Çalışmada, ‘Çünkü Siz Tüm Halkların En Küçüğüsünüz’ Nedir?
Makale No. 40 (1990) (Tesniye 7:7-8) şöyle yazılmıştır: “Efendi’nin sizi arzulaması, sayıca halkların herhangi birinden daha fazla olduğunuz için değildir, zira siz bütün halkların en küçüğüsünüz. Efendi sizi sevdiği ve atalarınıza ant içtiği yemini tuttuğu için, Efendi sizi güçlü bir elle çıkardı ve sizi kölelik evinden, Mısır Kralı
Çalışmada ‘Erdemliler Günahkârlar Sayesinde Görünür Hale Gelir’ Ne Demektir?
Makale No. 15, 1989 Zohar’da (Şemot [Mısır’dan Çıkış], Madde 370) şöyle yazar: “‘Sevdiğim bana ait, ben de O’na, O, zambakların arasında otlatır.’ Zambakların dikenleri olduğu için, Yaradan, dünyasını erdemli ve günahkârlarla yönetir. Nasıl ki zambaklar dikenleri olmadan ayakta kalmaz, erdemliler de günahkârlar olmadan ayırt edilmez.” Bu, günahkârlara, erdemlilerin
Sabah Dersi Materyali – Kıskançlık Yoluyla Lişma’ya Ulaşmak – 22 Ekim
1) Rabaş, Not 119, Lo Lişma’dan Lişma’ya Her zaman bir başlangıç olmalıdır; aksi halde [O’nun uğruna] Lişma’ya ulaşmak imkânsızdır. Yani kişi inanmalıdır ki tüm maddesel hazlarda yani yeme, içme ve arzuların geri kalanının yanı sıra, dış öğretiler, kontrol, intikam vb. öğrenme hazlarında da genel olarak “Kıskançlık, ihtiras ve
Sabah Dersi Materyali – Lişma’nın Eşiğinde – 18 Ekim
1) Baal HaSulam, Şamati 20, “Lişma [O’nun Adı İçin]” Lişma (O’nun adı için) ile ilgili olarak. Kişinin Lişma’yı edinmesi için, Yukarıdan bir uyanışa ihtiyacı vardır, çünkü bu, Yukarıdan bir aydınlanmadır ve bu, insan aklının anlayabileceği bir şey değildir. Daha ziyade, tadına bakan bilir. Bu konuda denir ki : “Yaradan’ın
Sabah Dersi Materyali – Toplantının Sekizinci Günü ve Simhat Tora (Tora’nın Sevinci) – 17 Ekim
Toplantının Sekizinci Günü 1) Zohar, Pinhas, “Suyun Dökülmesi” Madde 895 “Bir topluluğa sahip olacaksın” diye yazılı olanın anlamı budur. Atzeret “toplanma” anlamına gelir, Malhut her şeyin bir araya getirildiği yerdir, tüm üst ışıkların yuvasıdır. Bir başkası değil, “Sen sahip olacaksın”, yani Sitra Ahra’nın bunda hiçbir rolü yoktur. Aksine,
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Davud – Sefira Malhut – 16 Ekim
DAVUD, MALHUT’UN ANLAYIŞIDIR 1) Rabaş, Makale 10 (1990), Çalışmada, Bilgelerimizin “Kral Davud’un Bir Hayatı Yoktu,” Demesi Ne Anlama Gelir? Kral Davud, üzerinde bir Tzimtzum olan Malhut’tur ve Davud, alma kaplarında var olan alma arzusunun tamamının düzeltilmesi için ıslah gerektiren “Malhut’un tamamı” olarak kabul edilir. Bu nedenle, ihsan etme
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Yusuf – Sefira Yesod – 15 Ekim
1) Zohar, VaYeşev, “Yusuf’un Satılışı”, Madde 13 Erdemli Yusuf, yedinci Sefira olarak kabul edilir, ZA’nın Sefirot’ları içinde olduğu gibi. O, üst dünyada bunu yarattığı için, alt dünyada da bunu yarattı, altı gerçek erdemli – İbrahim, İshak, Yakup, Davut, Musa ve Harun – ve biri de, yedinci Yusuf’tur. 2)
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Harun – Sefira Hod – 14 Ekim
1) RABAŞ, Not 474, “Ve Kenanlı, Arad Kralı, Duydum” Gelin gör, Harun, bedenin Tifferet olan, sağ koluydu. Bu nedenle, şöyle yazılmıştır “Musa’nın sağ tarafında, ihtişamının [Tifferet] kolunda yürüyen. O kimdir? O, Tifferet’in sağ kolu olan Harun’dur.” (Zohar). Harun’a “kraliçenin sağdıcı” denildiği bilinir. Cennetin krallığının yükünü üstlenmek için, “merhamet
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Musa – Sefira Netzah – 13 Ekim
1) RABAŞ, Not 604, “Neden O, Amalek’e Karşı Savaşa Kadar Bekledi?” Musa’ya “sadık çoban”, inancın çobanı denir, çünkü “Kulum Musa’nın Tora’sını [yasasını] hatırlayın.” diye yazıldığı gibi, Musa, “Tora” olarak adlandırılır. Dolayısıyla onlar Musa’ya bağlı kaldıklarında inanç için güç alırlar. 2) RABAŞ, Not 711, “Hiçbir Peygamber Musa Kadar Yükselmedi”
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Yakup – Sefira Tifferet – 12 Ekim
1) Rabaş, Not 378, “Yakup, Babasının Oturduğu Topraklarda Yaşadı” Yakup, rolü “İshak’ın korkusu” olarak adlandırılan sol çizgiyi ıslah etmek olan, orta çizgi olarak kabul edilir. Ancak sağ çizgiyi ıslah etmek, Yakup’un nitelikleri içinde değildir. Sulam’da [Zohar üzerine merdiven yorumunda] orta çizginin, Hesed’e [merhamet] doğru eğilim gösterdiği açıklanmıştır, bu
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin İshak – Sefira Gevura – 11 Ekim
1) RABAŞ, Not 316, “Adam HaRişon – 2” İbrahim sağdan gitti, Hesed [merhamet] niteliğinin ıslahı, yani Hasadim’i [Hesed’in çoğul hali] istediği anlamına gelir. Bu nedenle o, Hasadim’in niteliğinden Dvekut’u [yapışmayı] Hayatların Hayatı ile genişletir. Ancak, İshak, ihsan etmek için çalışmak üzere, alma kaplarının üstesinden gelmek için Hitgabrut’ta çalışmak
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin İbrahim – Sefira Hesed – 10 Ekim
1) Herkes İçin Zohar, Zohar Kitabına Giriş, Tora ve Dua, #184 İbrahim, İsrail’in ruhlarında Hesed’in köküdür çünkü kutsal Tanrısallığı, Hesed’in ışığı için bir kap haline getiren odur. O, İsrail’in tüm ruhları için Hasadim’i tam olarak aldı. Öyle kalsaydı, tüm İsrail Yaradan’a kalıcı olarak bağlı olurdu ve kutsal Tanrısallık,
Sabah Dersi Materyali – SUKKOT – 8 Ekim
SAZDAN DAM 1) Rabaş, Not 284, “Adı Sukkah Olan Küçük Bir Mitzvam [emir] Var” İnancın özellikle, mantığın ötesinde olduğu kabul edildiği için Sukka, mantığın üzerini kapatan Sehaş [sazdan dam] kelimesinden gelir. 2) Rabaş 36. Mektup Sazdan dam “mantık ötesi inanç” denilen, inancın gölgesidir. Bu mantığın tersidir, çünkü mantık
Sabah Dersi Materyali – Baal HaSulam’ı Anma Günü – 7 Ekim
RABAŞ, Baal HaSulam’a Övgü 1. RABAŞ, “Bir Bilgenin Meyveleri’ne Giriş” Ve buraya kutsal sözleriyle karanlık ve gizlilik içindeki neslimizi aydınlatan babam ve hocamı övmeye geldim. Ve gizlenme ve ifşa ile ilgili olarak, ondan, mukaddes olandan, 1942 yılı Sukkot arifesinde, Kudüs’te, Sukkah’ın düzgün bir şekilde yapılıp yapılmadığını görmek için
Sabah Dersi Materyali – Gözyaşlarının Kapıları Kilitli Değildi – 6 Ekim
Rabaş, Mektup 14 Muhtemelen bu “Gözyaşı kapıları kapalı değil.” sözünün anlamıdır. Şaarei (kapılar) kelimesi Se’arot (saç ya da fırtınalar) kelimesinden gelir, bu üstesinden gelmedir. “Gözyaşları” “yırtma, kopma” kelimesinden gelir, yani burada diğer arzularla beraber bir karışım vardır ve bu arzuların tam ortasında sevgiye ve cennet korkusuna doğru üstesinden
Sabah Dersi Materyali – Yom Kippur – Kefaret Günü – 1 Ekim
GÜNAHLARIN BAĞIŞLANMA VE KEFARET GÜNLERİ 1) Rabaş, 34. Mektup On pişmanlık gününe “bağışlanma günleri ve günahların kefareti” denir, böylece kişi çalışmadan çok uzak olsa bile, bir kez daha Yaradan’ın çalışmasına katılma şansına sahip olur. Sadece dua vasıtasıyla kişi genel alandan çıkıp, Tek olanın alanına girebildiğinden, çalışmanın özü, duadır.
Sabah Dersi Materyali – Rabaş’ı Anma Günü (Yahrzeit) – 30 Eylül
1) Baal HaSulam, 38. Mektup Mektubunu aldım, aldığın sertifika (rabbinlik sertifikası) için seni kutlarım. Bu ilerlemeni engelleyen ilk duvardı. Umarım bugünden itibaren başarılı olmaya başlar ve Kral’ın sarayına girene kadar gittikçe güçlenirsin. Başka bir sertifika daha almanı isterim fakat şu andan itibaren acele et ve zamanının önemli bir
Sabah Dersi Materyali – Kralı Üzerimizde Taçlandırmak – 26 Eylül
1) Rabaş, Mektup 76 Bilinir ki, “Tüm dünya O’nun ihtişamıyla doludur.” Bu her insanın inanması gereken şeydir, şöyle yazdığı gibi “Ben yeri ve göğü doldururum.” Ancak Yaradan, seçim şansımız olması ve O’nu görmememiz için gizliliği yarattı, böylece sonrasında inanç için —Yaradan’ın “tüm dünyaları doldurduğuna ve tüm dünyaları kapladığına”
Sabah Dersi Materyali – Roş HaŞana 2022 – 18 Eylül
BİLGİ AĞACININ GÜNAHI 1) Rabaş, Makale No 2 (1990), “Çalışmada Başarısız Olmak Ne Demektir?” Dünyada tek bir lider olduğuna ve aynı zamanda O’nun iyilik yapan iyi olarak rehberlik ettiğine inanmak gerekir. Kişinin böyle bir inancı olmadığında, bu onun işlediği günahların hepsine neden olur, çünkü bu, Adam HaRishon’un ilk
Sabah Dersi Materyali – Dünyayı Son Nesilde Bağlamak – 17 Eylül
1) Baal HaSulam, Panim Meirot Umasbirot Kitabına Giriş, Madde 22 Kişi kendisi için değil, tüm zincir için yaşar. Böylece zincirin her bir parçası yaşam ışığını kendi içine almaz, ama sadece hayatın ışığını tüm zincire dağıtır. 2) Kosov’lu Rav Menahem Mendel, Barış Sevgisi ”Dostu için dua eden kişi ilk
Çalışmada, “Merdiven Diyagonaldir (Çaprazdır)” Ne Demektir?
Makale No.10,1989 Ayet şöyle der (Yaratılış 28:12), “Bir düş gördü ve yeryüzüne, tepesi göğe uzanan bir merdiven inşa edildi. Ve işte, Tanrı’nın melekleri onun üzerinde inip çıkıyorlardı.” Merdivenin çapraz olarak durması gerektiğinin ne anlama geldiğini anlamalıyız, çünkü görüyoruz ki eğer bir merdiven dik bir şekilde duruyorsa, ona tırmanmak
Çalışmada Kutsallık ve Saflık Nedir?
Makale No. 28, 1991 Zohar’da (Kedoshim, Madde 13) şöyle yazılmıştır: “ ‘Çünkü Ben Efendiniz kutsalım’ yazıldığı için Tora’ya ‘kutsal’ denir. Bu üstteki, Kutsal İsim olan Tora’dır. Bu nedenle onunla meşgul olan kişi arınır ve sonra kutsanır; şöyle yazıldığı gibi, ‘Kutsal olacaksınız.’ ‘Kutsaldınız’ demiyor, ‘Kutsal olacaksınız’ diyor, gerçekten de
“Kalbine Yanıt Ver” Ne Demektir?
Makale No. 14. 1989 Zohar’da (VaEra, Madde 89’da) şöyle yazılmıştır: “Rabbi Elazar başladı ve dedi ki, ‘Efendi’nin, O’nun Tanrı olduğuna dair bugünü bil ve kalbine yanıt ver.’ Şöyle sorar: ‘Şöyle demeliydi, ‘Efendi’nin, O’nun Tanrı olduğuna dair bugünü bil’ ve sonunda ‘”Ve kalbine yanıt ver”, çünkü Efendi’nin Tanrı olduğunu
Dal ve Kökün Anlamı
Makale 2, 1985 Dal ve kökün anlamı. İsrail toprakları, Malhut Sefirası’nın bir dalıdır. Malhut, Kaynağın yarattıklarına ihsan etmek istediği bolluğun alınması için bir Kli olmak üzere, Kaynak tarafından yayılan bir Kli (kap) olarak adlandırılır. Bu Kli’ye Malhut denir. Düzen, öncelikle almak için alan alma kabıdır ve sonra bu
Sabah Dersi Materyali – Dünyayı Son Nesilde Bağlamak – 6 Eylül
1) Baal HaSulam, Son Neslin Yazıları Tefsirimin ana konusu tüm yaratılanlara bahşedilmiş, form olarak Yaradan’a zıt alma arzusudur. Bu yüzden maneviyattaki form eşitsizliği maddesellikte bedenden kesilip çıkarılan bir organ gibi olduğundan, ruh bedenden ayrılmıştır. Dolayısıyla açıktır ki, Yaradan’ın bizden istediği yaratılmadan önceki gibi O’na bir kez daha tutunmamızdır.