olsun.” “Çünkü O’nun merhameti bize üstün geldi” diye yazıldığına göre, neden bütün ulusların Yaradan’ı övmesi gerektiğini anlamalıyız. Öyle görünüyor ki,

Çalışmada “Yeryüzü Korktu ve Hareketsiz Kaldı” Ne Demektir?

Makale No. 33, 1990 Bilgelerimiz Masehet Şabat’ta (s 88a) şöyle yazarlar: ” Rabbi Hizkiya dedi ki, ‘Neden ‘Sen gökten yargının sesini duyurdun, yeryüzü korktu ve hareketsiz kaldı’ diye yazılmıştır? Eğer korktuysa, neden hareketsiz kaldı? Ve eğer hareketsiz kaldıysa, neden korktu? Gerçekten de önce korktu ve nihayetinde hareketsiz kaldı.

Çalışmada İsrail’in Toprağın Mirası ile Ödüllendirilmesinin Sebebi Nedir?

Makale No. 44, 1991 Ayet şöyle der (Tesniye 9:5), “Onların ülkesini miras alacak olmanız, erdemli olmanızdan ya da kalbinizin tamlığından değil, ulusların kötülüğü yüzünden, Tanrınız Efendinizin onları önünüzden kovması ve Efendimizin atalarınıza ettiği yemini yerine getirmek içindir.” Bunu anlamalıyız, çünkü Yaradan’ın İsrail halkına toprağın mirasını vermesinin nedeninin, yazıldığı

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,175